«Розвиток фахових компетентностей учителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня в сучасних реаліях»
Мета програми полягає у розвитку фахових компетентностей вчителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня закладів загальної середньої освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психологіїPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семінарс ькі | Практи чні | Само стійн а робот а |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Інновації в освітній діяльності з дітьми та підлітками | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | 2 | - | - | - | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Психологічні механізми розвитку творчості особистості в умовах сучасного закладу освіти | 2
| 2 | |||
2.2. | Профілактика порушень писемного мовлення у дітей молодшого шкільного віку | 4
| 2 | 2 | ||
2.3. | Віртуальна екскурсія як засіб дистанційної взаємодії з учнями початкової школи | 2 | 2 | |||
2.4. | Національно-патріотичне виховання особистості в умовах військового стану | 2 | 2 | |||
2.5. | Партнерська взаємодія представників різних поколінь у сучасному освітньому просторі | 4
| 2 | 2 | ||
2.6. | Наскрізні вміння як основа формування компетентностей | 2 | 2 | |||
2.7 | Як вчителю допомогти собі і дітям при стресі, травмі, ПТСР | 2 | 2 | |||
2.8 | SOFT-SKILLS в Новій українській школі | 2 | 2 | |||
2.9 | Емоційний інтелект як основа психологічної безпеки дітей і дорослих в умовах сьогодення | 2
| 2 | |||
2.9. 1 | Застосування арт-терапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами | 4 | 4 | |||
Усього | 26 | 14 | - | 12 | - | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | - | - | 2 | - | |
Разом | 30 | 16 | - | 14 | - |
- Уміти визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання з урахуванням вимог державного стандарту початкової освіти, типових освітніх програм, попередніх результатів навчання учнів їх освітніх потреб;
- розуміти ключові поняття виховної роботи;
- знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу вчителів початкових класів і вихователів груп подовженого дня;
- здійснювати різни види планування освітнього процесу на різних його етапах залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів, особливостей діяльності закладів освіти;
- уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей; формувати готовність до їх застосування у позанавчальній діяльності;
- застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації педагогічної діяльності на компетентнісних засадах;
- працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей;
- застосовувати принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти і розумного пристосування для забезпечення доступності (фізичної, інформаційної тощо) здобуття освіти;
- забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.