«Розвиток професійної майстерності вихователів логопедичних груп закладів дошкільної освіти»
Метою програми курсів підвищення кваліфікації вихователів логопедичних груп закладів дошкільної освіти є вдосконалення освітнього рівня та професійної підготовки педагогів внаслідок поглиблення, розширення та оновлення загальнонаукових та спеціальних знань, умінь, формування фахових компетентностей на засадах ідей, положень Нової української школи, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».
Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Стребна О.В., завідувачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій; Киричук Т.В., завідувачка навчально-методичної лабораторії дошкільної освітиPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Підприємницька компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д2.1. Здатність визначати умови та ресурси професійного розвитку впродовж життя
- Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
Навчально-тематичний план курсів підвищення кваліфікації вихователів логопедичних груп закладів дошкільної освіти
Модулі, теми занять | Л | П | С | СР | В |
1.1. Стратегічні напрями розвитку освітньої галузі України у ХХІ столітті України Філософія і соціологія освіти | 4 | 4 | |||
1.2. Псевдоісторія українського суспільства: спростування міфів | 2 | 2 | 4 | ||
2. Законодавство про освіту | |||||
2. 1. Основні аспекти трудового законодавства для працівників освіти | 2 | 2 | |||
2.2. Нова редакція Закону України “Про дошкільну освіту”: новації, виклики, практика застосування. | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 10 | 2 | 12 | ||
2.1.1. Використання інноваційних технологій для розвитку мовленнєвої компетентності | 2 | 2 | 4 | ||
2.1.2. Роль раннього виховання у формуванні навчальних успіхів дітей покоління Альфа | 2 | 2 | |||
2.2. Сучасна психологія | |||||
2.2.1. Професійна ідентичність педагога: роль в інноваційному освітньому середовищі | 4 | 4 | |||
2.2.2. Безпечне середовище. Психологопедагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації | 2 | 2 | |||
2.3.Актуальні питання дошкільної освіти | |||||
2.3.1. Базовий компонент дошкільної освіти: теоретичні й практичні аспекти реалізації | 2 | 2 | |||
2.3.2. Професійний стандарт вихователя закладу дошкільної освіти: вимоги, компетентності та шляхи реалізації | 2 | 2 | |||
2.3.3. Програма соціально-емоційного розвитку і навчання дітей Peppy Pals «Веселі друзі» | 6 | 6 | |||
2.3.4. Особливості звуко вимови дітей дошкільного віку | 2 | 2 | 4 |
2.3.5. Сучасний освітній процес в ЗДО: наукові підходи | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.6. Ефективна комунікація та згуртованість в закладі дошкільної освіти: інтеграція програми «Культура добросусідства» в освітній процес | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.7. Фасилітація ігрової взаємодії: секрети успішної ранкової зустрічі | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.8. Педагогіка партнерства як основа успіху розвитку особистості | 2 | 2 | |||
2.3.9. Сенсорний розвиток дитини: гайд засобів, ігор та вправ | 2 | 2 | |||
2.3.10. Інтерактивні онлайн-дошки для дистанційного навчання та спільної роботи | 2 | 2 | |||
2.3.11. Організація дистанційного навчання у дошкільній освіті | 2 | 2 | 4 | ||
2.3.12. Штучний інтелект як ефективний помічник педагога | 2 | 2 | |||
2.3.13. Особливості розвитку дрібної моторики дошкільника | 2 | 2 | |||
2.3.14. Національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку/учнів з традиційними українськими народними промислами й ремеслами | 2 | 2 | |||
2.4. Інклюзивна освіта | |||||
2.4.1. Діяльність закладу освіти щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища | 2 | 2 | 4 | ||
2.4.2. Особливості освітнього процесу в ЗДО: підтримка дітей з особливими освітніми потребами засобами терапевтичного мистецтва | 2 | 2 | 4 | ||
2.4.3. Діти з особливими освітніми потребами: специфіка навчання та виховання | 2 | 2 | 4 | ||
2.5. Майстер-клас | |||||
2.4.1. Спецкурс «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки» |
1 2 |
12 | |||
2.6. Індивідуально творча робота | 1 8 | 18 | |||
Разом годин на модуль | 38 | 5 8 | 96 | ||
ІІІ.ДІАГНОСТИКО-АНАЛІТИЧНИЙ МОДУЛЬ | |||||
3.1. Настановне заняття. Вхідне комплексне діагностування | 2 | 2 | |||
3.2. Комплексний залік | 4 | 4 | |||
3.3. Конференція з обміну досвідом професійної діяльності | 4 | 4 | |||
3.4.Вихідне комплексне діагностування | 2 | 2 | |||
Разом годин на модуль | 2 | 6 | 4 | 12 | |
Разом по модулях | 50 | 6 6 | 4 | 120 |
За результатами курсів педагоги мають:
- знати законодавчу базу щодо завдань, цілей̆, принципів, засад функціонування дошкільної освіти в Україні; Базовий компонент
дошкільної освіти та чинні освітні програми розвитку дитини;
- впроваджувати в практику роботи сучасні досягнення психологопедагогічної науки та інноваційні освітні технології;
- створювати безпечне освітнє середовище з метою забезпечення ефективної психологічної підтримки учасників освітнього процесу, використовувати інструменти попередження та протидії негативним безпековим явищам в освітньому середовищі;
- вільно орієнтуватися в сучасних психолого-педагогічних концепціях навчання і виховання, використовувати їх як основу в своїй практичній діяльності;
- оволодіти науково обґрунтованими методами та сучасними технологіями щодо організації дошкільної освіти з урахуванням особливостей індивідуального розвитку дітей-логопатів дошкільного віку;
- організовувати освітній процес із дітьми з вадами мовлення, спираючись на використання теоретичних знань і практичних умінь, отриманих під час вивчення курсу;
- створювати сприятливі умови для партнерської взаємодії педагогів, дітей, батьків вихованців в умовах дошкільної освіти;
- здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності, визначати індивідуальні потреби та проєктувати траєкторію власного професійного розвитку;
- досконало використовувати професійні вміння щодо використання та обрання ефективних цифрових ресурсів для роботи в умовах
дистанційного навчання;
- здійснювати інформаційно-просвітницьку діяльність щодо підтримки і важливості впровадження інклюзивної освіти.