«Розвиток професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти »
Метою програми курсів підвищення кваліфікації вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Розвиток професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти» є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки педагогів внаслідок поглиблення, розширення та оновлення загальнонаукових та спеціальних знань, умінь, формування фахових компетентностей на засадах ідей, положень Нової української школи, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Стребна О.В., в.о. завідувача кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій; Киричук Т.В., завідувач навчально-методичної лабораторії дошкільної освітиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Модулі, теми занять | Л е к ц і ї | П р а к т и ч н і | С е м і н а р с ь к і | с а м о с т і й н а | В с ь о г о | Викладач (ПІБ, науковий ступінь, вчене звання) |
1. СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНИЙ МОДУЛЬ | ||||||
1.1. Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України Філософія і соціологія освіти | 4 | 4 | ||||
Громадянське виховання здобувачів освіти: методологічний, методичний і праксеологічні аспекти | 2 | 2 | 4 | |||
1.2. Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти | 4 | 4 | ||||
Разом годин на модуль | 10 | 2 | 12 | |||
ІІ. ПРОФЕСІЙНИЙ МОДУЛЬ | ||||||
2.1. Іннаційнова педагогіка | ||||||
2.1.1.Використання інноваційних технологій для розвитку зв’язного мовлення дітей | 2 | 2 | 4 | |||
2.1.2.Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетенції дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.2. Сучасна дошкільна психологія | ||||||
2.2.1.Вікові особливості та життєві компетентності дітей дошкільного віку | 4 | 4 | ||||
2.3.Актуальні питання дошкільної освіти | ||||||
2.3.1.Інтегровані заняття в ЗДО. Використання коректурних таблиць. | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.2.Медіаосвіта в закладі дошкільної освіти | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.3.Освіта для сталого розвитку дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.4.Театралізована діяльність як засіб розвитку особистості в дошкільному віці | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.5.Забезпечення наступності змісту дошкільної і початкової освіти: впровадження освітньої програми «Впевнений старт» у практику роботи з дітьми старшого дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.6.Гуманно особистісний підхід до дитини в освітньому просторі | 2 | 2 | 4 | |||
Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.7.Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.8. Трудове виховання дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.9. Економічне виховання дітей в закладі дошкільної освіти | 2 | 2 | ||||
2.3.10.Сучасні підходи до організації дослідницької діяльності в закладі дошкільної освіти | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.11.Превентивне виховання дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.12. Розвиток творчої компетентності здобувачів дошкільної освіти | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.13.Методика проведення ранкових зустрічей | 2 | 2 | 4 | |||
2.3.14. Розвиток зв’язного мовлення дошкільників на основі сюжетної картини | 2 | 2 | 4 | |||
2.4. Майстер-клас | ||||||
2.4.1. Освітні методики theLEGOFoundation в закладі дошкільної освіти | 4 | 4 | ||||
2.4.2. Організація образотворчої діяльності дітей дошкільного віку | 4 | 4 | ||||
2.5. Індивідуально творча робота | 18 | 18 | ||||
Разом годин на модуль | 38 | 58 | 96 | |||
ІІІ. ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | ||||||
3.1. Інструктивно-методичне заняття. Вхідне комплексне діагностування | 2 | 2 | ||||
3.2. Комплексний залік | 4 | 4 | ||||
3.3. Конференція з обміну досвідом професійної діяльності | 4 | 4 | ||||
3.4.Вихідне комплексне діагностування | 2 | 2 | ||||
Разом годин на модуль | 2 | 6 | 4 | 12 | ||
Разом по модулях | 50 | 66 | 4 | 120 |
- Знати законодавчу базу щодо завдань, цілей, принципів, засад функціонування дошкільної освіти в Україні; Базовий компонент дошкільної освіти та чинні освітні програми розвитку дитини;
- впроваджувати в практику роботи сучасні досягнення психологопедагогічної науки та інноваційні освітні технології щодо дошкільної освіти;
- вільно орієнтуватися в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання і виховання, використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності;
- володіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації дошкільної освіти з урахуванням особливостей індивідуального розвитку дітей дошкільного віку;
- організовувати освітній процес із здобувачами освіти, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- створювати сприятливі умови для взаємодії педагогів, дітей, батьків вихованців в умовах дошкільної освіти;
- спроектувати власну програму професійного розвитку;
- здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти в Україні.