«Корекційна робота з дітьми з особливими освітніми потребами»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей учителів-дефектологів, необхідних для ефективної роботи в спеціальному та інклюзивному освітньому середовищі відповідно до чинного нормативно-правового забезпечення, сучасного розуміння освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Юдіна О.В. – завідувач ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», викладач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Інше: Учителі-дефектологи ЗЗСО та ЗДО
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Інше: Учителі-дефектологи
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ УЧИТЕЛІВ-ДЕФЕКТОЛОГІВ ЗЗСО ТА ЗДО «КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ »
№ | З м і с т | В | Л | С | С.р. | П |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1 | Формування життєвої компетентності особистості | 4 | 2 | 2 | ||
1.2. | Рівні психолого-педагогічної підтримки дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1 | Естетотерапія в роботі сучасного педагога | 2 | 2 | |||
2.2 | Профілактика порушень писемного мовлення у дітей молодшого шкільного віку | 4 | 2 | 2 | ||
2.3 | Інноваційні освітні технології для розвитку математичної компетентності дітей з особливими освітніми потребами | 4 | 2
| 2 | ||
2.4 | Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 4 | |||
2.5 | Методологічно-дидактичні основи навчання учнів з інтелектуальними порушеннями | 4 | 2 | 2 | ||
2.6 | Педагог в умовах воєнного стану. Психологічна травма та як допомогти собі, дітям, батькам. | 2 | 2 | |||
2.7 | Застосування лялькотерапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання | 2 | 2 | |||
Разом | 28 | 12 | 16 | |||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Тестування | 2 | 2 | |||
Разом | 30 | 12 | 18 |
- Оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації власної професійної діяльності з урахуванням особливостей взаємодії з іншими працівниками закладу освіти, а також із батьками дітей, зокрема батьками дітей з особливими освітніми потребами;
- уміти організовувати освітній процес та підтримку дітей з особливими освітніми потребами, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- уміти створювати сприятливі умови для взаємодії дітей в умовах спеціальної та інклюзивної освіти;
- уміти демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах;
- уміти проектувати власну програму професійного розвитку.