«ЕФЕКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ В УМОВАХ НУШ»
Метою програми підвищення кваліфікації вчителів фізики є підвищення рівня сформованості базових компетентностей: доповнення, розширення, розвиток теоретичних і практичних знань, умінь, навичок та формування предметних компетентностей в умовах зростання вимог до рівня професійної кваліфікації вчителя фізики, оволодіння вчителями сучасними методами розв’язання педагогічних завдань, що постають перед Новою українською школою, розширення знань вчителів про високоефективні технології навчання в умовах Нової української школи
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Шолохова Н.С., завідувачка навчально-методичної лабораторії математики, фізики та астрономіїОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Викладач
- Вчитель
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Фізика
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ з/п | Назви теоретичних розділів | л | п | с | в |
Модуль 1.Інформаційно-мотиваційний | |||||
1.1 | Культура професійного мовлення педагога, як ознака його професійної компетентності | 2 | 2 | ||
1.2 | Інтелектуальна і мовленева характеристика дітей з ООП | 2 | 2 | ||
Усього: | 2 | 2 | 4 | ||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | |||||
2.1 | Інтерактивні технології, як засіб розвитку когнітивної сфери учнів | 2 | 2 | ||
2.2 | Активні технології в контексті особистісно зорієнтованого навчання | 2 | 2 | ||
2.3 | Високоефективні технології в контексті розвивального навчання в умовах НУШ | 2 | 2 | ||
2.4 | Когнітивна освітня технологія | 2 | 2 | ||
2.5 | Особливості методики організації технології кооперативного навчання | 2 | 2 | ||
2.6 | Домашній фізичний експеримент – найважливійший чинник формування дослідницьких та експериментальних навичок на уроках фізики | 2 | 2 | ||
2.7 | Система фізичних задач для розвитку продуктивного мислення учнів на основі навчального дослідження | 2 | 2 | ||
2.8 | Наукові, дидактичні, організаційні, технологічні аспекти STEM освіти | 2 | 2 | ||
2.9 | Формувальне оцінювання навчальних дисциплін | 2 | 2 | ||
2.10 | Робота з обдарованими дітьми в умовах дистанційного навчання | 2 | 2 | ||
2.11 | Agile та Scrum технології в освіті. Нейротехнології | 2 | 2 | 4 | |
Усього: | 12 | 12 | 24 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | |||||
3.1. | Інструктивно-методичне заняття | 1 | 1 | ||
3.2. | Тестування | 1 | 1 | ||
Усього: | 2 | 2 | |||
Усього: | 14 | 16 | 30 |
-Засвоїти концепції, принципи, основні закономірності розвитку фізичної освіти;
- розуміти ключові поняття у сфері фізичної освіти;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями;
- проектувати програму професійного розвитку особистості;
- здійснювати інформаційно-цифрову компетентність.