Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

«Розвиток професійної компетентності практичних психологів закладів дошкільної освіти в умовах неперервної освіти»

Мета полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей практичних психологів необхідних для втілення державної політики у сфері загальної середньої освіти, засади якої викладені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про повну загальну середню освіту», та для організації освітнього процесу на основі Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898.

«Розвиток професійної компетентності практичних психологів закладів дошкільної освіти в умовах неперервної освіти»

Developers / Program Developments:

Ковальова О.І., завідувачка навчально-методичної лабораторії практичної психології та соціальної роботи

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Other: Практичні психологи, які працюють в закладах дошкільної освіти.

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Навчання впродовж життя
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)

List of professional competencies:

  • Other: Практичні психологи

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН 

(очна/дистанційна форма навчання) 

 

№ Назви теоретичних розділів К-сть годин 
Лек.Практ. Усього 
МОДУЛЬ І. Розвиток професійної майстерності в умовах неперервної освіти.
1.1 Розвиток дитини раннього віку: новітні виклики й пріоритети освітньому процесі Нової української школи  
1.2 Емоційний    інтелект  як  умова психологічної безпеки дітей і дорослих в екстремальних умовах життя 

     2 

 

 
 Усього      
МОДУЛЬ II. Організаційні аспекти діяльності практичного психолога закладу освіти. 
2.1 Організація  діяльності   психологічної служби в умовах трансформації освіти  
2.2 Атестація   педагогічних       працівників         в          умовах воєнного стану      2   
2.3  Комунікативні стратегії взаємодії в освітньому процесі 
2.4 

Застосування лялькотерапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами   

 

2.5. Особливості функціонального дозрівання головного мозку дитини перед початком шкільного навчання 
2.6. Мультисенсорний підхід до навчання в умовах інклюзивної групи. Діагностика проблем розвитку дитини з порушенням сенсорної інтеграції 
2.7. Психосоматичні маркери стану учасників освітнього процесу   
 Усього       14 10 24 
 МОДУЛЬ IIІ    
 Підсумковий контроль  
 Усього   
 Разом  20 10 30 

Очікувані результати навчання 

  • здійснювати соціально-педагогічну профілактику, визначати актуальні напрями і завдання психологічної профілактики з урахуванням моніторингу та аналізу соціально-психологічної ситуації в закладі освіти; 
  • здійснювати соціально-педагогічну просвіту з питань благополуччя та здоров’япланувати, організовувати та визначати ключові показники ефективності психологічної просвіти відповідно до визначених завдань, потреб, особливостей розвитку та вікових особливостей цільової аудиторії; 
  • здійснювати діагностику, обирати та практично застосовувати методи психологічної діагностики відповідно до визначених завдань, потреб цільової аудиторії та актуального стану освітнього середовища; 
  • уміти надавати допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозівизначати структуру, зміст, види психологічної допомоги (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність), форми (індивідуальна, групова, сімейна) та методи відповідно до запиту та/або виявленої потреби в такій допомозі;    планувати та реалізовувати індивідуальний професійний розвиток та самоосвіту відповідно до визначених актуальних потреб; 
  • здійснювати організацію ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку безпечного освітнього середовища в закладі освіти ; 
  • уміти встановлювати, підтримувати професійні контакти, співпрацювати з профільними фахівцями та професійними організаціями зацікавленими сторонами щодо виконання трудових функцій; 
  • забезпечувати     організаційно-методичну       діяльність,  планувати  та здійснювати трудові функції, документувати трудову діяльність.