ПОВІР: методична підготовка СЕН-педагогів за педагогічно-наставницькою моделлю супроводу учнівства
Програма націлена на ознайомлення учасницького кола з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанування методами супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; розкриття особливостей педагогічно-наставницької моделі й розширення знань щодо застосування різних прийомів взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримання інформації про вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства. Програма є закритою й до неї зараховуються педагогічні працівники і працівниці, які подавали заявку на участь у проєкті через платформу «ПОВІР» та пройшли попередню співбесіду.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Всеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА "ПОВІР"»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки й супроводу учнівства; подолання освітніх втрат та скорочення освітніх розривів
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: загальна середня освіта, подолання освітніх втрат і розривів
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Тематичний план програми підвищення кваліфікації
Терміни: 23.01.2025 — 06.02.2025
Час: 16:00 — 19:10
Постійне покликання для входу в зум-кімнату.
№ | Зміст навчання | Годин | Дата |
1 | Презентація Освітньої платформи «ПОВІР» та системи подолання освітніх втрат і розривів (методична екскурсія). Організаційна структура проєкту. | 3 | 23.01 |
2 | Самостійна робота щодо вивчення змісту скриптів Віч-на-віч (під час Спринтів) | 5 | 24.01- 29.01 |
3 | Гейміфікація в освітньому процесі як засіб підсилення мотивації учнівства до навчання та підвищення ефективності освітнього процесу. «Вау-ефект». | 1,5 | 29.01 |
4 | Інтерактивні сервіси й бази знань для підвищення ефективності освітнього процесу. | 1,5 | 29.01 |
5 | Понятійний апарат проєкту. Віч-на-віч як основна структурна одиниця процесу супроводу учнівства. Роль СЕН-педагога в успішному поступі дитини на платформі. | 1,5 | 30.01 |
6 | Мотивація — перший крок до змін. Вікові особливості учнівства. Тематичний план Віч-на-віч під час Спринтів. Методика викладання СЕЕН та стандарти якості проведення Віч-на-віч. | 1,5
| 30.01 |
7 | Проведення Віч-на-віч. Галочковий список підготовки до зустрічі з дитиною. Технічні й технологічні засоби забезпечення освітнього процесу. Довідковий центр ПОВІР. | 1,5 | 31.01 |
8 | Активне слухання. Зворотний звʼязок. Про структуру й зміст Віч-на-віч 1.1. Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.1. | 1,5 | 31.01 |
9 | Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.2. | 1,5 | 03.02 |
10 | Симуляція: відпрацювання скрипта Віч-на-віч 1.3. Облік проведених зустрічей. Моніторинг поступу учнівства, яке супроводжуємо. | 1,5 | 03.02 |
11 | Вхід на платформу. Зум, облікові записи, галочкові списки. Консультативне вікно за запитами. | 3 | 04.02 |
12 | Віч-на-віч під час Марафону: організаційні зустрічі та навчання СЕЕН. Структура й зміст. Таймлайн руху дитини, формування навичок управління часом. | 3 | 05.02 |
13 | Настановча зустріч перед стартом (загальні збори когорти, синхронізація зусиль тренерської й СЕН-когорти). | 1,5 | 06.02 |
Самоперевірка ступеня готовності до діяльності СЕН-педагога (тест самоаналізу). | 1 | до 06.02 | |
Підсумкова робота. | 1,5 | до 06.02 |
* Примітка. До навчання за програмою підвищення кваліфікації допускаються учасники й учасниці, які опанували курс та / або раніше навчалися соціально-емоційному та етичному навчанню (засвідчено відповідним документом про підвищення кваліфікації).
учасниці й учасники програми ознайомилися з метою та завданнями Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа “ПОВІР“»; опанували методи супроводу учнівства, що застосовуються в проєкті; зрозуміли й усвідомили особливості педагогічно-наставницької моделі; розширили знання з цифрової грамотності та застосування інтерактивних сервісів навчання; збагатили досвід різними прийомами взаємодії з учнівством з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації, отримали інформацію й зрозуміли вплив результатів соціально-емоційного та етичного навчання на академічну успішність учнівства.
- Для учасницького кола за програмою підвищення кваліфікації створюється і діє канал комунікації у Телеграм, в якому організаторське і викладацьке коло публікують всі матеріали навчання та нагадування про перебіг навчання. Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання)..
- Перейти за покликанням (стане активним для використання після підтвердження заявки на навчання).
Підсумкова робота передбачає виконання тесту за змістом програми та розвʼязання практичних кейсів.
Для отримання сертифіката достатньо вказати 70% правильних відповідей на тестові запитання та надати розгорнуту відповідь на запитання кейсів.
Крайдата заповнення підсумкової форми: до 21:00 06.02.2025.
Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації: до 10.02.2025.