Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Мовна та мовленнєва компетентність учителів початкової школи

Сприяти підвищенню мовної культури та фахової майстерності педагогів, засвоєнню норм сучасної української мови, збагаченню мовлення вчителів, формуванню вмінь вільно використовувати виражально-зображувальні мовні засоби

Developers / Program Developments:

Дистанційна Академія ВГ Основа та Данчук Юлія Валентинівна, учитель украінськоі мови, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, заступник директора з НВР

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • інституційна (дистанційна)

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Вільне володіння державною мовою
  • Емоційно-етична компетентність
  • Культурна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою

Програма дистанційного курсу «Мовна та мовленнєва компетентність учителів початкової школи» розроблена на основі Типової освітньої програми організації  і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної освіти, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 № 36, відповідно до сучасної державної освітньої політики концепції Нової української школи та стратегії реформування початкової освіти.

Зміст:
1. Вступ
2. Заняття 1. Український правопис 2019: основні зміни порівняно
з 1990 роком.
3. Заняття 2. Культура мовлення та ораторські здібності педагога.
4. Заняття 3. Уникаймо типових мовленнєвих помилок!
5. Заняття 4. Теорія мови, яку варто повторити вчителям
початкової школи.
6. Заняття 5. Оформлення ділових паперів.
7. Тестування.

 

Обґрунтоване усвідомлення слухачами важливості для вчителя в системі працювати над удосконаленням власного мовлення та знань з мови

Засвоєння слухачами основних змін в Українському правописі 2019 року (порівняно з правописом 1990 р.) Розуміння змін, що відбулися. Усвідомлення важливості для сучасного педагога бути обізнаним зі змінами, що відбуваються в культурнонауковому життя країни

Удосконалення усного й писемного мовлення та ораторських здібностей педагогів

Усвідомлення важливості для вчителя говорити правильно. Прищеплення бажання слідкувати за власним мовленням, уникати типових мовленнєвих помилок, позбавитися недоліків у мовленні (русизмів, суржику, діалектизмів тощо)

Усвідомлення важливості для вчителя говорити правильно. Прищеплення бажання слідкувати за власним мовленням, уникати
типових мовленнєвих помилок, позбавитися недоліків у мовленні (русизмів, суржику, діалектизмів тощо)

Відпрацювання / закріплення вмінь оформлювати ділові папери (тих, з якими найчастіше доводиться працювати педагогам). Усвідомлення важливості дотримання культури оформлення ділових паперів