Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Мультидисциплінарний підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти»

Мета програми полягає у формуванні компетентностей педагогічних працівників, необхідних для ефективної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, сучасного розуміння психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в закладах освіти

«Мультидисциплінарний підхід до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти»

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Педагогічні працівники класів(груп) з інклюзивним та інтегрованим навчанням ЗЗСО (ЗДО)

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Лідерська компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Педагогічні працівники

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

 З м і с т В Л С С.р. П 
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний      
1.1 Соціально-педагогічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах інклюзії   
1.2. Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання    
Модуль 2. Професійно-діяльнісний      
2.1 Нові підходи до організації дистанційного та змішаного навчання   
2.2 Міжособистісна взаємодія педагогів і батьків в умовах дистанційного навчання під час війни   
2.3 Професійне співробітництво в інклюзивному закладі освіти    

 

2.4 Реалізація партнерського підходу в освітньому процесі Нової української школи    
2.5 Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з особливими освітніми потребами   
2.6 Чому вчителю-предметнику важко працювати з дітьми із ООП? Що робити?   
2.7. Профілактика синдрому професійного вигорання у педагогів    
 Разом      28 16   12 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний      
3.1. Тестування    
 Разом      30 16   14 
  • Здатність діяти на основі соціальної відповідальності та громадянської свідомості, застосовувати процедури і технології захисту прав і свобод осіб з особливими освітніми потребами відповідно до основних міжнародних правозахисних документів та чинного законодавства України; 
  • уміти знаходити, обробляти і аналізувати інформацію з різних джерел, застосовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології для розгляду конкретних питань з організації та впровадження освіти, вирішення фахових завдань у професійно-педагогічній діяльності; 
  • уміти працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП, бути здатним до ефективної міжособистісної взаємодії з колегами, дітьми та їхніми батьками, демонструвати соціально-емоційну компетентність у професійних ситуаціях; 
  • застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП; 
  • бути здатним генерувати нові ідеї, творчо підходити до вирішення професійних завдань;