Розвиток критичного мислення: як опрацьовувати різні джерела та оцінювати інформаційні потоки
Ви дізнаєтеся, як розрізняти надійні та сумнівні джерела, уникати маніпуляцій та використовувати інструменти для перевірки фактів.
Subject of advanced training:
Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»Developers / Program Developments:
Луцюк Олена Анатоліївна, практичний психолог вищої категоріїPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- Other: Психологічна компетентність
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вчителя
- Вчитель
- Директор
List of common competencies:
- Рефлексивна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Психологічна
Вступ до критичного мислення та його значення в сучасному світі
- Роль критичного мислення у процесі навчання та викладання.
- Основні принципи критичного мислення та як вони можуть бути застосовані в освітньому процесі.
Оцінка достовірності інформації з різних джерел
- Як розрізняти надійні та ненадійні джерела інформації.
- Методи перевірки фактів та розпізнавання фейкових новин.
Аналіз інформаційних потоків та їх вплив на сприйняття
- Як мас-медіа, соціальні мережі та інші інформаційні канали формують уявлення людей.
- Способи захисту від маніпуляцій та інформаційних пасток.
Практичні навички розвитку критичного мислення в учнів
- Стратегії та методи розвитку критичного мислення у школярів.
- Використання аналізу та дискусій для підвищення інформаційної грамотності.
- Поглиблене розуміння принципів критичного мислення – освітяни оволодіють базовими поняттями критичного мислення та їх значенням для освіти і повсякденного життя.
- Навички оцінки інформації з різних джерел – учасники навчаться розрізняти достовірні й недостовірні джерела інформації та перевіряти факти.
- Здатність аналізувати інформаційні потоки – учасники зможуть оцінювати, як медіа та соціальні мережі впливають на сприйняття інформації, і розробляти способи протидії маніпуляціям.
- Методики розвитку критичного мислення в учнів – освітяни отримають інструменти для навчання учнів критичному аналізу інформації, що сприятиме підвищенню їхньої інформаційної грамотності.