«Особливості викладання інтегрованих курсів природничої освітньої галузі «Пізнаємо природу», «Довкілля» (5-6 клас)»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економікиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Учителі, які забезпечуватимуть реалізацію природничої освітньої галузі у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Упровадження Нової української школи на рівні базової середньої освіти: аналіз нормативної бази | 2
| 2 | ||
1.2. | Особливості впровадження інклюзивного навчання та реалізація педагогічної підтримки на рівні базової середньої освіти | 4 | 2 | 2 | |
Усього | 6 | 4 | 2 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Мета та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі. Базові знання. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів | 2
| 2 | ||
2.2. | Модельні програми курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля»: огляд та аналіз. Розроблення навчальної програми і календарного планування | 4
| 2 | 2 | |
2.3. | Технологія доповненої реальності як засіб удосконалення шкільного освітнього середовища | 4 | 2 | 2 | |
2.4. | Особливості викладання інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля»: реалізація компетентнісного підходу в навчанні | 4
| 2 | 2 | |
2.5. | Особливості викладання інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля» : діяльнісний та інтегрований підходи | 4
| 2 | 2 | |
2.6. | Оцінювання результатів навчання учнів у Новій українській школі з інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля» | 4
| 2 | 2 | |
Усього | 22 | 12 | 2 | 8 | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 16 | 2 | 12 |
Розуміти ключові поняття та сутність Концепції Нової української школи; знає законодавство в галузі інклюзивної освіти та особливості її впровадження у базовій школі; усвідомлює актуальність реформ в освіті.
Розуміти мету та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі;
використовує сучасні інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі; набуває навичок використання технології формувального оцінювання; демонструє розуміння методики реалізації компетентнісного, діяльнісного та інтегрованого підходів в навчанні;
організовує освітній процес на компетентнісних засадах.
Здійснює рефлексію діяльності; проєктує власну програму професійного розвитку.