Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та базової школи

Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.

Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та базової школи

Developers / Program Developments:

PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»

Main train directions:

  • емоційно-етична компетентність
  • інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Other: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи

List of common competencies:

  • Емоційно-етична компетентність
  • Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
  • Здоров’язбережувальна компетентність
  • Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
  • Культурна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Професійні компетентності галузевого спрямування

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Мистецтво (образотворче)

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  • В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
  • В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

Понеділок, 2 червня 2025

Лекція Лори Літковської «Вільна гра як спосіб здобуття і проживання життєвого досвіду»

У своїй лекції Лора Літковська пропонує подивитися на навчання як на природний і цілісний процес зростання — через вільну гру, інтуїцію та відкритість до світу. Лекторка розповість, як дозволити життю відбуватись без жорсткого контролю, і чому цей «ризик» відкриває нові горизонти для розвитку особистості. Учасники та учасниці дізнаються, як вільна гра може стати інструментом самопізнання, шляхом до внутрішньої свободи та джерелом глибинного досвіду.

Про лекторку:

Лора Літковська — артедукаторка, співачка, художниця, тяжіє до інтуїтивно-експресивного мистецтва і наївної творчості як способу самопізнання та проявлення.

 

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.

 

Про лекторку: 

Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. 

 

Вівторок 3 червня 2025

Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»

Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.   

 

Про лекторку:

Ксенія Малих – мистецтвознавиця, кураторка, дослідниця сучасного мистецтва. Програмна директорка Промприлад Артцентру, керувала дослідницькою платформою PinchukArtCentre.

 

Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю» 

Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.

 

Про лекторку: 

Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. 

 

Середа, 4 червня 2025

Лекція Наталі Скорикової «Вправа “Без меж”, або як розкривають творчий потенціал дітей в Каліфорнії»

Під час лекції поговоримо про принципи роботи викладачів каліфорнійського курсу Джека Грейпса, як створювати в класі атмосферу, що сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, а також розглянемо вправу “Без Меж” із курсу “Письменницький Метод Джека Грейпса”, що поєднує в собі письменництво та живопис і сприяє розвитку креативності як дорослих, так і дітей. 

 

Про лекторку: 

Наталі Скорикова — перша в Європі сертифікована викладачка американського курсу «Jack Grapes’ Method Writing», засновниця ГО «Нові Українські Голоси», кураторка літературно-мистецьких проєктів, головна редакторка і засновниця ВД «ОРЛАНДО»

 

Лекція Маріанни Джеладзе «Профілактика вигорання» 

На зустрічі поговоримо про такі аспекти: маленькі емоції – капітани нашого життя; інструменти самодіагностики; "швидка допомога": техніки та вправи для подолання вигорання.

 

Про лекторку: 

Маріанна  Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ, кандидат психологічних наук.

 

Четвер, 5 червня 2025

Лекція Жанни Кадирової «Мистецтво в публічному просторі» 

Під час лекції художниця познайомить учасників та учасниць із напрямком паблік-арту. Жанна Кадирова поділиться прикладами власних проєктів у публічному просторі та розкриє сенси, що стоять за її роботами.

Про лекторку:

Жанна Кадирова – українська художниця та скульпторка. Лавреатка Національної премії України імені Тараса Шевченка 2025 року.


Лекція Олексія Сая «Як зробити мистецтво цікавим тим, хто не любить малювати, або яку користь може принести художник»

У своїй лекції Олексій Сай порушить важливі питання про роль митця сьогодн. На прикладах зі своєї практики — від digital art до масштабних інсталяцій — лектор покаже, як мистецтво може захоплювати, залучати та трансформувати мислення тих, хто навіть не вважає себе «творчою» людиною.

 

Про лектора: 

Олексій Сай — український художник, який працює з різними медіа, лауреат Премії PinchukArtCentre (2009). Роботи Сая є частиною як публічних, так і приватних колекцій, зокрема Ludwig Museum в Будапешті (Угорщина), Музею сучасного мистецтва Одеси (Україна). Автор інсталяцій для фестивалю Burning Man (2023, 2024).

 

П’ятниця, 6 червня 2025

Лекція Христини Жибак «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтві»

Лекція буде присвячена використанню сучасних технологій під час викладання. Вчителі дізнаються про різноманітні інструменти та платформи, що використовують алгоритми штучного інтелекту для створення зображень, музики та анімації. А також лекторка запропонує, як інтегрувати ці технології у навчальний процес.

 

Про лекторку: 

Христина Жибак – аналітикиня за освітою (Product Analyst у Welltech), викладачка за покликанням (у НаУКМА) та експертка з нейромереж за жагою до інновацій (24/7). Починала свій шлях у використанні нейромереж з того, щоб виконувати задачі, у яких не є спеціалісткою, а перейшла до того, що може використовувати його де завгодно. Головне – робити це з розумом та знаючи особливості роботи генеративного Штучного інтелекту.

 

Лекція Оксани Садовенко «Як говорити з дітьми про мистецтво?»

Під час практичної зустрічі вчителі зможуть подивитися на найцікавіші сторінки українського мистецтва очима дітей, уявити себе на їхньому місці та разом знайти ефективні способи, як зацікавити дітей мистецтвом.

Про лекторку:

Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації «Культурний проект», авторка арт-буку для малюків «Ти і Малевич».

 

Субота, 7 червня 2025

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою 

 

Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.

 

Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.

Дата, часТема і змістФорма роботиКількість годин

Понеділок, 

2 червня 

11:00

Лекція Лори Літковської «Вільна гра як спосіб здобуття і проживання життєвого досвіду»

У своїй лекції Лора Літковська пропонує подивитися на навчання як на природний і цілісний процес зростання — через вільну гру, інтуїцію та відкритість до світу. Лекторка розповість, як дозволити життю відбуватись без жорсткого контролю, і чому цей «ризик» відкриває нові горизонти для розвитку особистості. Учасники та учасниці дізнаються, як вільна гра може стати інструментом самопізнання, шляхом до внутрішньої свободи та джерелом глибинного досвіду.

Про лекторку:

Лора Літковська — артедукаторка, співачка, художниця, тяжіє до інтуїтивно-експресивного мистецтва і наївної творчості як способу самопізнання та проявлення.

 

Відео-лекція

 

1 година

Понеділок,

2 червня 

17:00

Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»

Під час лекції учасниці та учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.

 

Про лекторку: 

Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”. 

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

2 год

 

Вівторок,

3 червня

11:00

Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»

 

Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.   

 

Про лекторку:

Ксенія Малих – мистецтвознавиця, кураторка, дослідниця сучасного мистецтва. Програмна директорка Промприлад Артцентру, керувала дослідницькою платформою PinchukArtCentre.

Відео-лекція

 

1 година

Вівторок,

3 червня 

17:00

Лекція Ольги Шишлової «Інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю» 

 

Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.

 

Про лекторку: 

Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre. 

Вебінар та сесія запитань-відповідей

(Zoom)

1,5 год

 

Середа,

4 червня

11:00

Лекція Наталі Скорикової «Вправа “Без меж”, або як розкривають творчий потенціал дітей в Каліфорнії»

 

Під час лекції поговоримо про принципи роботи викладачів каліфорнійського курсу Джека Грейпса, як створювати в класі атмосферу, що сприяє розкриттю творчого потенціалу учнів, а також розглянемо вправу “Без Меж” із курсу “Письменницький Метод Джека Грейпса”, що поєднує в собі письменництво та живопис і сприяє розвитку креативності як дорослих, так і дітей. 

 

Про лекторку: 

Наталі Скорикова — перша в Європі сертифікована викладачка американського курсу «Jack Grapes’ Method Writing», засновниця ГО «Нові Українські Голоси», кураторка літературно-мистецьких проєктів, головна редакторка і засновниця ВД «ОРЛАНДО»

Відео-лекція

 

1 год 

Середа,

4 червня 

17:00

 

Лекція Маріанни Джеладзе «Профілактика вигорання» 

 

На зустрічі поговоримо про такі аспекти: маленькі емоції – капітани нашого життя; інструменти самодіагностики; "швидка допомога": техніки та вправи для подолання вигорання.

 

Про лекторку: 

Маріанна  Джеладзе – практикуюча психологиня, психологиня ПЗО КМДШ, кандидат психологічних наук.

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

1,5 год

 

Четвер,

5 червня 

11:00

Лекція Жанни Кадирової «Мистецтво в публічному просторі» 

Під час лекції художниця познайомить учасників та учасниць із напрямком паблік-арту. Жанна Кадирова поділиться прикладами власних проєктів у публічному просторі та розкриє сенси, що стоять за її роботами.

Про лекторку:

Жанна Кадирова – українська художниця та скульпторка. Лавреатка Національної премії України імені Тараса Шевченка 2025 року.

Відео-лекція

 

1 год 

Четвер,

5 червня 

17:00

 

Лекція Олексія Сая «Як зробити мистецтво цікавим тим, хто не любить малювати, або яку користь може принести художник»

 

У своїй лекції Олексій Сай порушить важливі питання про роль митця сьогодн. На прикладах зі своєї практики — від digital art до масштабних інсталяцій — лектор покаже, як мистецтво може захоплювати, залучати та трансформувати мислення тих, хто навіть не вважає себе «творчою» людиною.

 

Про лектора: 

Олексій Сай — український художник, який працює з різними медіа, лауреат Премії PinchukArtCentre (2009). Роботи Сая є частиною як публічних, так і приватних колекцій, зокрема Ludwig Museum в Будапешті (Угорщина), Музею сучасного мистецтва Одеси (Україна). Автор інсталяцій для фестивалю Burning Man (2023, 2024).

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

2 год

 

П’ятниця,

6 червня 

11:00

Лекція Христини Жибак «Штучний інтелект та нейромережі у мистецтві»

 

Лекція буде присвячена використанню сучасних технологій під час викладання. Вчителі дізнаються про різноманітні інструменти та платформи, що використовують алгоритми штучного інтелекту для створення зображень, музики та анімації. А також лекторка запропонує, як інтегрувати ці технології у навчальний процес.

 

Про лекторку: 

Христина Жибак – аналітикиня за освітою (Product Analyst у Welltech), викладачка за покликанням (у НаУКМА) та експертка з нейромереж за жагою до інновацій (24/7). Починала свій шлях у використанні нейромереж з того, щоб виконувати задачі, у яких не є спеціалісткою, а перейшла до того, що може використовувати його де завгодно. Головне – робити це з розумом та знаючи особливості роботи генеративного Штучного інтелекту.

 

Відео-лекція

 

1 год. 

П’ятниця,

6 червня 

17:00

 

Лекція Оксани Садовенко «Як говорити з дітьми про мистецтво?»

Під час практичної зустрічі вчителі зможуть подивитися на найцікавіші сторінки українського мистецтва очима дітей, уявити себе на їхньому місці та разом знайти ефективні способи, як зацікавити дітей мистецтвом.

Про лекторку:

Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації «Культурний проект», авторка арт-буку для малюків «Ти і Малевич».

 

Вебінар та сесія запитань-відповідей 

(Zoom)

2 год

 

Субота, 

7 червня 

11:00

Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою 

 

Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.

Вебінар (Zoom)

2 год