«Розвиток предметно-методичних компетентностей вчителів історії в умовах Нової української школи»
Мета програми полягає у формуванні необхідних для ефективної роботи компетентностей учителів громадянської та історичної освітньої галузі.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Кучеренко А.А., викладач кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплінPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: Учителі громадянської та історичної освітньої галузі закладів загальної середньої освіти
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Громадянська освіта
- Історія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
- Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання учнів
- Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання учнів
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ | Зміст | Усього | Лекції | Семіна рські | Практич ні | Самостій на робота |
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Стратегії модернізації шкільної історичної освіти в контексті ідей Концепції “Нова українська школа” | 4 | 2 | 2 | ||
1.2. | Педагогу про психологічні особливості та навчання дітей із особливими освітніми потребами | 4 | 2 | 2 | ||
Усього | 8 | 4 | - | 4 | - | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Основи формувального оцінювання | 2 | 2 | |||
2.2. | WEB-інструменти для навчання базових дисциплін | 4 | 4 | |||
2.3. | Права та обов’язки учасників освітнього процесу в умовах НУШ | 4 | 2 | 2 | ||
2.4. | Анкетування та тестування як форми педагогічного контролю: методика та лайфхаки для вчителя | 4 | 2 | 2 | ||
2.5. | Методичні особливості формування основних понять історії України та всесвітньої історії | 4 | 2 | 2 | ||
2.6. | Основи вправного професійного мовлення вчителя ЗЗСО | 2 | 2 | |||
Усього | 20 | 14 | - | 14 | - | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | - | - | 2 | - | |
Разом | 30 | 14 | - | 16 | - |
- уміти визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання з урахуванням вимог державного стандарту загальної середньої освіти, типових освітніх програм, попередніх результатів навчання учнів їх освітніх потреб;
- здійснювати різни види планування освітнього процесу на різних його етапах залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів, особливостей діяльності закладів освіти;
- уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей; формувати готовність до їх застосування у позанавчальній діяльності;
- застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- розробляти навчальні програми на основі модельних навчальних програм;
- застосовувати міжпредметні зв’язки та інтеграцію змісту різних освітніх галузей, навчальних предметів під час підготовки та проведення навчальних занять;
- планувати навчальні заняття на основі модельних навчальних програм, навчальних програм затверджених педагогічною радою закладу освіти;
- оцінювати результати навчання учнів і здійснювати їх моніторинг на основі засадах компетентнісного підходу;
- застосовувати різні види оцінювання результатів навчання учнів (формувальне, поточне, підсумкове тощо) з використання відповідних методик і критеріїв оцінювання;
- дотримуватися визначених законодавством критеріїв оцінювання
результатів навчання учнів; дотримуватись академічної доброчесності під час оцінювання результатів навчання учнів;
- розвивати в учнів уміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання;
- організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства; працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею
Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей;
- модифікувати, редагувати, комбінувати існуючі електронні освітні ресурси за наявності відповідного дозволу; створювати особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси; впорядковувати ресурси і надавати до них доступ учасникам освітнього процесу;
- використовувати безпечне освітнє електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом та/або під час дистанційного навчання;
- використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі;
- застосовувати принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти і розумного пристосування для забезпечення доступності (фізичної, інформаційної тощо) здобуття освіти;
забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.