Укр

Навчальний курс "Онлайн інструменти формувального оцінювання"

даний курс надасть вчителю ті інструменти, які сприятимуть застосуванню формувального оцінювання.

Subscribe
Навчальний курс "Онлайн інструменти формувального оцінювання"
Developers / Program Developments: Школа інформаційно-комунікативних технологій (тьютор Валентина Кодола)
Main train directions:
  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • цифрова компетентність
Qualification forms:
  • онлайн-навчання
Qualification types:
  • практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
  • Викладач
  • Вчитель
  • Директор
  • Заступник директора
  • Методист
List of common competencies:
  • Інноваційна компетентність
  • Організаційна компетентність
  • Рефлексивна компетентність
  • Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
  • Географія
  • Інформатика
  • Історія України
  • Історія (Всесвітня історія)
  • Початкова школа
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення

У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають оцінюванням для поліпшення навчання. Формувальне оцінювання створює можливість учителю прослідковувати процес просування учня до навчальних цілей.і вчасно вносити корективи в навчальний процес. Для учня формувальне оцінювання слугує рекомендацією до дії, а не педагогічним вироком.

Навчальний курс "Онлайн інструменти формувального оцінювання" представлений наступними відео уроками

1.Formative - унікальний інструмент формувального оцінювання. (54 хв)

2.Classkick -  контроль роботи учнів в режимі реального часу та швидкий зворотний зв'язок. (44 хв)

3. Quizlet - конструктор вікторин, флеш-карток і тестів.(39 хв)

4. Kahoot - програма для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів (58 хв)

Formative

Formative - інструмент формувального оцінювання, який дозволяє в режимі реального часу відслідковувати процес роботи учнів і в будь-який момент коментувати їх роботу та надавати зворотний зв'язок

–Учитель надає учням код доступу до тесту або посилання. Легко відслідковувати хід виконання завдань учнями. Учитель на своєму моніторі бачить, як учні працюють, може втрутитися, направити, допомогти, підказати.

 Типи завдань:

–- вставка html-коду

–- зображення

–- текст

– - відео

–- біла дошка

– - есе

–- множинний вибір

–- вибір кількох правильних відповідей

–- коротка відповідь

–- демонстрація своєї роботи

- правда неправда

За підсумками виконання тесту вчитель бачить результати виконання робіт у відсотках або балах, кольором виділені правильно і неправильно виконані завдання. Можна вивести детальні результати всіх учнів в таблиці Excel і побачити, в якому саме завданні і які помилки допустив кожен учень.

Classkick

Classkick - це програма, яка дозволяє викладачеві контролювати роботу учнів в режимі реального часу і забезпечувати швидкий зворотний зв'язок. Учитель розробляє уроки з редагованими слайдами, де учні можуть завершити роботу, користуючись тими ж інструментами малювання, вставки посилань, зображень та звуку.

Під час роботи вчитель має онлайн доступ до кожного учня, щоб побачити вживу, як виконуються поставлені їм завдання.

Крім цього, вчитель може істотно збагатити арсенал формувального оцінювання учнів, де будуть відображатися не кількісні, а якісні показники їх роботи.

Це додаток, який дозволяє учням і вчителям працювати разом в режимі реального часу. За допомогою Classkick вчителі можуть створювати інтерактивні робочі листи, стежити за роботою учнів, вводити корективи, працювати персонально з кожним.

Для цього йому необхідно зареєструватися на сайті і в акаунті отримати код класу. За цим кодом учні можуть зайти і вписати свої прізвища (імена). Як бачимо, віртуальний клас формується відразу, у міру входу туди учнів.

По ходу цього онлайн уроку можливі:

  • введення тексту, аудіофайлу,
  • аудіозапис,
  • Додавання відеофайлу,
  • Додавання рукописних записів,
  • введення посилань.
  • Учні отримують доступ до завдання за допомогою коду з'єднання.
  • Вони можуть залишатися в завданні до тих пір, поки вчитель не закриє сесію (в додатку це називається реєстром).
  • Учитель може переглядати роботу учнів на всіх слайдах або переглядати кожен слайд окремо.
  • Учні можуть переміщатися в своєму власному темпі по уроку, створеному учителем.
  • Вони слідують за слайдами, створеними учителем (аналогічно PowerPoint), виконуючи вказівки для кожного слайда.

Викладачі можуть переглядати слайди кожного учня і писати на них свої коментарі або здійснювати звукову підтримку в режимі реального часу або в будь-який інший час.

Quizlet

Сервіс Quizlet має гарні можливості для формувального оцінювання. Створюючи флеш-картки, вчитель надалі може використати їх  для різних цілей: можливість вдома учням вивчите терміни, дати, слова; створити тести; запустити гру на уроці.

Kahoot

Kahoot - сервіс для створення онлайн вікторин, тестів і опитувань.

  • Учні можуть відповідати на створені вчителем тести з планшетів, ноутбуків, смартфонів, тобто з будь-якого пристрою, що має доступ до Інтернету.
  • Створені в Kahoot завдання дозволяють включити в них фотографії і навіть відеофрагменти.
  • Темп виконання вікторин, тестів регулюється шляхом введення часової межі для кожного питання. При бажанні вчитель може ввести бали за відповіді на поставлені питання: за правильні відповіді і за швидкість.
  • Табло відображається на моніторі вчительського комп'ютера.

Для участі в тестуванні учні просто повинні відкрити гаджет і ввести PIN-код, який представляє вчитель зі свого комп'ютера. Або просто перейти за посиланням, яке надає вчитель.

РЕЄСТРАЦІЯ УЧНЯМ НЕ ПОТРІБНА. Лише вони вводять своєї ім'я та прізвище. Учневі зручно на своєму пристрої вибирати правильну відповідь. Варіанти представлені різнокольоровими геометричними фігурами.

Детальніше про ресурси та як з ними працювати можна дізнатись з навчального курсу "Онлайн інструменти формувального оцінювання"

Уміння вчителями використовувати ресурси для ефективного проведення формувального оцінювання

Алгоритм роботи з курсом:

1. Реєстрація та оплата курсу.

2. Отримання доступу до курсу на платформі Moodle

3. Робота з відео на платформі  Moodle. (необмежений час та можливість завантаження навчальних відео у власний гаджет, що дозволяє роботу офлайн та безконечне використання навчальних відео)

4. Виконання тестового завдання та демонстрація власної роботи в будь-якому ресурсі курсу.

В цілому за роботу з курсом ви можете отримати 52 бали (тест - 12 балів, ваша власна робота в ресурсі - 40 балів). Для успішного завершення та отримання сертифікату достатньо набрати 75% від загальної кількості балів (або 39 балів). Тести розміщені на даній платформі, виконати їх можна в зручний для вас час, залежно від опрацювання курсу. Переглянути оцінки можна в журналі оцінок на платформі Moodle.

5. Отримання сертифікату про проходження курсу з вказаними, відповідно до курсу, годинами.

6. Дотримання академічної доброчесності: матеріали курсу назначені вам і тільки вам.

За бажанням курсанта

Набуті компетентності після проходження курсу: інформаційно-комунікативна, громадянські та соціальні, управлінська