«ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
Мета програми – розвиток професійних компетентностей бібліотекаря за допомогою сучасних освітніх технологій, всебічний розвиток як особистості, удосконалення професійної майстерностi на основi сучасних підходів до організації бібліотечної справи, впровадження інноваційних методик і форм роботи з читачами, Інтернет-технологій у закладах освіти
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шамбір Н.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплінОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- цифрова компетентність
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Бібліотекарі закладів освіти
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Бібліотекар
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Кількість годин | ||
Лек. | Прак | Усього | ||
МОДУЛЬ 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||
1.1. | Нормативно-правова документація бібліотеки закладу | 2 | 2 | 4 |
1.2. | Виховання інформаційної культури учнів засобами бібліотеки | 2 | 2 | 4 |
Разом: | 4 | 4 | 8 | |
МОДУЛЬ 2. Професійно-діяльнісний | ||||
2.1. | Створенняі нтерактивних мультимедійних вправ | 2 | 2 | 4 |
2.2. | Використання технологій Web 2.0 у створенні інформаційних продуктів та наданні послуг. Створення персонального інформаційного освітнього середовища | 2 | 6 | 8 |
2.3. | Сучасні веб-сервіси в роботі бібліотекаря закладу освіти | 2 | 2 | 4 |
2.4. | Медіаграмотність як складова інформаційно-цифрової компетентності бібліотекаря закладу освіти | 2 | 2 | 4 |
Разом: | 8 | 12 | 20 | |
МОДУЛЬ 3. Рефлексивно-аналітичний модуль | ||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |
Разом: | 2 | 2 | ||
Усього: | 12 | 18 | 30 |
Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі бібліотечної справи; Здатність використовувати сучасні бібліотечні методи, прийоми, форми роботи;
Здатність використовувати теоретичні знання і практичні навички для ефективної організації бібліотечної роботи щодо підтримки та розвитку культури читання, виховання інформаційної культури
Здатність планувати роботу з використанням сервісів Google, Mentimer, Kahoot і LearningApps та можливості їх використання; Здатність використовувати цифрові ресурси для створення персонального інформаційного середовища: сайт, блог, віртуальні дошки. Створення власного освітнього середовища засобами цифрових ресурсів Здатність створення мультимедійних презентації, методичних та дидактичних матеріалів за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Здатність самостійно створювати медіапродукти та ефективне використання інформаційного поля для виховання медіакультури школярів. Використання можливостей медіа в освітньому середовищі виявлення рівня засвоєння теоретичних і практичних знань