Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

“Навчання англійської мови в умовах інклюзивного середовища закладу освіти”

Метою програми є вдосконалення професійних компетентностей учителів англійської мови, підтримка професійного розвитку фахівців іншомовної галузі.

“Навчання англійської мови в умовах інклюзивного середовища закладу освіти”

Розробники / розробниці програми:

Тимощук В.В. завідувачка навчально-методичної лабораторії іноземних мов

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Вчитель

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Іноземна мова (англійська)

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 № Зміст  Усього Лекції Семіна рські 

Практич

ні 

Самостій на робота
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний  
1.1.  Ментальне здоров'я вчителя та учня   
1.2.  Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з особливими освітніми потребами         4    
1.3 Нормативне забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Менеджмент інклюзивної освіти    
1.4 Забезпечення дистанційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами         2     
 Усього 12 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний  
2.1.  Упровадження нейролінгвістичних технік навчання англійської мови   
2.2.  Організація ефективного навчання іноземної мови в   сучасних умовах         4    
2.3.  Успішне навчання англійської мови у ‘mixed – ability classes’         4    
2.4 Сучасні цифрові засоби яскравої візуалізації навчального контенту на уроках         4    
 Усього 16 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний  
3.1.  Зворотний зв'язок. Тестування    
 Усього  
 Разом 30 16 14 
  • Опанувати ключові поняття та сучасні тенденції в іншомовній галузі;  уміти використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації освітнього процесу у інклюзивному середовищі; 
  • удосконалити вміння самоосвітньої діяльності, що забезпечить розвиток професійної компетентності в сфері добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання англійської мови у сучасних умовах. 
  • уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей у ‘mixed abilities’ класах; 
  • організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства; 
  • використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі; 
  • забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.