ПОВІР: методична підготовка за педагогічно-наставницькою моделлю подолання освітніх втрат і розривів
Програма націлена на ознайомлення учасницького кола з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанування методами подолання освітніх втрат і розривів, що застосовуються в проєкті; розкриття особливостей педагогічно-наставницької моделі і розширення знань вчительства щодо застосування різних прийомів взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримання інформації про вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства. Програма є закритою і до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які подавали заявку на участь в проєкті через платформу «ПОВІР» та пройшли попередню співбесіду.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
Терміни: 23.01.2025 — 06.02.2025
Час: 16:00 — 19:10
Постійне покликання для входу в зум-кімнату.
Зміст програми | Кількість годин | ||
---|---|---|---|
Передпідготовка до навчання*. Опанування онлайн-курсу від Університету Еморі (самостійно). Покликання на курс Перейти за покликанням | |||
1 | Презентація освітньої платформи «ПОВІР» та системи подолання освітніх втрат і розривів (методична ексурсія). Організаційна структура проєкту. | 3 | 23 січня |
2 | СЕЕН — основа педагогічно-наставницької моделі. Наукове підґгрунтя обраних підходів. Активне слухання. Пряма мова і зворотний зв'язок. Правила формування прямої мови та зворотного зв'язку. Структура зустрічі за педагогічною моделлю СЕЕН. Стандарти якості проведення зустрічей, методика консультування (особливості) | 3 | 24 січня |
3 | Основні етапи, технологія проведення Спринтів і зустрічей в Марафоні. Створення безпечного і позитивного освітнього середовища через ефективну комунікацію. Мотивація до навчання. | 1,5
| 27 січня |
4 | Умови ефективної комунікації: довіра, партнерство, емпатія, цінності. Метафора як інструмент усвідомленості. Мовні маркери. Розігрів, криголам, рефлексія. | 1,5 | 27 січня |
5 | Гейміфікація в освітньому процесі як засіб підсилення мотивації учнівства до навчання та підвищення ефективності освітнього процесу. «Вау-ефект». | 1,5 | 29 січня |
6 | Інтерактивні сервіси і навчальні бази знань для підвищення ефективності освітнього процесу.
| 1,5 | 29 січня |
7 | Презентація навчального матеріалу і обговорення викликів. Вправи на осмислення. | 1,5 | 31 січня |
8 | Навчально-методичне забезпечення: інтелект-мапи, віртуальні дошки, візуальний контент для зустрічей з учнівством. і підготовка до зустрічей з учнівством, | 1,5 | 31 січня |
9 | Створення домовленостей в освітньому процесі. Марафон. Мета і очікуваний результат навчання. Маленькі і великі цілі, фокусні теми. Усвідомлення мети і кінцевого результату. Запитання як основний інструмент комунікації. Класифікація запитань. Закриті і відкриті запитання. Сильні запитання. Коучинговий підхід в освіті. | 1,5 | 03 лютого |
10 | Особливості використання функціоналу платформи. Простір «запитання-відповіді». | 3 | 05 лютого |
11 | Роль тренерської когорти і СЕН-педагогів у процесі подолання освітніх втрат і розривів учнівства. | 3 | 06 лютого |
12 | Самостійна робота. Виконання практичних завдань. Самоаналіз готовності до діяльності на платформі. | 6 | до 06 лютого |
Підсумкова робота | 1,5 | до 06 лютого | |
РАЗОМ | 30 |
* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники і учасниці, які опанували курс та / або раніше навчалися соціально-емоційному та етичному навчанню (засвідчено відповідним документом про підвищення кваліфікації).
учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи подолання освітніх втрат і розривів, що застосовуються в проєкті; зрозуміли і усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.
- Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання.
Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
- Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.
Для отримання сертифікату достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.
Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 06.02.2025.
Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: з 06.02.2025 до 10..02.2025.