«ОСНОВИ ПРОГРАМУВАННЯ МОВОЮ PYTHON»
Мета полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей вчителів інформатики, підвищення їх методичного та практичного рівнів для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Осипова Н.В., к. тех. н., доцентка кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплінPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Інформатика
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семіна рські | Практич ні | Самостій на робота |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Формування компетентнісного освітнього середовища для вивчення мови програмування Python. Особливості мови програмування Python. | 4
| 2 | 2 | ||
1.2. | Встановлення Python, бібліотек та середовища розробки. Використання онлайн-середовищ. | 2 | 2 | |||
Усього | 6 | 2 | 4 | |||
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Структурне програмування мовою Python. Оператори управління мови програмування Python. | 4
| 2 | 2 | ||
2.2. | Функції у мові програмування Python. Рекурсивні функції | 4 | 2 | 2 | ||
2.3. | Послідовності. Рядки, списки, кортежі | 4 | 2 | 2 | ||
2.4. | Словники і множини | 4 | 2 | 2 | ||
2.5. | Файли у мові програмування Python | 4 | 2 | 2 | ||
2.6. | Використання бібліотек | 2 | 2 | |||
Усього | 22 | 10 | 12 | |||
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Обмін досвідом. Підсумкове тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | 2 | ||||
Разом | 30 | 12 | 18 |
- Уміти визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання з урахуванням вимог державного стандарту загальної середньої освіти, типових освітніх програм, попередніх результатів навчання учнів їх освітніх потреб;
- уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей; формувати готовність до їх застосування у позанавчальній діяльності;
- організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства;
- працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей;
- модифікувати, редагувати, комбінувати існуючі електронні освітні ресурси за наявності відповідного дозволу; створювати особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси; впорядковувати ресурси і надавати до них доступ учасникам освітнього процесу;
- використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом та/або під час дистанційного навчання;