«Цифрові технології в дистанційному навчанні учнів початкової школи»
Метою програми підвищення кваліфікації вчителів початкових класів «Цифрові технології в дистанційному навчанні учнів початкової школи» є розвиток у педагогів знань, умінь і навичок з ІКТ, інформаційної культури; ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності, упровадження в освітній процес сучасних електронних навчальних матеріалів і організації ефективного доступу до них у мережі.
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Сисоєнко Н.А., викладач кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікаційPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семіна рські | Практич ні | Самостій на робота |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Організація дистанційного навчання в початковій школі | 2 | 2 | |||
1.2. | Психологічні аспекти використання цифрових технологій у навчанні | 2 | 2 | |||
Усього | 4 | 2 | 2 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Нейромережі для вчителів: ідеї для фантастичних уроків на кожен день | 4 | 2 | 2 |
2.2. | Застосування моделі Chat GPT у педагогічній діяльності вчителів початкових класів | 2 | 2 | |||
2.3. | Використання відкритих освітніх ресурсів на уроках в початковій школі на прикладі предметів «Математика» та «Українська мова» | 2
| 2 | |||
2.4. | Використання онлайн-ресурсів в освітньому процесі початкової школи | 2 | 2 | |||
2.5. | Діяльнісний підхід в онлайн-навчанні: збагачуємо освітню мандрівку молодших школярів (на прикладі інтегрованого курсу «Я досліджую світ») | 2 | 2 | |||
2.6. | Віртуальна екскурсія як засіб дистанційної взаємодії з учнями початкової школи | 2 | 2 | |||
2.7. | Ефективна комунікація з батьками учнів в умовах дистанційного навчання | 2 | 2 | |||
2.8. | Особливості роботи з інтерактивними дошками | 2 | 2 | |||
2.9. | Цифрові технології на уроках мистецтва в початковій школі | 2 | 2 | |||
2.10. | Кібербезпека для вчителів та учнів в умовах дистанційного навчання | 2 | 2 | |||
Усього | 24 | 2 | 2 | 20 | ||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | ||||||
Разом | 30 | 2 | 2 | 24 |
- Організовувати освітній процес у початковій школі з використанням інформаційно-цифрових технологій;
- створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та становлення особистості учня;
- розуміти особливості впровадження діяльнісних підходів до навчання учнів на основі інформаційно-цифрових технологій у початковій школі;
- уміти формувати в учнів ключові компетентності та наскрізні уміння; формувати готовність до їх застосування у навчальній діяльності;
- упроваджувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- застосовувати міжпредметні зв’язки та інтеграцію змісту різних освітніх галузей, навчальних предметів під час підготовки та проведення уроків; використовувати інструменти формувального оцінювання результатів навчання учнів;
- працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею
Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей;
- використовувати безпечне освітнє середовище для організації дистанційного навчання.