«Інструменти розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури»
Мета програми: підвищити рівень професійної компетентності вчителів української мови і літератури з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів громадянського суспільства, освітніх потреб споживачів освітніх послуг та сучасних підходів у процесі розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури для досягнення мети та виконання завдань, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Марецька Л.П., к. пед. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін; Чух Г.П., д.ф., викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін, методист навчально-методичної лабораторії української мови і літературиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Українська література
- Українська мова
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | З м і с т | В | Л | С | П | |||||||
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||||||||
1.1 | Ключові компетентності нового Державного стандарту через призму предметів мовнолітературної освітньої галузі. | 2 | 2 | |||||||||
1.2 . | Наступність у реалізації Державного стандарту базової середньої освіти та Державного стандарту початкової освіти | 2 | 2 | |||||||||
За модуль | 4 | 2 | 2 | |||||||||
2. | Професійно-діяльнісний модуль | |||||||||||
2.2 | Розвиток ключової компетентності «Володіння державною мовою» в контексті сучасних засобів комунікації | 2 | 2 | |||||||||
2.3 | Розвиток наскрізного вміння висловлювати власну думку усно й письмово | 4 | 2 | 2 | ||||||||
2.4 | Цифрові інструменти формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови і літератури. | 2 | 2 | |||||||||
2.5 | Цифрові інструменти Google в освітньому процесі | 2 | 2 | |||||||||
2.6 | Основи формувального оцінювання як невід’ємний складник Нової української школи | 2 | 2 | |||||||||
2.7 | Особливості викладання інтегрованого курсу української мови, літератури й зарубіжної літератури | 2 | 1 | 1 | ||||||||
2.8 | Формування культурної, громадянської та соціальної компетентностей на уроках української літератури | 2 | 1 | 1 | ||||||||
2.9 | Дієві практики формування компетентного читача на уроках української мови і літератури | 4 | 2 | 2 | ||||||||
2. 10 | Розвиток наскрізних умінь учнів на уроках вивчення біографії письменників | 2 | 2 | |||||||||
2. 11 | Інклюзивне навчання в умовах Нової української школи | 2 | 2 | |||||||||
За модуль | 24 | 3 | 9 | 12 | ||||||||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||||||||
3.1 | . Тестування з теми «Інструменти розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури» Аналіз очікувань. Самооцінювання набутих навичок | 2
| 2 | |||||||||
Разом | 30 | 5 | 10 | 15 |
Засвоїти концепції, принципи, основні підходи до використання інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури; відстежити наступність у реалізації Державного стандарту базової середньої освіти та Державного стандарту початкової освіти
- засвоїти принципи, основні підходи до використання інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури;
- добирати і
використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів, зокрема й цифрові інструменти формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови і літератури.
- знати особливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями відстеження динаміки поступу особистості учня в освітньому процесі та здійснення підтримки її розвитку;
організовувати освітній процес, спираючись на використання
теоретичних знань і практичних умінь, набутих під час вивчення програми курсів; - створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та становлення особистості учня під час вивчення викладання інтегрованого курсу української мови, літератури й зарубіжної літератури ; - демонструвати розуміння механізму формування ціннісних ставлень учнів; - проєктувати власну програму професійного розвитку; - здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність у педагогічному колективі, суспільстві, громаді щодо важливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи . Проведення тестування з метою виявлення рівня засвоєння відомостей і практичних навичок щодо застосування інструментів розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів на уроках української мови і літератури» |