Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Особливості викладання інтегрованих курсів природничої освітньої галузі «Пізнаємо природу», «Довкілля» (5-6 клас)»

Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності учителів природничих дисциплін закладів загальної середньої освіти відповідно до державної політики в галузі освіти, удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей з урахуванням потреб споживачів освітніх послуг

«Особливості викладання інтегрованих курсів природничої освітньої галузі «Пізнаємо природу», «Довкілля» (5-6 клас)»

Розробники / розробниці програми:

Філончук З. В., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економіки

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Учителі, які забезпечуватимуть реалізацію природничої освітньої галузі у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

 

 

 № З м і с т В Л С П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
1.1 Упровадження Нової української школи на рівні базової середньої освіти: аналіз нормативної бази 

 

  
1.2.  

Особливості        впровадження        інклюзивного

навчання та реалізація педагогічної підтримки на рівні базової середньої освіти 

         
 Усього        6  
Модуль 2. Професійно-діяльнісний    
2.1.  Мета та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі. Базові знання. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів 

        2  

 

  
2.2.  Модельні програми курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля»огляд та аналіз. Розроблення навчальної програми і календарного планування 

        4  

 

 
2.3.  Технологія доповненої реальності як засіб удосконалення шкільного освітнього середовища         4   
2.4.  Особливості викладання інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля»: реалізація компетентнісного підходу в навчанні 

        4  

 

 
2.5.  Особливості викладання інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля» : діяльнісний та інтегрований підходи 

        4  

 

 
2.6.  Оцінювання результатів навчання учнів у Новій українській школі з інтегрованих курсів «Пізнаємо природу» та «Довкілля» 

        4  

 

 
 Усього 22 12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний    
3.1.  Тестування   
 Разом 30 16 12 

Розуміти ключові поняття та сутність Концепції  Нової української школи; знає законодавство в галузі           інклюзивної освіти та особливості її впровадження у базовій школі; усвідомлює актуальність реформ в освіті. 

Розуміти мету та компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі; 

використовує сучасні інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі;  набуває навичок використання технології формувального оцінювання; демонструє розуміння методики реалізації компетентнісного, діяльнісного та інтегрованого підходів в навчанні; 

організовує освітній процес на компетентнісних засадах. 

Здійснює      рефлексію діяльності;  проєктує  власну програму  професійного розвитку.