«Створення освітнього середовища, сприятливого для розвитку особистості»
Мета полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей працівників психологічної служби необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898; врахування вимог та викликів сучасності під час діяльності.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Ковальова О.І. завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології і соціальної роботиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Практичний психолог
- Соціальний педагог
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Практичні психологи, соціальні педагоги
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П |
Модуль 1. Інфомаційно-мотиваційний | |||||
1.1. | Організація здоров’язбережувального простору | 4 | 2 | 2 | |
1.2. | Емоційний інтелект як основа психологічної безпеки дітей і дорослих в естремальних умовах життя | 2
| 2 | ||
1.3. | Концепція школи чутливої до психічного здоров’я | 2 | 2 | ||
8 | 6 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1. | Безпечне шкільне середовище: профілактика булінгу | 4 | 2 | 2 | |
2.2. | Актуальні проблеми виховання дітей різних вікових груп із труднощами у поведінці | 4 | 2 | 2 | |
2.3. | Комунікативні стратегії взаємодії в освітньому процесі | 2 | 2 | ||
2.4. | Врахування криз вікових періодів в освітньому процесі | 2 | 2 | ||
2.5. | Реалізація профілактики мобінгу в закладі освіти | 2 | 2 | ||
2.6. | Психосоціальна робота з дітьми внутрішньо переміщених осіб в освітньому середовищі | 2 | 2 | ||
2.7. | Базові поняття конфліктології. Миробудування в закладах освіти. | 4 | 4 | ||
20 | 10 | 10 | |||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Підсумковий контроль | 2 | 2 | ||
Разом | 30 | 16 | 14 |
- Засвоїти аспекти організація діяльності психологічної служби в умовах трансформації освіти; особливостей атестації педагогічних працівників в умовах воєнного стану;
- розуміти ключові поняття здоров’язбережувального простору;
- визначатишляхи запровадження медіації в освітньому процесі задля плекання міцних дружніх стосунків в учнівському середовищі;
- вміти використовувати сучасні технології Концепції школи чутливої до психічного здоров’я для формування в учнів цінностей добросусідства, прийняття, співчутливого ставлення;
- демонструвати розуміння психологічної підтримки дітей в умовах воєнного стану;
вміти врахувати кризи вікових періодів під час психолого-педагогічного супроводу розвитку здобувачів освіти; - вміти налагоджувати професійне співробітництво в закладі освіти