Вчитель вчителю: ефективна дистанційка в початковій школі (асинхронний курс)
Ознайомимося із способами підготовки інтерактивних дидактичних матеріалів та їх використання в класі та дистанційно, а також набудемо навичок використання інструментів та сервісів для створення дистанційного освітнього середовища молодшого школяра.
Subject of advanced training:
Блізнякова Олена АнатоліївнаDevelopers / Program Developments:
Блізнякова Олена АнатоліївнаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- цифрова компетентність
Qualification form:
- дистанційна
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
- Заступник директора
- Методист
List of common competencies:
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
За потреби - індивідуальні/групові консультацій/майстер класи в онлайн режимі
Спільнота у Viber або Telegram
Доступ по матеріалів курсу та розробок учасників/учасниць курсу
- Вступне заняття.
- Модуль 1. Як ефективно навчати та навчатися дистанційно: поняття та принципи
- Нормативні вимоги до організації дистанційного навчання
- Опановуємо навички дистанційного тьютора
- Родина та онлайн-навчання
- Модуль 2. Дистанційне навчання у "низькотехнологічному форматі": готуємо дидактичні матеріали
- Успішне навчання в епоху цифрових технологій
- Використання онлайн ресурсів на асинхронному занятті
- Відеоматеріали у дистанційному форматі
- Інтерактивні дидактичні матеріали для педагогів/батьків та учнів
- Модуль 3. Практика ефективного навчання на відстані: методи та інструменти
- Врахування вікових особливостей учнів при проєктуванні моделі дистанційного навчання
- Навчальна комунікація з учнями під час дистанційного навчання
- Мотивація учнів до навчання в дистанційному режимі
- Особливості онлайн-уроку в початковій школі: конструюємо ZOOM-урок
- Підсумкове заняття: презентуємо свої наробки
- набули знань щодо використання безпечного освітнього цифрового середовища для організації та управління освітнім процесом під час дистанційного навчання, організації групової взаємодії, зворотного зв’язку, спільного створення електронних (цифрових) освітніх ресурсів;
- сформували навичку добирати цифрові освітні ресурси та оцінювати їх ефективність для досягнення навчальних цілей відповідно до умов навчання, вікових особливостей, рівня підготовки та потреб учнів;
- вдосконалили навички володіння сучасними технологіями створення мультимедійного контенту;
- розглянули переваги та можливості використання інтерактивних навчальних матеріалів під час проведення офлайн- та онлайн-уроків
- навчилися працювати із сервісами Canva та Liveworksheets для створення цікавих та корисних розробок
- поглибили знання про переваги та можливості залучення робочих аркушів у освітній процес, набули навичок щодо підготовки таких матеріалів та їх використання в класі та дистанційно
Сертифікат підвищення кваліфікації видається після презентації власної розробки за матеріалами курсу.
Графік опанування тем курсу визначається здобувачем самостійно
Кожен вже зрозумів: дистанційне навчання – це насамперед навчання. Тобто, в дистанційному режимі ми маємо провести дитину від сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування та використання.
Ви можете сказати, що вже є он-лайн курси про інструменти дистанційного навчання. В чому ж унікальність цього курсу?
Спробуйте першокласника залучити до ЗУМ-навчання без батьків. Або провести повноцінний онлайн урок у молодших школярів з урахуванням санітарних норм – тобто за 10-15 хвилин. Про це в існуючих курсах ми не зустрінемо.
А щоб в старшій школі педагоги не мали проблем під час ЗУМ-уроків чи вебквестів, до них мають прийти учні із сформованою цифровою грамотністю. Тож тепер педагоги початкової школи мають не тільки навчити буквам та числам, а й сформувати навички роботи з тими онлайн-сервісами, які в умовах дистанційного навчання заміняють певні функції вчителя. А з урахуванням віку нашої малечі, всьому цьому ми маємо також навчити і батьків: адже за часів свого шкільного життя вони взагалі з таким не стикалися.
Ми поєднаємо досягнення розвитку цифрових технологій з ігровою діяльністю, що притаманна учням початкової школи. Задіємо хмарні технології, ґаджети, мобільні застосунки і таким чином оновимо форми очної та дистанційної взаємодії.
І тоді, у методичних кейсах з’являться цифрові дидактичні матеріали, які, виходячи з технічних можливостей кожного конкретного класу, можна корегувати. А саме – інтерактивний конспект та розклад занять, кейс-урок та інтерактивний робочий аркуш. І звичайно блог вчителя – не тільки як інформаційна дошка чи методична шухлядка, а як платформа для дистанційного навчання.
Отже ми створимо такий цифровий ресурс для своїх уроків, який допоможе нам ефективно супроводжувати дистанційне навчання учнів.