Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Інклюзивні підходи в освіті під час війни: як організувати підтримку, простір і команду (у контексті ідей НУШ)

Сучасна школа в умовах війни — це не лише освітній простір, а місце підтримки, стабільності та взаємної довіри. У таких умовах інклюзивний підхід набуває нового значення: він виходить за рамки роботи з дітьми з ООП і перетворюється на філософію рівності, уваги до потреб кожного та створення безпечного середовища. Ідеї Нової української школи (НУШ) — дитиноцентризм, партнерство, емоційна безпека, гнучкість — дають потужну базу для переосмислення освітнього процесу. Саме через інклюзивні практики школа стає місцем сили, а команда закладу освіти — спільнотою підтримки. Семінар орієнтований на керівників та педагогів закладів дошкільної і загальної середньої освіти. У центрі уваги — управлінські рішення, освітнє середовище, командна взаємодія, психоемоційна підтримка та практичні інструменти інклюзії в умовах воєнного часу.

Інклюзивні підходи в освіті під час війни: як організувати підтримку, простір і команду (у контексті ідей НУШ)

Developers / Program Developments:

Ольга Гуренко, докторка педагогічних наук, професор, перший проректор БДПУ; Крістіна Петрик, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки БДПУ

Person (s) executing the program:

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Qualification form:

  • очна

Qualification types:

  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Вчитель-реабілітолог
  • Директор
  • Завідувач
  • Керівник

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Дошкільна освіта
  • Початкова школа

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
ЧасЗмістФормат  
10:00–10:10Відкриття семінару. Вступне слово
10:10–10:30НУШ і виклики інклюзивної освіти під час війни. Мінілекція з презентацією
10:30–10:50Як організувати підтримувальне середовище.Кейс-обговорення
10:50–11:15Психоемоційна підтримка дітей, педагогів, батьків.Майстер-кейс
11:15–11:35Команда закладу як опора для дитини.Діалог
11:35–11:50Інструменти дитиноцентризму в управлінні.Взаємообмін досвідом
11:50–12:00Підбиття підсумків. Запитання-відповіді. Відкрите обговорення


 

Учасники семінару зможуть переосмислити підходи до організації фізичного, емоційного та цифрового освітнього простору; засвоять принципи психоемоційної підтримки в закладі освіти; поглиблять розуміння ролей і взаємодії в команді; опанують ефективні алгоритми співпраці з батьками та ІРЦ у кризових умовах; навчаться гнучко планувати освітній процес і вибудовувати індивідуальні траєкторії учнів.