Edway
Відповідно до постанови КМУ № 800 З урахуванням професійного стандарту за професією «Вчитель»

«Розвиток педагогічної майстерності музичних керівників закладів дошкільної освіти »

Метою програми курсів підвищення кваліфікації музичних керівників закладів дошкільної освіти є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки, поглиблення, розширення, оновлення загальнонаукових, спеціальних знань, умінь та формування фахових компетентностей на засадах ідей і положень Нової української школи, Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту», Базового компонента дошкільної освіти України (Державного стандарту дошкільної освіти).

«Розвиток педагогічної майстерності музичних керівників закладів  дошкільної освіти »

Розробники / розробниці програми:

Стребна О.В., завідувачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій; Киричук Т.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії дошкільної освіти

Особа (особи), які виконують програму:

Напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Форма підвищення кваліфікації:

  • очна, дистанційна

Види підвищення кваліфікації:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Цільові авдиторії:

  • Музичний керівник

Перелік загальних компетентностей:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Емоційно-етична компетентність
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Загальні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

Перелік професійних компетентностей:

  • Дошкільна освіта

Професійні компетентності вчительства за професійним стандартом:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2. Організаційна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)

 Навчально-тематичний план курсів підвищення кваліфікації       вихователів логопедичних груп закладів дошкільної освіти 

 

Модулі,  теми занять Л П С          СР В 
1.1. Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України Філософія і соціологія освіти    
1.2. Псевдоісторія українського суспільства: спростування міфів   
2. Законодавство про освіту                                                                             
2. 1. Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти    
2.2. Нова редакція Закону України “Про дошкільну освіту”: новації, виклики, практика застосування.    
Разом годин на модуль 10 2   12 
2.1.1. Використання інноваційних технологій для розвитку мовленнєвої компетентності   
2.1.2. Роль раннього виховання у формуванні навчальних успіхів дітей покоління Альфа    
2.2. Сучасна психологія      
2.2.1. Професійна ідентичність педагога: роль в інноваційному освітньому середовищі    
2.2.2. Безпечне середовище. Психологопедагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації    
2.3.Актуальні питання дошкільної освіти      

2.3.1. Базовий компонент дошкільної освіти: 

теоретичні й практичні аспекти реалізації 

   

2.3.2. Професійний стандарт вихователя закладу дошкільної освіти: вимоги, 

компетентності та шляхи реалізації 

   
2.3.3.             Програма       соціально-емоційного розвитку і навчання дітей Peppy Pals «Веселі друзі»    
2.3.4.             Особливості   звуко  вимови           дітей дошкільного віку   

 

2.3.5. Сучасний освітній процес в ЗДО: 

наукові підходи 

  

2.3.6. Ефективна комунікація та згуртованість в закладі дошкільної освіти: 

інтеграція програми «Культура добросусідства» в освітній процес 

  
2.3.7. Фасилітація ігрової взаємодії: секрети успішної ранкової зустрічі   
2.3.8. Педагогіка партнерства як основа успіху розвитку особистості    2    
2.3.9. Сенсорний розвиток дитини: гайд засобів, ігор та вправ    
2.3.10. Інтерактивні онлайн-дошки для дистанційного навчання та спільної роботи    
2.3.11. Організація дистанційного навчання у дошкільній освіті   
2.3.12. Штучний інтелект як ефективний помічник педагога    
2.3.13. Особливості розвитку дрібної  моторики дошкільника    
2.3.14. Національно-патріотичне виховання   дітей дошкільного віку/учнів з традиційними українськими народними промислами й ремеслами    
2.4. Інклюзивна освіта      

2.4.1. Діяльність закладу освіти щодо розбудови інклюзивного освітнього 

середовища 

  
2.4.2. Особливості освітнього процесу в ЗДО: підтримка дітей з особливими освітніми потребами     засобами        терапевтичного мистецтва   

2.4.3. Діти з особливими освітніми потребами: 

специфіка навчання та виховання 

  
2.5. Майстер-клас       
2.4.1. Спецкурс «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки»  

 

1

  

 

12 

2.6. Індивідуально творча робота  

1

  18 
Разом годин на модуль 38 

5

8 

  96 
ІІІ.ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ  
3.1. Настановне заняття. Вхідне комплексне діагностування    
3.2. Комплексний залік    
3.3. Конференція з обміну досвідом професійної діяльності    
3.4.Вихідне комплексне діагностування    
Разом годин на модуль 2 6 4  12 
Разом по модулях 50 

6

6 

4  120 

 

 

 

  • знати законодавчу базу щодо завдань, цілей̆, принципів, засад  функціонування дошкільної освіти в Україні; Базовий компонент 

дошкільної освіти та чинні освітні програми розвитку дитини; 

  • впроваджувати  в практику роботи  сучасні   досягнення психологопедагогічної  науки та інноваційні  освітні технології; 
  • створювати безпечне освітнє середовище з метою забезпечення ефективної психологічної підтримки учасників освітнього процесу, використовувати інструменти попередження та протидії негативним безпековим явищам в освітньому середовищі; 
  • вільно орієнтуватися в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання і виховання, використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації дошкільної освіти з урахуванням особливостей індивідуального розвитку дітей-логопатів дошкільного віку; 
  • організовувати освітній процес із дітьми з вадами мовлення, спираючись на використання  теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу; 
  • створювати сприятливі умови для партнерської взаємодії педагогів, дітей, батьків вихованців в умовах дошкільної освіти; 
  • здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності, визначати індивідуальні потреби та проєктувати траєкторію власного професійного розвитку; 
  • досконало використовувати професійні вміння щодо використання та обрання ефективних цифрових ресурсів для роботи в умовах 

дистанційного навчання; 

  • здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти.