Риторика керівника: як говорити, щоб надихати, об’єднувати й управляти
Слово керівника має силу. Воно може об’єднати команду в момент кризи, заспокоїти в умовах тривоги, мотивувати до змін або — навпаки — породити напругу, конфлікти, опір. У період викликів, що переживає освіта, риторика керівника стає ключовим інструментом лідерства: через мовлення виявляється позиція, стратегія, довіра та людяність. Семінар-тренінг орієнтований на керівників ЗЗСО, ЗДО. У фокусі — практичні інструменти комунікації в управлінні, публічних виступах, педагогічному партнерстві та антикризових ситуаціях.

Subject of advanced training:
Громадська організація "Софійський колегіум"Developers / Program Developments:
Євгенія Линдіна, кандидатка педагогічних наук, доцентка, декан факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти;Person (s) executing the program:
Main train directions:
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Вчитель-реабілітолог
- Директор
- Завідувач
- Керівник
List of common competencies:
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Дошкільна освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
Час | Зміст | Формат | |
10:00–10:15 | Вступ. | Мотиваційне налаштування | |
10:15–10:40 | Структура впевненого виступу | Мінілекція + приклади | |
10:40–11:00 | Управління голосом: сила інтонації, паузи, темпу | Тренінг | |
11:00–11:20 | Комунікація в складних розмовах | Аналіз ситуацій | |
11:20–11:45 | Публічний виступ/мотиваційна промова керівника (мініпрактика) | Робота в парах/групах | |
11:45–12:00 | Підсумки, рефлексія, інструменти на щодень | Рефлексійна вправа |
Ознайомлення з основами риторики управлінця (структура, вплив, інтонація);
Відпрацювання технік упевненого мовлення для виступів і нарад;
Навчання керуванню тоном, темпом, паузами та мовою тіла.