«Цифрові технології у викладанні мистецтва»
Мета програми полягає у розвитку професійної компетентності педагогічних працівників за напрямом програми у відповідності до основних положень державної політики у галузі освіти та потреб споживачів освітніх послуг.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шамбір Н.В., викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти, завідувачка навчально-методичної лабораторії мистецтвознавчих дисциплінОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Мистецька освітня галузь
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
Модулі, теми занять | ||||
1. ІНФОРМАЦІЙНО – МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ | ||||
1.1.Використання засобів цифрової дидактики під час організації дистанційного та змішаного навчання | 2 | 2 | 4 | |
1.2.Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 4 | ||
Разом годин на модуль: | 2 | 6 | 8 | |
2. ПРОФЕСІЙНО – ДІЯЛЬНІСНИЙ МОДУЛЬ | ||||
2.1. Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання: онлайн-сервіси на уроках мистецьких дисциплін | 4 | 4 | ||
2.2. Цифрові інструменти для створення опитувань та тестових завдань | 2 | 2 | 4 | |
2.3. Цифрові інструменти для створення та використання інтерактивних робочих аркушів | 2 | 2 | 4 | |
2.4. Цифрові інструменти для створення та використання онлайн-дошок | 2 | 2 | 4 | |
2.5. Потенціал штучного інтелекту в освіті або Пишемо, малюємо, створюємо вікторини, презентації, відео із ресурсами ШІ для уроків. | 2 | 2 | 4 | |
Разом годин на модуль: | 8 | 12 | 20 | |
3. РЕФЛЕКСИВНО – АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | ||||
3.1. Підсумкове тестування. Рефлексія. Аналіз очікувань | 2 | 2 | ||
Разом годин на модуль: | 2 | 2 | ||
Разом за модулі: | 10 | 20 | 30 |
- Оволодіння дієвими інструментами для створення продуктивного особистісного та професійного простору; – Проєктування власної програми професійного розвитку;
- Розвиток професійної компетентності застосування інтегрованого підходу в освітньому просторі Нової української школи.
- Опанування та подальше активне використання сучасних цифрових засобів візуалізації навчального контенту;
- Розуміння ключових понять з методики організації проєктнотехнологічної діяльності на уроках; – Демонстрування можливостей використання інтерактивних технологій на різних етапах у роках при змішаному та дистанційному навчанні.
- Організація освітнього процесу, спираючись на використання компетентнісного досвіду, набутого під час вивчення програми курсів;
Створення сприятливих умов для навчання, розвитку та становлення особистості здобувачів освіти.