Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Як перетворити онлайн-хейт на корисну енергію

Тренери ставлять за мету передати навички виявлення реальних загроз під час спілкування в Інтернеті, усвідомлення різниці між хейтом та критикою та формування вмінь створювати алгоритми і процедури реагування на онлайн-хейт та комунікаційні кризи.

Як перетворити онлайн-хейт на корисну енергію

Developers / Program Developments:

Наталія Зубар, фахівчиня з інформаційної безпеки та протидії інформаційній війні проти України, Голова Правління громадської організації Інформаційний центр «Майдан Моніторинг» Сергій Петров, тренер, бізнес-аналітик, Секретар Правління громадської організації Інформаційний центр «Майдан Моніторинг»

Main train directions:

  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • цифрова компетентність

Qualification form:

  • очна, дистанційна

Qualification types:

  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Викладач
  • Вихователь
  • Вихователь-методист
  • Вчитель
  • Директор
  • Завідувач
  • Заступник директора
  • Заступник завідувача
  • Заступник керівника
  • Керівник
  • Керівник відділу (лабораторії, кабінету, частини) з основного напряму діяльності
  • Керівник гуртка
  • Керівник експедиції
  • Керівник секції
  • Керівник студії
  • Керівник інших форм гурткової роботи
  • Концертмейстер
  • Культорганізатор
  • Методист
  • Музичний керівник
  • Начальник
  • Педагог-організатор
  • Педагог професійного навчання
  • Практичний психолог
  • Психолог
  • Соціальний педагог
  • Старший викладач
  • Старший вихователь
  • Старший вожатий
  • Старший керівник
  • Старший майстер
  • Other: Тренінг спрямований на працівників органів державної влади та місцевого самоврядування. вчителів, вихователів, викладачів, аспірантів та студентів, бібліотекарів і працівників культури, ветеранів російсько-української війни та волонтерів.

List of common competencies:

  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
  • Соціально-емоційна компетентність
  • Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)

List of professional competencies:

  • Громадянська освіта
  • Інформатика
  • Позашкільна освіта

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності

Тренінг «Як перетворити онлайн-хейт на корисну енергію» це авторська інтерактивна симуляційна гра – відповідь на виклики щодо деструктивних для ментального здоров’я обговорень та реагування на хибні загрози під час повномасштабної російсько-української війни, з якими стикаються організації, інституції та установи, що публічно спілкуються з людьми через Інтернет.

 

Формат роботи

Поєднання різних форматів роботи дозволяє учасникам отримати теоретичні знання і практичні навички для підготовки до реальних ситуацій. Ось основні компоненти тренінгу:

  • Короткі лекції-презентації: охоплюють основні терміни, елементи та практики комунікаційних стратегій
  • Групові обговорення: дозволяють учасникам обмінюватися думками та досвідом.
  • Індивідуальні та групові інтерактивні вправи: допомагають закріпити знання через практичні завдання.
  • Групове напрацювання протоколів, алгоритмів і планів реагування на онлайн-хейт та комунікаційні кризи.
  • Оцінювання рівня знань: проводиться на початку та в кінці тренінгу за допомогою гугл-форми, щоб оцінити прогрес учасників.

Знання

  • що таке хейт і булінг, зворотній зв’язок і критика;
  • законодавство України щодо комунікації між організаціями, установами й інституціями та громадянами;
  • в чому різниця між синхронною та асинхронною комунікаціями;
  • різниця в реакціях онлайн і офлайн;
  • в чому різниця між ботами і тролями;
  • що таке соціальні мережі, як людські спільноти, як вони працюють в Інтернеті;
  • що таке соціальні вірусні емоції;
  • звідки береться драйв булінгу і привабливість хейту;
  • цифрова нерівність: як люди з різними гаджетами бачать світ по різному;
  • що таке аудит цифрової доступності і чому він важливий;
  • як вберегти ментальне здоров’я в умовах роботи з негативом;
  • способи використання людських емоцій для спонукання до руйнівної поведінки в мережі Інтернет і в реальному житті;
  • що таке комунікаційна криза.

 

Вміння та навички

  • визначати мету комунікації;
  • конкретизувати цільову аудиторію;
  • визначати різницю між інформацією та булшитом;
  • розрізняти конструктивну критику та обурення за дії, бездіяльність і висловлювання посадових осіб;
  • розрізняти конструктивну і деструктивну критику;
  • усвідомлювати і змінювати власні емоції під час кризових комунікацій;
  • планувати власні та групові дії під час комунікаційної кризи.

 

Продукти створені в результаті тренінгу

  • плани реагування на комунікаційні кризи;
  • план дій під час комунікаційної кризи.

Тренінг включає короткі лекції-презентації, індивідуальні та групові інтерактивні вправи, групове напрацювання планів реагування на онлайн-хейт та комунікаційні кризи. На початку проводиться опитування учасників і учасниць тренінгу щодо фактів онлайн-хейту проти них особисто, родин і колективів та впливу онлайн-хейту на психо-фізичний стан і діяльність. А в кінці тренінгу проводиться оцінювання рівня знань і навичок, здобутих під час тренінгу.

 

Під час інтерактивної гри люди імітують хейтерів, метою яких є завдати максимальну репутаційну та моральну шкоду організаціям і особам під їх публікаціями в соціальних мережах.

 

Під час тренінгу його учасниці і учасники представляють індивідуальні і групові результати роботи, отримують зворотній зв’язок від інших учасників, діляться кращими безпековими практиками.

 

Кожний учасник отримує робочий зошит для заповнення під час тренінгу. Після завершення тренінгу презентаційні матеріали надсилаються електронною поштою.

 

За бажанням замовників можливе детальне пропрацювання способів реагування на реальні випадки онлайн-хейту, з якими вони стикалися у власному житті та роботі.

 

За бажанням замовників можливе виконання учасниками і учасницями тренінгу самостійного домашнього завдання для закріплення отриманих знань і навичок після завершення тренінгу.