Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Цифрові технології в дистанційному навчанні учнів початкової школи»

Метою програми підвищення кваліфікації вчителів початкових класів «Цифрові технології в дистанційному навчанні учнів початкової школи» є розвиток у педагогів знань, умінь і навичок з ІКТ, інформаційної культури; ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності, упровадження в освітній процес сучасних електронних навчальних матеріалів і організації ефективного доступу до них у мережі.

«Цифрові технології в дистанційному навчанні учнів початкової школи»

Developers / Program Developments:

Сисоєнко Н.А., викладач кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Вчитель

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність
  • Підприємницька компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 № Зміст  Усього Лекції Семіна рські 

Практич

ні 

Самостій на робота
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний  
1.1. 

Організація       дистанційного      навчання      в

початковій школі 

        2     
1.2. Психологічні аспекти використання цифрових технологій у навчанні         2     
 Усього        4   
Модуль 2. Професійно-діяльнісний  
2.1. Нейромережі для вчителів: ідеї для фантастичних уроків на кожен день   

 

2.2. Застосування моделі Chat GPT у педагогічній діяльності вчителів початкових класів    
2.3. Використання відкритих освітніх ресурсів на уроках в початковій школі на прикладі предметів «Математика» та «Українська мова» 

    2 

 

   
2.4. Використання онлайн-ресурсів в освітньому процесі початкової школи     2    
2.5. Діяльнісний підхід в онлайн-навчанні: збагачуємо освітню мандрівку молодших школярів (на прикладі інтегрованого курсу «Я досліджую світ»)    
2.6. Віртуальна екскурсія як засіб дистанційної взаємодії з учнями початкової школи     2    
2.7. Ефективна комунікація з батьками учнів в умовах дистанційного навчання     2    
2.8. Особливості роботи з  інтерактивними дошками    
2.9. Цифрові технології на уроках мистецтва в початковій школі     2    
2.10.  Кібербезпека для вчителів та учнів в умовах дистанційного навчання     2    
 Усього 24 20  
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний  
3.1. Зворотний зв'язок. Тестування    
 Усього       
 Разом 30 24  
  • Організовувати освітній процес у початковій школі з використанням інформаційно-цифрових технологій; 
  • створювати сприятливі умови для навчання, розвитку та становлення особистості учня; 
  • розуміти особливості впровадження діяльнісних підходів до навчання учнів на основі інформаційно-цифрових технологій у початковій школі; 
  • уміти формувати в учнів ключові компетентності та наскрізні уміння; формувати готовність до їх застосування у навчальній діяльності; 
  • упроваджувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; 
  • застосовувати міжпредметні зв’язки та інтеграцію змісту різних освітніх галузей, навчальних предметів під час підготовки та проведення уроків;  використовувати інструменти формувального оцінювання результатів навчання учнів; 
  • працювати          з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею 

Інтернет; 

  • добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей; 
  • використовувати безпечне освітнє середовище для організації дистанційного навчання.