Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Регіональний тренінг «Занурення в СЕЕН»

ознайомитися із базовими концептами й системою, педагогічною моделлю, навчальним планом СЕЕН, її взаємозв’язком із стандартами Нової української школи; навчитися проводити, аналізувати та обговорювати уроки і практики СЕЕН; демонструвати свою здатність до саморефлексії та самооцінки в контексті професійного розвитку як практиків/-инь СЕЕН, розробити план імплементації СЕЕН у закладі освіти.

Регіональний тренінг «Занурення в СЕЕН»

Developers / Program Developments:

Університет Еморі (США), ГО «ЕдКемп Україна». Здійснено у межах проєкту «Шляхи відновлення: побудова стійкості громад на основі егалітарних підходів», що впроваджується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні у партнерстві з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції за фінансової підтримки Швеції.

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
  • Other: Соціальні компетентності; Інноваційність; Навчання впродовж життя; Педагогічна фасилітація.

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • Other: консультації, самостійна робота

Target audiences:

  • Усі

List of common competencies:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Дошкільна освіта
  • Позашкільна освіта
  • Початкова школа
  • Other: загальна середня освіта, менеджмент в освіті

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

Регіональний тренінг «Занурення в СЕЕН» (36 год.)

 

Модуль 1. Тренінг «Занурення в СЕЕН» (16 год.)

Сесія 1. СЕЕН-привіт. Вправа «Криголам». Формування групових домовленостей. Дослідження на вході. СЕЕН на перший погляд. Шлях у світі й в Україні. Вправа «Практикуємо ресурсність». Структура СЕЕН. Навчальна програма і педагогічна модель. Вправа «Ведемо вдумливі діалоги про стійкі вміння». Очікування від тренінгу. Ресурси СЕЕН. Усвідомлене читання і підвішені запитання. Системне мислення. Розмаїтість та спільність між людьми. Вправа «Малюємо взаємозалежність». 

Сесія 2Повторення і аналіз вивченого, перегляд домовленостей. Співпереживання до інших і до себе. Вправа «Малюємо доброту».Пояснення формату відкритого уроку «Акваріум». Завдання для проведення відкритого уроку. Стійкість. Зона стійкості. Нервова система. Негаразди і травма, зміна підходу. Тілесна грамотність, самовідчуття. Щоденник спостережень. Застосування стратегії «Миттєва допомога!» Розуміння емоцій. Емоційна гігієна, атлас емоцій. Практики стійкості: зчитування, заземлення, жести, змістити і зафіксувати. Навички уваги. Вправа на відточування уваги. Практикуємо вдумливість. Фасилітаторська роль учительства у СЕЕН. Навички фасилітаторки/-ра. Формувальне оцінювання навчальних досягнень з СЕЕН.Обговорення ключових концепцій і практик. 

Сесія 3. Повторення і аналіз вивченого, перегляд домовленостей. Потенціал СЕЕН в НУШ. Проведення елементів СЕЕН-уроків. Упровадження СЕЕН у школі. Плани щодо імплементації СЕЕН у закладі освіти. Проміжне дослідження. Загальна рефлексія. Заповнення форми зворотного зв’язку. 

 

Модуль 2. Розробка Плану імплементації СЕЕН у закладі освіти. Заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН» (16 год.)

Основні підходи до індивідуального (за наданим шаблоном і за результатами консультаційних зустрічей) заповнення Плану. Призначення документу. Десять розділів Плану, специфіка роботи з кожним із розділів. Заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН». 

 

Модуль 3. Сертифікація. (4 год.)

Підготовка та участь у підсумковому іспиті (надання та перевірка індивідуально заповненого Плану імплементації СЕЕН у закладі освіти та 5 заповнених аркушів для рефлексій, перевірка знань теоретичних та інших підвалин СЕЕН), заповнення “вихідної” анкети.

 

учасниці й учасники:

1) розуміють базові концепти, систему, педагогічну модель, навчальний план та призначення програми СЕЕН;

2) опановують основи фасилітаторської роботи в класі, теорію і практику проведення уроків СЕЕН, усвідомлюючи їхній зв'язок зі стандартами Нової української школи, розвивають навички використання практик СЕЕН в освітньому процесі;

3) імплементують програму СЕЕН в заклади освіти.

 

*Сертифікат надає право викладати СЕЕН лише здобувачам / здобувачкам освіти ЗДО, ЗЗСО, П(П)ТО. 

Сертифікат НЕ надає право викладати СЕЕН дорослим (наприклад, педагогічним і науково-педагогічним працівникам, здобувачам і здобувачкам освіти ЗВО). 


ТРЕНЕРСЬКА КОМАНДА

 

Тетяна ВОДОЛАЗЬКА – сертифікована тренерка СЕЕН, доцентка кафедри освітньої політики Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, кандидатка педагогічних наук

Ірина В’ЯЗОВСЬКА – сертифікована тренерка СЕЕН, учителька англійської мови Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради

Лілія ГРИНЕВИЧ – PhD, експертка з політик у сферах освіти та науки, міністерка освіти і науки у 2016-2019 рр., проректорка з науково-педагогічної роботи Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, амбасадорка програми СЕЕН в Україні

Вікторія ГРИНЬКО – сертифікована тренерка СЕЕН, професорка кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет», докторка педагогічних наук

Лариса ГРИЦЮК – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Миколаївської гімназії № 29 Миколаївської міської ради Миколаївської області

Ольга ГУРСЬКА – сертифікована тренерка СЕЕН, т.в.о. директора ТОВ «Приватна початкова школа міста Полтава «ДКУ», кандидатка педагогічних наук

Артем ДУДКА – сертифікований тренер СЕЕН, учитель початкових класів, учитель інформатики, засновник та голова Громадської організації «Освіта без умов»

Олександр ЕЛЬКІН – PhD, голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти при Президентові України, сертифікований фасилітатор і науковий консультант експерименту з пілотування програми СЕЕН в Україні, докторант Інституту проблем виховання НАПН України

Лариса ЖЕДЕНКО – сертифікована тренерка СЕЕН, директорка Опорного закладу «Ялосовецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів» 

Олена МАСАЛІТІНА – PhD, віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», сертифікована фасилітаторка і наукова консультантка експерименту з пілотування програми СЕЕН в Україні

Вікторія ПУСТОВІТ – сертифікована тренерка СЕЕН, учителька інформатики Одеського ліцею № 22, психологиня

Олеся ЧАЙКІВСЬКА – сертифікована тренерка СЕЕН, заступниця директора ліцею ім.В. Чорновола м. Южне.

Строки реалізації програми: 17.11.2024 – 21.12.2024
 

ТемаФормиДати реалізації
1Модуль 1. Тренінг «Занурення в СЕЕН» (16 год.)Тренінг – 16 год.17.11.20224 – 19.11.2024
2Модуль 2. Розробка Плану імплементації СЕЕН у закладі освіти. Заповнення «Аркушу для рефлексій. Практики СЕЕН» (16 год.)

Консультаційні вебінари – 6 год. 

Самостійна робота – 10 год.

20.11.2024 – 13.12.2024
3Модуль 3. Сертифікація. (4 год.)Сертифікація – 4 год.14.12.2024 – 21.12.2024