«ЗАХИСТ ДІТЕЙ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ»
Метою Програми є формування у педагогів базових навичок розпізнавання можливих загроз в інформаційному середовищі, надання інструментарію щодо зменшення впливу та захисту дітей від них.
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Кохановська О.В., д.пед.н., доцентка, професорка кафедри педагогіки й менеджменту освіти; Дереш В.С., к. пед. н., ст. викладачка кафедри педагогіки й менеджменту освітиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Other: Педагогічні працівники всіх категорій
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Педагогічні працівники
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна/дистанційна форма навчання (синхронний режим),
30 год. / 1 кредит ECTS)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семіна рські | Практи чні | Самостійна робота |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Безпека дітей в інтернеті | 2 | 1 | 1 | ||
1.2. | Кібербулінг. Кібербезпека. | 2 | 1 | 1 | ||
Усього | 4 | 2 | - | 2 | - | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Формування медіаграмотності здобувачів освіти | 4 | 2 | 2 | ||
2.2. | Захист персональних даних | 4 | 2 | 2 | ||
2.3. | Соціально-емоційне навчання в закладі освіти та його елементи в освітньому процесі | 2 | 1 | 1 | ||
2.4. | Емоційна компетентність батьків | 2 | 2 | |||
2.5. | Забезпечення дистанційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами | 2 | 1 | 1 | ||
2.6. | Культура безпечної поведінки в цифровому просторі | 4 | 2 | 2 | ||
2.7. | Життєстійкість педагога як запорука життєстійкості учнів | 2 | 1 | 1 | ||
2.8. | Специфіка проведення заходів в онлайні. | 2 | 2 | |||
2.9. | Інтернет-залежність | 2 | 1 | 1 | ||
Усього | 24 | 12 | - | 12 | - | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Тестування. Аналіз очікувань. Самооцінювання набутих навичок. | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | - | - | 2 | - | |
Разом | 30 | 14 | - | 16 | - |
- координувати шляхи отримання допомоги та захисту під час користування інтернетом;
- діагностувати можливості електронної участі в житті школи, міста, країни, світу; активну участь в інтернеті;
- уміти застосовувати механізми захисту прав людини, що порушені в інтернеті;
- застосовувати сучасні принципи управління інтернетом;
- здійснювати анкетування з теми безпеки, надавати документи Google у спільне користування для проведення колективної роботи з учнями;
- розвивати в учнів та педагогів уміння визначати загрози в інтернеті;
- організовувати тренінги, уроки для дітей з розвитку компетентностей безпечної поведінки в інтернеті;
- враховувати в освітньому процесі вікові, психологічні та інші індивідуальні особливості учнів;
- орієнтуватися в інформаційному просторі;
- здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності;
- володіти інструментарієм для захисту дітей в онлайні;
- створювати умови для збереження психічного, фізичного й соціального видів здоров’я під час тривалого користування інтернетом;
- уміти взаємодіяти з учасниками освітнього процесу на засадах партнерства та підтримки.