Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток предметно-методичних компетентностей вчителів історії в умовах Нової української школи»

Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів громадянської та історичної освітньої галузі.

«Розвиток предметно-методичних компетентностей вчителів історії в умовах Нової української школи»

Developers / Program Developments:

Кучеренко А.А., викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Other: Учителі громадянської та історичної освітньої галузі закладів загальної середньої освіти

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Культурна компетентність
  • Лідерська компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Громадянська освіта
  • Історія

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
  • Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
  • Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів

НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  

(очна / дистанційна форма навчання) 

 № Зміст  Усього Лекції Семіна рські 

Практич

ні 

Самостій на робота
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний  
1.1.  Стратегії модернізації шкільної історичної освіти в контексті ідей Концепції “Нова українська школа”   
1.2.   Педагогу про психологічні особливості та навчання дітей із особливими освітніми потребами   
 Усього    8 
Модуль 2. Професійно-діяльнісний  
2.1.  Основи формувального оцінювання    
2.2.  WEB-інструменти для навчання базових дисциплін    
2.3.  Права та обов’язки учасників освітнього процесу в умовах НУШ   
2.4.  

Анкетування      та      тестування      як      форми

педагогічного контролю: методика та лайфхаки для вчителя 

    4   
2.5.  

Методичні особливості формування основних 

понять історії України та всесвітньої історії 

  
2.6.  Основи      вправного  професійного          мовлення вчителя ЗЗСО    
 Усього 20 14 14 
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний  
3.1.  Зворотний зв'язок. Тестування    
 Усього    2 
 Разом 30 14 16 

 

 

  • уміти визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання з урахуванням вимог державного стандарту загальної середньої освіти, типових освітніх програм, попередніх результатів навчання учнів їх освітніх потреб; 
  • здійснювати різни види планування освітнього процесу на різних його етапах залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів, особливостей діяльності закладів освіти; 
  • уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей; формувати готовність до їх застосування у позанавчальній діяльності; 
  • застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; 
  • розробляти навчальні програми на основі модельних навчальних програм; 
  • застосовувати міжпредметні зв’язки та інтеграцію змісту різних освітніх галузей, навчальних предметів під час підготовки та проведення навчальних занять; 
  • планувати навчальні заняття на основі модельних навчальних програм, навчальних програм затверджених педагогічною радою закладу освіти; 
  • оцінювати результати навчання учнів і здійснювати їх моніторинг на основі засадах компетентнісного підходу; 
  • застосовувати різні види оцінювання результатів навчання учнів (формувальне, поточне, підсумкове тощо) з використання відповідних методик і критеріїв оцінювання; 
  • дотримуватися     визначених          законодавством   критеріїв    оцінювання 

результатів навчання учнів;  дотримуватись академічної доброчесності під час оцінювання результатів навчання учнів; 

  • розвивати в учнів  уміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання; 
  • організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства;  працювати  з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею 

Інтернет; 

  • добирати цифрові освітні ресурси,  оцінювати їх ефективність  для досягнення навчальний цілей; 
  • модифікувати,  редагувати, комбінувати існуючі електронні освітні ресурси за наявності відповідного дозволу; створювати особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси; впорядковувати ресурси і надавати до них доступ учасникам освітнього процесу; 
  • використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом та/або під час дистанційного навчання; 
  • використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі; 
  • застосовувати принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти і розумного пристосування для забезпечення доступності (фізичної, інформаційної тощо) здобуття освіти; 

забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.