«Розвиток педагогічної майстерності музичних керівників закладів дошкільної освіти »
Метою програми курсів підвищення кваліфікації музичних керівників закладів дошкільної освіти є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки, поглиблення, розширення, оновлення загальнонаукових, спеціальних знань, умінь та формування фахових компетентностей на засадах ідей і положень Нової української школи, Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту», Базового компонента дошкільної освіти України (Державного стандарту дошкільної освіти).

Суб’єкт підвищення кваліфікації:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиРозробники / розробниці програми:
Стребна О.В., завідувачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій; Киричук Т.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії дошкільної освітиОсоба (особи), які виконують програму:
Напрями підвищення кваліфікації:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Форма підвищення кваліфікації:
- очна, дистанційна
Види підвищення кваліфікації:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Цільові авдиторії:
- Музичний керівник
Перелік загальних компетентностей:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
Перелік професійних компетентностей:
- Дошкільна освіта
Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
Навчально-тематичний план курсів підвищення кваліфікації вихователів логопедичних груп закладів дошкільної освіти
Модулі, теми занять | Л | П | С | СР | В |
1.1. Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України Філософія і соціологія освіти | 4 | 4 | |||
1.2. Псевдоісторія українського суспільства: спростування міфів | 2 | 2 | 4 | ||
2. Законодавство про освіту | |||||
2. 1. Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти | 2 | 2 | |||
2.2. Нова редакція Закону України “Про дошкільну освіту”: новації, виклики, практика застосування. | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 10 | 2 | 12 | ||
2.1.1. Використання інноваційних технологій для розвитку мовленнєвої компетентності | 2 | 2 | 4 | ||
2.1.2. Роль раннього виховання у формуванні навчальних успіхів дітей покоління Альфа | 2 | 2 | |||
2.2. Сучасна психологія | |||||
2.2.1. Професійна ідентичність педагога: роль в інноваційному освітньому середовищі | 4 | 4 | |||
2.2.2. Безпечне середовище. Психологопедагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації | 2 | 2 | |||
2.3.Актуальні питання дошкільної освіти | |||||
2.3.1. Базовий компонент дошкільної освіти: теоретичні й практичні аспекти реалізації | 2 | 2 | |||
2.3.2. Професійний стандарт вихователя закладу дошкільної освіти: вимоги, компетентності та шляхи реалізації | 2 | 2 | |||
2.3.3. Програма соціально-емоційного розвитку і навчання дітей Peppy Pals «Веселі друзі» | 6 | 6 | |||
2.3.4. Особливості звуко вимови дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 |
2.3.5. Сучасний освітній процес в ЗДО: наукові підходи | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.6. Ефективна комунікація та згуртованість в закладі дошкільної освіти: інтеграція програми «Культура добросусідства» в освітній процес | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.7. Фасилітація ігрової взаємодії: секрети успішної ранкової зустрічі | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.8. Педагогіка партнерства як основа успіху розвитку особистості | 2 | 2 | |||
2.3.9. Сенсорний розвиток дитини: гайд засобів, ігор та вправ | 2 | 2 | |||
2.3.10. Інтерактивні онлайн-дошки для дистанційного навчання та спільної роботи | 2 | 2 | |||
2.3.11. Організація дистанційного навчання у дошкільній освіті | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.12. Штучний інтелект як ефективний помічник педагога | 2 | 2 | |||
2.3.13. Особливості розвитку дрібної моторики дошкільника | 2 | 2 | |||
2.3.14. Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку/учнів з традиційними українськими народними промислами й ремеслами | 2 | 2 | |||
2.4. Інклюзивна освіта | |||||
2.4.1. Діяльність закладу освіти щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища | 2 | 2 | 4 | ||
2.4.2. Особливості освітнього процесу в ЗДО: підтримка дітей з особливими освітніми потребами засобами терапевтичного мистецтва | 2 | 2 | 4 | ||
2.4.3. Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | 4 | ||
2.5. Майстер-клас | |||||
2.4.1. Спецкурс «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки» |
1 2 |
12 | |||
2.6. Індивідуально творча робота | 1 8 | 18 | |||
Разом годин на модуль | 38 | 5 8 | 96 | ||
ІІІ.ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1. Настановне заняття. Вхідне комплексне діагностування | 2 | 2 | |||
3.2. Комплексний залік | 4 | 4 | |||
3.3. Конференція з обміну досвідом професійної діяльності | 4 | 4 | |||
3.4.Вихідне комплексне діагностування | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 2 | 6 | 4 | 12 | |
Разом по модулях | 50 | 6 6 | 4 | 120 |
- знати законодавчу базу щодо завдань, цілей̆, принципів, засад функціонування дошкільної освіти в Україні; Базовий компонент
дошкільної освіти та чинні освітні програми розвитку дитини;
- впроваджувати в практику роботи сучасні досягнення психологопедагогічної науки та інноваційні освітні технології;
- створювати безпечне освітнє середовище з метою забезпечення ефективної психологічної підтримки учасників освітнього процесу, використовувати інструменти попередження та протидії негативним безпековим явищам в освітньому середовищі;
- вільно орієнтуватися в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання і виховання, використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації дошкільної освіти з урахуванням особливостей індивідуального розвитку дітей-логопатів дошкільного віку;
- організовувати освітній процес із дітьми з вадами мовлення, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- створювати сприятливі умови для партнерської взаємодії педагогів, дітей, батьків вихованців в умовах дошкільної освіти;
- здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності, визначати індивідуальні потреби та проєктувати траєкторію власного професійного розвитку;
- досконало використовувати професійні вміння щодо використання та обрання ефективних цифрових ресурсів для роботи в умовах
дистанційного навчання;
- здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти.