Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Інструменти розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури»

Мета програми: підвищити рівень професійної компетентності вчителів української мови і літератури з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів громадянського суспільства, освітніх потреб споживачів освітніх послуг та сучасних підходів у процесі розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти

«Інструменти розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури»

Developers / Program Developments:

Марецька Л.П., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін; Чух Г.П., д.ф., викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методист навчально-методичної лабораторії української мови і літератури

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Українська література
  • Українська мова

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
  • Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна / дистанційна форма навчання) 

 

 № З м і с т В Л С П 
 Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний    
 1.1  Ключові компетентності нового Державного стандарту через призму предметів мовнолітературної освітньої галузі.   
 

1.2

Наступність у реалізації Державного стандарту базової середньої освіти та Державного стандарту початкової освіти   
  За модуль  
 2. Професійно-діяльнісний модуль 
 2.2 Розвиток ключової компетентності «Володіння державною мовою» в контексті сучасних засобів комунікації   
 2.3 Розвиток наскрізного вміння висловлювати власну думку усно й письмово  
 2.4 Цифрові інструменти формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови і літератури.   
 2.5 Цифрові інструменти Google в освітньому процесі   
 2.6 Основи формувального оцінювання як невід’ємний складник Нової української школи   
 2.7 Особливості викладання інтегрованого курсу української мови, літератури й зарубіжної літератури  
 2.8 Формування культурної, громадянської та соціальної компетентностей на уроках української літератури  
2.9 Дієві практики формування компетентного читача  на уроках української мови і літератури   
2. 10 Розвиток наскрізних умінь учнів на уроках вивчення біографії письменників    
2. 11 Інклюзивне навчання в умовах Нової української школи    
 За модуль 24 12  
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний  
3.1  . Тестування з теми «Інструменти розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури» Аналіз очікувань. Самооцінювання набутих навичок 

 

 

   
 Разом  30 10 15  

 

 

Засвоїти концепції, принципи, основні підходи до використання інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури; відстежити наступність у реалізації Державного стандарту базової середньої освіти та Державного стандарту початкової освіти

  • засвоїти принципи, основні підходи до використання інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури; 
  • добирати і 

використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів, зокрема й цифрові інструменти формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови і літератури. 

  • знати особливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи; 
  • оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями  відстеження динаміки поступу особистості учня в освітньому процесі та здійснення підтримки її розвитку; 

організовувати освітній процес, спираючись на використання 

теоретичних  знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів; 

 - створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та становлення  особистості учня під час вивчення викладання інтегрованого курсу української мови, літератури й зарубіжної літератури ;  - демонструвати розуміння механізму формування ціннісних ставлень учнів;  - проєктувати власну програму професійного розвитку;  - здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у педагогічному  колективі, суспільстві, громаді щодо важливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи .

Проведення тестування з метою виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури»