Протидія булінгу в освітньому середовищі: ефективні стратегії та практичні інструменти.
Сприяти підвищенню обізнаності педагогічних працівників про булінг як соціальну проблему, навчити розпізнавати його прояви та надати практичні інструменти для ефективної протидії й попередження в закладі освіти

Subject of advanced training:
Комунальна установа "Привільненський центр професійного розвитку педагогічних працівників" Привільненської сільської ради Дубенського району Рівненської областіDevelopers / Program Developments:
Поровчук Лідія Леонідівна, психолог Привільненського ЦПРПП. Мельнікова Наталія Леонідівна, директор Привільненського ЦПРПП.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
Qualification form:
- очна, дистанційна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
List of professional competencies:
- Біологія і екологія
- Громадянська освіта
- Іноземна мова (англійська)
- Історія
- Математика
- Мистецтво
- Основи здоров’я
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Технології
- Українська література
- Українська мова
- Фізична культура
Навчання відбуватиметься на платформі Zoom. Для комунікації учасників онлайн-інтенсиву стоврюється спільнота у Viber, у чаті якого розміщуються корисні ресурси, інформаційно-презентаційні матеріали з теми тощо.
Заняття 1. Розуміння булінгу
- Ознайомлення з метою та завданнями навчання.
- Визначення булінгу та його види.
- Причини та наслідки булінгу.
Заняття 2. Розпізнавання та реагування на булінг
- Ознаки булінгу.
- Як розпізнати булінг серед учнів.
- Роль педагогів у виявленні булінгу.
- Алгоритм дій у випадку виявлення булінгу.
- Психологічна підтримка постраждалих.
- Робота з агресорами та спостерігачами.
Заняття 3-4. Створення безпечного освітнього середовища
- Практичні інструменти для запобігання насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми.
- Роль педагога у створенні безпечного освітнього середовища.
- Методи формування позитивних взаємин серед учасників освітнього процесу.
- Мобінг.
- Співпраця з батьками та громадою.
- знання та розуміння концептуальних засад освітнього законодавства в частині запобігання булінгу, насильству та унеможливлення жорстокого поводження з дітьми;
- знання алгоритму дій при виявленні випадків булінгу, насильства та жорстокого поводження;
- вміння застосовувати ефективні стратегії комунікації та інструменти для запобігання та вирішення конфліктних ситуацій;
- здатність добирати доцільні методи взаємодії з учасниками освітнього процесу, що враховують індивідуальні особливості й потреби, використовуючи різні ресурси і засоби;
- здатність здійснювати рефлексію педагогічної діяльності, критично оцінювати процес професійного становлення, самостійно керувати професійним розвитком.
Формат онлайн-занять - ТРЕНІНГ, що передбачає активну взаємодію всіх учасників. Тому для ефективної роботи БАЖАНО підключатись із комп'ютера, ноутбука чи планшета.
І заняття: 01 березня - 16.00-18.00
ІІ заняття: 08 березня - 16.00-18.00
ІІІ заняття: 15 березня - 16.00-18.00
ІV заняття: 21 березня - 16.00 - 18.00