Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та базової школи
Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Професійні компетентності галузевого спрямування
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Мистецтво (образотворче)
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Понеділок, 16 вересня 2024
Лекція Лори Літковської «Вільна гра як спосіб здобуття і проживання життєвого досвіду»
Під час лекції мова піде про використання ігрових елементів на уроках мистецтва. Лекторка розгляне навчальний процес як простір здобуття життєвого досвіду та запропонує ідеї інтеграції ігорових активностей на заняттях.
Лора Літковська — артедукаторка, татуерка, художниця, тяжіє до інтуїтивно-експресивного мистецтва і наївної творчості як способу самопізнання та проявлення.
Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»
Під час лекції учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в нашій країні на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проекту «Арт-Пікнік», культурної програми «WallFall».
Вівторок 17 вересня 2024
Лекція Анни Філіппової «Медіа арт» та Христини Жибак «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтві»
Під час лекції Анна Філіпова розгляне тему медіа-арту, розкриваючи його ключові особливості на прикладах з українського та світового мистецтва.
Частина лекції «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтва», яку проведе Христина Жибак, буде присвячена використанню сучасних технологій під час викладання. Учасники та учасниці дізнаються про різноманітні інструменти та платформи, що використовують алгоритми штучного інтелекту
для створення зображень, музики та анімації. А також лекторка продемонструє практичні приклади використання цих інструментів на уроках мистецтва та запропонує, як інтегрувати ці технології у навчальний процес.
Анна Філіппова — головна виконавча директорка Digital Original, незалежна кураторка та арткритикиня з фокусом на сучасному мистецтві, членкиня Міжнародного музейного комітету CIMAM, випускниця бізнес-школи MIM-Київ та Christie’s Education.
Христина Жибак – аналітикиня, викладачка та експертка з нейромереж.
Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю»
Під час лекції поговоримо про особливості навчання та творчість дітей з інвалідністю та методики роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва. Учасники та учасниці дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.
Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн.
Середа, 18 вересня 2024
Відео-лекція Наталі Скорикової «Вправа “Без меж”, або як розкривають творчий потенціал дітей в Каліфорнії»
Під час лекції поговоримо про принципи роботи викладачів каліфорнійського курсу Джека Грейпса, як створювати в класі атмосферу, що сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, а також розглянемо вправу “Без Меж” із курсу “Письменницький Метод Джека Грейпса”, що поєднує в собі письменництво та живопис і сприяє розвитку креативності як дорослих, так і дітей.
Наталі Скорикова — перша в Європі сертифікована викладачка американського курсу «Jack Grapes’ Method Writing», засновниця ГО «Нові Українські Голоси», кураторка літературно-мистецьких проєктів, головна редакторка і засновниця ВД «ОРЛАНДО»
Лекція Маріанни Джеладзе «Як попередити та протидіяти вигоранню?»
На зустрічі лекторка розгляне тему вигорання, розкриваючи його ознаки, причини та вплив на педагога та розповість про стратегії попередження та подолання емоційне вигорання. Викладачі отримають практичні поради щодо впровадження технік відновлення енергії, а також дізнаються про ефективні методи подолання стресу, які допоможуть зберегти емоційну стійкість.
Маріанна Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ.
Четвер, 19 вересня 2024
Відео-лекція Любові Макарової «Для чого нам театр і як його використовувати в освіті?»
Лекторка поділиться своїм досвідом та підходами викладання для підлітків, а також розповість про можливості інтеграції перформативних практик в освітній процес. Також запропонує приклади активностей для розвиватку увагу, уяви та емпатію у дітей.
Любов Макарова — акторка та режисерка театру, театральна педагогиня, кураторка мистецького напрямку освіти у демократичній школі "Майбутні"
Лекція Костянтина Зоркіна «Мистецтво поза рамами та стінами: досвід безмежжя»
Розмова буде присвячена мистецтву ленд-арту і його ролі в українському мистецтві та у практиці окремих митців та мисткинь.
Лектор розповість, як працювати без майстерні, без звичних інструментів, не розраховуючи на постійного глядача та збереження твору, про звільнення від внутрішніх обмежень та чутливвість до простору.
Костянтин Зоркін — художник, працює у галузі перформансу, інсталяції, театру ляльок, ленд-арту, графіки, скульптури.
П’ятниця, 20 вересня 2024
Лекція Лади Вербіної «Як нам зрозуміти сучасне мистецтво?»
Разом з художницею викладачі розглянуть різні форми мистецтва та те, як в різні періоди митці та мисткині розширювали рамки мистецтва.
Художниця запропонує практичні ідеї, які можна втілити з дітьми молодшого віку, аби познайомити їх з такими живописом, інсталяцією, реді-мейдом, колажем та перформансом.
Лада Вербіна – художниця та викладачка дитячих мистецьких занять. Працює з різними медіумами, але найбільше з живописом та графікою. Також вона часто використовує фотографію та обʼєкт. В її мистецькій практиці провідною темою та способом дослідження є тема памʼяті та спогадів, архівації минулого.
Лекція Маріанна Джеладзе «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями»
Під час зустрічі ви дізнаєтесь характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкцію ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі, коли злі, налякані, скривджені, а також як говорити переконливо, але на руйнуюче.
Маріанна Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ, мама.
Субота, 21 вересня 2024
Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.
Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.
Дата, час | Тема і зміст | Форма роботи | Кількість годин |
Понеділок
16 вересня 2024
11:00 | Лекція Лори Літковської «Вільна гра як спосіб здобуття і проживання життєвого досвіду» Під час лекції мова піде про використання ігрових елементів на уроках мистецтва. Лекторка розгляне навчальний процес як простір здобуття життєвого досвіду та запропонує ідеї інтеграції ігорових активностей на заняттях.
Про лекторку: Лора Літковська — артедукаторка, татуерка, художниця, тяжіє до інтуїтивно-експресивного мистецтва і наївної творчості як способу самопізнання та проявлення. | Відео-лекція
| 1 година |
Понеділок
16 вересня червня 2024
17:00 | Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?» Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
Вівторок
17 вересня 2024
11:00 | Лекція Анни Філіппової «Медіа арт» та Христини Жибак «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтві»
Під час лекції Анна Філіпова розгляне тему медіа-арту, розкриваючи його ключові особливості на прикладах з українського та світового мистецтва. Частина лекції «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтва», яку проведе Христина Жибак, буде присвячена використанню сучасних технологій під час викладання. Учасники та учасниці дізнаються про різноманітні інструменти та платформи, що використовують алгоритми штучного інтелекту для створення зображень, музики та анімації. А також лекторка продемонструє практичні приклади використання цих інструментів на уроках мистецтва та запропонує, як інтегрувати ці технології у навчальний процес.
Про лекторок: Анна Філіппова — головна виконавча директорка Digital Original, незалежна кураторка та арткритикиня з фокусом на сучасному мистецтві, членкиня Міжнародного музейного комітету CIMAM, випускниця бізнес-школи MIM-Київ та Christie’s Education.
Христина Жибак – аналітикиня, викладачка та експертка з нейромереж. | Відео-лекція
| 2 години |
Вівторок
17 вересня 2024
17:00 | Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю»
Під час лекції поговоримо про особливості навчання та творчість дітей з інвалідністю та методики роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва. Учасники та учасниці дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю. Про лекторку: Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. У 2020 році проводила уроки з курсу мистецтво для початкової школи в рамках Всеукраїнської школи онлайн. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
Середа
18 вересня 2024
11:00 | Лекція Відео-лекція Наталі Скорикової «Вправа “Без меж”, або як розкривають творчий потенціал дітей в Каліфорнії»
Під час лекції поговоримо про принципи роботи викладачів каліфорнійського курсу Джека Грейпса, як створювати в класі атмосферу, що сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, а також розглянемо вправу “Без Меж” із курсу “Письменницький Метод Джека Грейпса”, що поєднує в собі письменництво та живопис і сприяє розвитку креативності як дорослих, так і дітей.
Про лекторку: Наталі Скорикова — перша в Європі сертифікована викладачка американського курсу «Jack Grapes’ Method Writing», засновниця ГО «Нові Українські Голоси», кураторка літературно-мистецьких проєктів, головна редакторка і засновниця ВД «ОРЛАНДО» | Відео-лекція
| 1 год |
Середа
18 вересня 2024
17:00 | Лекція Маріанни Джеладзе «Як попередити та протидіяти вигоранню?»
На зустрічі лекторка розгляне тему вигорання, розкриваючи його ознаки, причини та вплив на педагога та розповість про стратегії попередження та подолання емоційне вигорання. Викладачі отримають практичні поради щодо впровадження технік відновлення енергії, а також дізнаються про ефективні методи подолання стресу, які допоможуть зберегти емоційну стійкість.
Про лекторку: Маріанна Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 1,5 год
|
Четвер 19 вересня 11:00 | Відео-лекція Любові Макарової «Для чого нам театр і як його використовувати в освіті?»
Лекторка поділиться своїм досвідом та підходами викладання для підлітків, а також розповість про можливості інтеграції перформативних практик в освітній процес. Також запропонує приклади активностей для розвиватку увагу, уяви та емпатію у дітей.
Про лекторку: Любов Макарова — акторка та режисерка театру, театральна педагогиня, кураторка мистецького напрямку освіти у демократичній школі "Майбутні" | Відео-лекція
| 1 год |
Четвер
19 вересня 17:00 | Лекція Костянтина Зоркіна «Мистецтво поза рамами та стінами: досвід безмежжя»
Розмова буде присвячена мистецтву ленд-арту і його ролі в українському мистецтві та у практиці окремих митців та мисткинь. Лектор розповість, як працювати без майстерні, без звичних інструментів, не розраховуючи на постійного глядача та збереження твору, про звільнення від внутрішніх обмежень та чутливвість до простору.
Про лектора: Костянтин Зоркін — художник, працює у галузі перформансу, інсталяції, театру ляльок, ленд-арту, графіки, скульптури. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
П’ятниця 20 вересня 11:00 | Лекція Лади Вербіної «Як нам зрозуміти сучасне мистецтво?» Разом з художницею викладачі розглянуть різні форми мистецтва та те, як в різні періоди митці та мисткині розширювали рамки мистецтва. Художниця запропонує практичні ідеї, які можна втілити з дітьми молодшого віку, аби познайомити їх з такими живописом, інсталяцією, реді-мейдом, колажем та перформансом.
Про лекторку: Лада Вербіна – художниця та викладачка дитячих мистецьких занять. Працює з різними медіумами, але найбільше з живописом та графікою. Також вона часто використовує фотографію та обʼєкт. В її мистецькій практиці провідною темою та способом дослідження є тема памʼяті та спогадів, архівації минулого. | Відео-лекція
| 1 год. |
П’ятниця 20 вересня
17:00 | Лекція Маріанна Джеладзе «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями»
Під час зустрічі ви дізнаєтесь характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкцію ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі, коли злі, налякані, скривджені, а також як говорити переконливо, але на руйнуюче.
Про лекторку: Маріанна Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ, мама. | Вебінар та сесія запитань-відповідей (Zoom) | 2 год
|
Субота
21 вересня 2024
11:00 | Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів. | Вебінар (Zoom) | 1,5 год
|