ПОВІР: методична підготовка СЕН-педагогів за педагогічно-наставницькою моделлю супроводу учнівства
Програма націлена на ознайомлення учасницького кола з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанування методами супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; розкриття особливостей педагогічно-наставницької моделі й розширення знань щодо застосування різних прийомів взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримання інформації про вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства. Програма є закритою й до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які подавали заявку на участь у проєкті через платформу «ПОВІР» та пройшли попередню співбесіду.

Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки й супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
Терміни: 23.01.2025 — 06.02.2025
Час: 16:00 — 19:10
Постійне покликання для входу в зум-кімнату.
№ | Зміст навчання | Годин | Дата |
1 | Презентація Освітньої платформи «ПОВІР» та системи подолання освітніх втрат і розривів (методична екскурсія). Організаційна структура проєкту. | 3 | 23.01 |
2 | Самостійна робота щодо вивчення змісту скриптів Віч-на-віч (під час Спринтів) | 5 | 24.01- 29.01 |
3 | Гейміфікація в освітньому процесі як засіб підсилення мотивації учнівства до навчання та підвищення ефективності освітнього процесу. «Вау-ефект». | 1,5 | 29.01 |
4 | Інтерактивні сервіси й бази знань для підвищення ефективності освітнього процесу. | 1,5 | 29.01 |
5 | Понятійний апарат проєкту. Віч-на-віч як основна структурна одиниця процесу супроводу учнівства. Роль СЕН-педагога в успішному поступі дитини на платформі. | 1,5 | 30.01 |
6 | Мотивація — перший крок до змін. Вікові особливості учнівства. Тематичний план Віч-на-віч під час Спринтів. Методика викладання СЕЕН та стандарти якості проведення Віч-на-віч. | 1,5
| 30.01 |
7 | Проведення Віч-на-віч. Галочковий список підготовки до зустрічі з дитиною. Технічні й технологічні засоби забезпечення освітнього процесу. Довідковий центр ПОВІР. | 1,5 | 31.01 |
8 | Активне слухання. Зворотний звʼязок. Про структуру й зміст Віч-на-віч 1.1. Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.1. | 1,5 | 31.01 |
9 | Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.2. | 1,5 | 03.02 |
10 | Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.3. Облік проведених зустрічей. Моніторинг поступу учнівства, яке супроводжуємо. | 1,5 | 03.02 |
11 | Вхід на платформу. Зум, облікові записи, галочкові списки. Консультативне вікно за запитами. | 3 | 04.02 |
12 | Віч-на-віч під час Марафону: організаційні зустрічі та навчання СЕЕН. Структура й зміст. Таймлайн руху дитини, формування навичок управління часом. | 3 | 05.02 |
13 | Настановча зустріч перед стартом (загальні збори когорти, синхронізація зусиль тренерської й СЕН-когорти). | 1,5 | 06.02 |
Самоперевірка ступеня готовності до діяльності СЕН-педагога (тест самоаналізу). | 1 | до 06.02 | |
Підсумкова робота. | 1,5 | до 06.02 |
* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники й учасниці, які опанували курс та / або раніше навчалися соціально-емоційному та етичному навчанню (засвідчено відповідним документом про підвищення кваліфікації).
учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; зрозуміли й усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.
- Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання. Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання)..
- Перейти за покликанням ">Навчання проходить у зум-кімнаті за постійним покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.
Для отримання сертифіката достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.
Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 06.02.2025.
Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: до 10.02.2025.