“Навчання англійської мови в умовах інклюзивного середовища закладу освіти”
Метою програми є вдосконалення професійних компетентностей учителів англійської мови, підтримка професійного розвитку фахівців іншомовної галузі.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Тимощук В.В. завідувачка навчально-методичної лабораторії іноземних мовОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Іноземна мова (англійська)
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семіна рські | Практич ні | Самостій на робота |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Ментальне здоров'я вчителя та учня | 4 | 2 | 2 | ||
1.2. | Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 2 | 2 | ||
1.3 | Нормативне забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Менеджмент інклюзивної освіти | 2 | 2 | |||
1.4 | Забезпечення дистанційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами | 2 | 2 | |||
Усього | 12 | 8 | - | 4 | - | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Упровадження нейролінгвістичних технік навчання англійської мови | 4 | 2 | 2 | ||
2.2. | Організація ефективного навчання іноземної мови в сучасних умовах | 4 | 2 | 2 | ||
2.3. | Успішне навчання англійської мови у ‘mixed – ability classes’ | 4 | 2 | 2 | ||
2.4 | Сучасні цифрові засоби яскравої візуалізації навчального контенту на уроках | 4 | 2 | 2 | ||
Усього | 16 | 8 | - | 8 | - | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | - | - | 2 | - | |
Разом | 30 | 16 | - | 14 | - |
- Опанувати ключові поняття та сучасні тенденції в іншомовній галузі; уміти використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації освітнього процесу у інклюзивному середовищі;
- удосконалити вміння самоосвітньої діяльності, що забезпечить розвиток професійної компетентності в сфері добору й застосування доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання англійської мови у сучасних умовах.
- уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей у ‘mixed abilities’ класах;
- організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства;
- використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі;
- забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.