Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

Мета програми – розвиток професійних компетентностей бібліотекаря за допомогою сучасних освітніх технологій, всебічний розвиток як особистості, удосконалення професійної майстерностi на основi сучасних підходів до організації бібліотечної справи, впровадження інноваційних методик і форм роботи з читачами, Інтернет-технологій у закладах освіти

«ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»

Розробники / розробниці програми:

Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплін

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • цифрова компетентність

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Інше: Бібліотекарі закладів освіти

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Бібліотекар

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання) 

 

№ Зміст  Кількість годин 
Лек. ПракУсього 

 

МОДУЛЬ 1. Інформаційно-мотиваційний 

1.1.  Нормативно-правова документація бібліотеки закладу 
1.2.  Виховання інформаційної культури учнів засобами  бібліотеки 
 Разом:  
МОДУЛЬ 2.  Професійно-діяльнісний 
2.1.  Створенняі нтерактивних мультимедійних вправ 
2.2.  Використання технологій Web 2.0 у створенні інформаційних продуктів та наданні послуг. Створення персонального інформаційного освітнього середовища 
2.3.  Сучасні веб-сервіси в роботі бібліотекаря закладу освіти 
2.4.  Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності бібліотекаря закладу освіти 
 Разом:        8 12 20 
МОДУЛЬ 3. Рефлексивно-аналітичний модуль 
3.1.  Тестування    
Разом:   
Усього:  12 18 30 

Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі бібліотечної справи; Здатність використовувати сучасні бібліотечні методи, прийоми, форми роботи; 

Здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації бібліотечної роботи щодо підтримки та розвитку культури читання, виховання інформаційної культури 

Здатність планувати роботу з використанням сервісів Google, Mentimer, Kahoot і LearningApps та можливості їх використання; Здатність використовувати цифрові ресурси для створення персонального інформаційного середовища: сайт, блог, віртуальні дошки. Створення власного освітнього середовища засобами цифрових ресурсів Здатність створення мультимедійних презентації, методичних та дидактичних матеріалів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. 

Здатність самостійно створювати медіапродукти та ефективне використання інформаційного поля для виховання медіакультури школярів. Використання можливостей медіа в освітньому середовищі виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань