Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Мета програми полягає у формуванні компетентностейасистентів учителів, необхідних для ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння інклюзивного навчання

«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»

Розробники / розробниці програми:

Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Асистент вчителя

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Інше: Асистент

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ФАХОВОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ АСИСТЕТІВ УЧИТЕЛІВ ЗЗСО НА ТЕМУ «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

 

Модулі,  теми занять   
ЛПСВ
1. ІНФОРМАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ 
1.1.  Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами   
1.2.   Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання    
Всього передбачено годин за планом   
2. ПРОФЕСІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ 
2.1. Естетотерапія в роботі сучасного педагога    
2.2. Застосування арт-терапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами    
2.3. Особливості роботи педагога з агресивними дітьми    
2.4. Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетентності дітей з особливими освітніми потребами    
2.5 Використання ігрових технологій в освітньому процесі: цифрові інструменти гейміфікації   
2.6. Нейропсихологічні ігри в системі роботи сучасного педагога   

2.7. Методологічно-дидактичні основи навчання учнів із порушеннями 

когнітивного розвитку 

  
Разом годин на модуль 10 12  22  
3. ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ 
3.1.Зворотній зв'язок. Тестування    
      
Разом годин на модуль    
Разом по модулях 14 16  30  

Будуть знати: Сутність понять "соціалізація", "соціальне становлення"; різні моделі соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. 

Будуть знати: -як визначити перший рівень психологопедагогічної підтримки дитини в інклюзивному класі -як організувати освітній процес відповідно до визначених рівнів підтримки дитини в інклюзивному класі 

Будуть знати: Сутність і зміст поняття «естетотерапія» Сучасні технології естетотерапії мистецькими природними та ігровими засобами 

Будуть знати: Зміст та особливості застосування методів арт-терапії у корекційновиховному процесі. 

Будуть знати: Фактори, які сприяють становленню дитячої агресії. Принципи корекційної роботи з агресивними дітьми 

Будуть знати: Особливості формування математичних уявлень за допомогою освітніх технологій. Етапи роботи за методиками «Нумікон», «Палички Кюїзенера». 

Будуть знати: Приклади реалізації ефективних ігрових механік. Рекомендовані цифрові ресурси для ігрофікації освітнього процесу. 

Будуть уміти: Практичне засвоєння і відпрацювання нейропсихологічних вправ, які доцільно використовувати для дітей різних вікових груп, як профілактику шкільної неуспішності 

Будуть знати: Організаційні та дидактичні особливості освітнього процесу дітей із ПКР: закономірності, принципи, методи, форми, зміст. 

Виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інноваційних освітніх технологій в роботі з дітьми з ООП