Тренінг для шкільних психологів: "Онлайн безпека дітей. Ризики, реагування та превенція"
Ознайомити ШП з основними онлайн-ризиками та надати чіткі знання із специфічних напрямків онлайн-ризиків: кібербулінг, секс насильство, екранний час онлайн та воєнні ризики.
Subject of advanced training:
ГО "Центр захищеності в Інтернеті "Стоп Секстинг"Developers / Program Developments:
#stop_sexтингMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Практичний психолог
- Психолог
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Рефлексивна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Здатність обирати та практично застосовувати інструменти (методи, методики, процедури), форми та змістовне наповнення відповідно до визначених потреб та цільової аудиторії для здійснення психологічної профілактики
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- Б1. Психологічна компетентність
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- Д3. Рефлексивна компетентність
Блок 1: Розуміння проблеми та профілактика
- Розуміння проблеми та практичні кейси:
- Форми сексуального насильства в онлайні: грумінг, секстинг, кібербулінг з сексуальним підтекстом.
- Практичні приклади та сучасні тенденції.
- Алгоритми дій
Блок 2: Підтримка постраждалих дітей
- Чому діти стають жертвами?
- Психологічні особливості дітей, які можуть підвищувати ризик.
- Ключові фактори ризику.
- Роль батьків у профілактиці:
- Важливість відкритої комунікації з дитиною про безпеку в інтернеті.
- Встановлення меж та правил користування гаджетами.
- Навчання дітей безпечної поведінки в мережі.
- Роль шкіл та інших інституцій:
- Програми профілактики для навчальних закладів.
- Співпраця з батьками та правоохоронними органами для запобігання загрозам.
- Як розпізнати ознаки сексуального насильства в онлайні:
- Зміни в поведінці дитини.
- Фізичні симптоми та емоційні реакції.
- Перші кроки при підозрі на насильство:
- Спокійна підтримка дитини та створення безпечного середовища.
- Збереження доказів.
- Звернення за професійною допомогою.
- Психологічна допомога постраждалим дітям:
- Фази переживання травми.
- Методи психологічної підтримки.
- Довгострокові наслідки та шляхи подолання травматичних наслідків.
1. учасники називають причини кібербулінгу, секс насильства та воєнних ризиків;
2. учасники пояснюють та формують терміни: кібербулінг, секстинг, сексторшн, онлайн-ґрумніг, анонімні чати, таємні завдання.
3. учасники розуміють значення та вплив онлайн-середовище НА сьогодні на життя та здоров'я дітей + ознайомлені із статистичними даними по вищезазначеним ризикам
4. учасники називають ключові фактори ризику для дітей в онлайн-середовищі
5. учасники описують основні ознаки сексуального насильства в онлайні
6. учасники розуміють фази переживання травми у постраждалих дітей
7. учасники зможуть ідентифікувати зміни в поведінці дитини, що можуть свідчити про насильство