«Цифрові технології у виховній роботі закладів освіти»
Мета програми полягає у формуванні компетентностей вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня, гуртожитків і для супроводу дітей закладів загальної середньої й професійно-технічної освіти, необхідних для досягнення мети та виконання завдань, необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

Subject of advanced training:
Комунальний вищий навчальний заклад "Херсонська академія неперервної освіти" Херсонської обласної радиDevelopers / Program Developments:
Мусієнко В. С., к.п.н., старша викладачка кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій, завідувачка навчально-методичної лабораторії корекційної педагогіки і психологіїPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: Вихователі інтернатних закладів, груп подовженого дня, гуртожитків і для супроводу дітей закладів загальної середньої й професійно-технічної освіти.
List of common competencies:
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
List of professional competencies:
- Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
- В1. Інклюзивна компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2. Здоров’язбережувальна компетентність
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу
- Г2. Організаційна компетентність
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1. Інноваційна компетентність
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(очна / дистанційна форма навчання)
№ |
Зміст | |||||
Модуль 1. Інформаційно-мотиваційний | ||||||
1.1. | Майбутнє освіти: які навички формуємо в дітей та підлітків? | 2 | 2 | |||
1.2. | Чому вчителю предметнику важко працювати з дітьми із ООП? Що робити? | 2 | 2 | |||
Усього | 4 | 2 | - | 2 | - | |
Модуль 2. Професійно-діяльнісний | ||||||
2.1. | Безпечне освітнє середовище в компенсації освітніх втрат під час війни в Україні | 4
| 2 | 2 | ||
2.2. | Цифрові інструменти Google в освітньому процесі | 4 | 2 | 2 | ||
2.3. | Безпечна поведінка дітей та молоді в інтернеті: від загроз до можливостей | 2 | 2 | |||
2.4. | Гейміфікація дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами | 4 | 2 | 2 | ||
2.5. | Особливості педагогічної взаємодії з учнями цифрового покоління | 2 | 2 | |||
2.6. | Потенціал штучного інтелекту в освіті або Пишемо, малюємо, створюємо вікторини, презентації, відео із ресурсами ШІ | 4
| 2 | 2 | ||
2.7 | Ефективна комунікація з батьками учнів в умовах дистанційного навчання | 2 | 2 | |||
2.8 | Підвищення мотивації до навчання та побудова позитивної життєвої перспективи у підлітків в умовах війни | 2
| 2 | |||
Усього | 24 | 12 | - | 12 | - | |
Модуль 3. Рефлексивно-аналітичний | ||||||
3.1. | Зворотний зв'язок. Тестування | 2 | 2 | |||
Усього | 2 | - | - | 2 | - | |
Разом | 30 | 14 | - | 16 | - |
Очікувані результати навчання:
- розуміти ключові поняття виховної роботи;
- знати зміст основних державних та нормативно-інструктивних документів, що регламентують роботу вихователів інтернатних закладів, груп подовженого дня, гуртожитків і для супроводу дітей;
- здійснювати різни види планування освітнього процесу на різних його етапах залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів, особливостей діяльності закладів освіти;
- уміти розвивати та формувати в учнів ключові компетентності та уміння, спільні для всіх компетентостей; формувати готовність до їх застосування у позанавчальній діяльності;
- застосовувати різні види і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- демонструвати розуміння послідовності етапів організації
педагогічної діяльності на компетентнісних засадах;
- працювати з онлайн-сервісами, застосунками, файлами, мережею Інтернет;
- добирати цифрові освітні ресурси, оцінювати їх ефективність для досягнення навчальний цілей;
- забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами.