Edway
According to the resolution of the Cabinet of Ministers № 800 Taking into account the professional standards of teaching

Проєктне навчання в початковій школі

Ознайомити педагогів з видами проєктів у навчальній діяльності та особливостями ефективної організації усіх етапів проєктної діяльності на уроках у початковій школі; сприяти запровадженню проєктної діяльності в освітній процес початкової школи учасницьким колом програми.

Проєктне навчання в початковій школі

Subject of advanced training:

EdCamp-академія

Developers / Program Developments:

Ганна Остапенко - вчителька початкових класів, викладачка англійської мови та зарубіжної літератури; вчителька-методистка; авторка підручників для НУШ, співавторка курсу «Навчання суспільної доброчесності»; методистка альтернативної школи «Соняшник»; головна редакторка журналу «Джміль»

Main train directions:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»

Qualification form:

  • онлайн-навчання

Qualification types:

  • вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
  • тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)

Target audiences:

  • Асистент вчителя
  • Вожатий
  • Вчитель
  • Керівник гуртка
  • Керівник студії
  • Методист
  • Педагог-організатор
  • Соціальний педагог
  • Старший вожатий

List of common competencies:

  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Організаційна компетентність
  • Проєктувальна компетентність
  • Професійні компетентності галузевого спрямування
  • Рефлексивна компетентність

Common competencies of teachers according to the professional standard:

  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)

List of professional competencies:

  • Початкова школа
  • Other: неформальна освіта

Professional competencies of teachers according to the professional standard:

  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • Г1.2. Здатність планувати освітній процес
  • Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
  • Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби

За результатами сертифікаційного опитування учасницьке коло отримує зворотний зв’язок від розробниці та ведучої програми та поради щодо подальшої реалізації  запланованого проєкту.

Учасники/-ці отримують дидактичні матеріали (презентації) до кожного модуля програми.

 

Модуль 1. Місце проєктної діяльність у початковій школі

  • Чому варто запроваджувати проєктне навчання у початковій школ?
  • Чим це допоможе вчителю та учням?
  • Чи це не надто складно?
  • Чи справді у проєктній діяльності можна дати учням міцні знання?
  • Як оцінювати досягнення учнів?

Модуль 2. Види проєктів

  • Які види проєктів існують?
  • Які переваги кожного виду проєктів?
  • Які складності можуть виникнути під час впровадження?
  • Як їх уникнути чи подолати?
  • Який з них обрати для оптимальної діяльності вашого классу?
  • Як організувати дієві індивідуальні та групові проєкти?
  • Яку продукцію можуть створювати учні молодших класів?

Модуль 3. Етапи реалізації проєкту 

  • З чого почати?
  • Як запропонувати проєкт учням?
  • Як вдало об'єднати команди?
  • Як підтримувати учнів під час роботи над проєктом?
  • Що робити, якщо діти “не витягують” проєкт?
  • Де знайти авдиторію, якій презентувати проєкт?
  • Як провести ефектну презентацію?
  • Як завершити проєкт?
  • Як провести рефлексію такої діяльності?

Сертифікація відбувається після всіх трьох днів навчання. 

Учасниці/-ки проходять сертифікаційне гугл-опитування, яке складається з двох блоків: теоретичні запитання та практичне завдання щодо створення детального плану реалізації одного проєкту у своєму класі. 

За результатами опитування учасниці/-ки отримають зворотний зв’язок від розробниці програми. 

У разі успішного виконання умов програми отримають сертифікат про підвищення кваліфікації.
 

Курс буде сприяти підвищенню організаційної, проєктувальної, рефлексивної компетентностей вчителів у процесі організації проєктного навчання в початковій школі. 

Учасники та учасниці курсу дізнаються про можливості організації різних видів і форм проєктної діяльності учнів у навчанні, а також про шляхи здійснення моніторингу власної педагогічної діяльності.

Під час навчання слухачі й слухачки вдосконалять своє вміння моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнівства та покращать навички формування в учнівства ключових компетентностей в процесі організації проєктної діяльності.

Відгуки учасниць вебінарів, проведених Методичною службою “Світич”

 

Котельницька Людмила Володимирівна, вчитель початкових класів Бродівського ЗЗСО
І ступеня №1 (м. Броди, Львівська обл.) 18 червня 2021 р.Вебінар  “Пишемо без помилок”

Усі пояснення були чіткими і зрозумілими. Маю велике бажання працювати зі своїми дітьми за вашими підручниками.

 

Потіп Тетяна Олександрівна, вчитель початкових класів Зеленодольського ліцею №1
(м. Зеленодольськ, Апостолівський р-н, Дніпропетровська обл.) 17 червня 2021 р.  Вебінар “Читаємо із задоволенням”

Дякую, що навчили мотивувати учнів до самостійного читання книжок! Жива бесіда Ганною Остапенко була дуже цінною!

 

Бондаренко Світлана Василівна, вчитель початкових класів ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ Великодальницький НВК НВК “Школа-гімназія” 17 червня 2021 р.  Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Ваші рекомендації є безцінними. Дуже дякую!

 

Лащенко Олена Миколаївна, вчитель початкових класів ОПНВК "Інтелект" (м. Одеса) 16 червня 2021 р. Вебінар “Досліджуємо мовлення”

Ви допомагаєте мені йти в ногу з трендом освіти.

 

Дьоміна Тетяна Миколаївна, вчитель початкових класів Бердянської ЗОШ № 11
(м. Бердянськ, Запорізька обл.) 18 червня 2021 р. Вебінар “Пишемо без помилок”

Я вбирала кожне слово, як губка. Дуже корисний вебінар.

 

Кислицька Олена Вікторівна, вчитель початкових класів СНВК “Пізнайко” (м. Київ)
18 червня 2021 р. “Пишемо без помилок”

Ви дуже дохідливо і чітко розповіли про цікаві методи і прийоми роботи з дітьми.

 

Коломієць Олена Анатоліївна, тьютор молодших класів, вчитель трудового навчання ТОВ "Софіївсько-Борщагівський ліцей "Софія" (с. Софіївська Борщагівка, Києво-Святошинський район, Київська область) 17 червня 2021 р. Вебінар “Читаємо із задоволенням”

Я ще ніколи не працювала у початковій школі. Навчання у вас допомогло мені підготуватися до нової роботи.

 

Лінькова Марія Миколаївна, вчитель початкових класів Тернопільської ЗОШ №11 (м. Тернопіль) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 2 класу”

Усе було корисно. Дякую вам за цікавий вебінар!

 

Юркевич Надія Богданівна, вчитель початкових класів Новотроїцького ЗЗСО І-ІІІ ступенів
(м. Покровськ, Донецька обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 3 класу”

Ваші ідеї новітні, цікаві і практичні.

 

Рябчук Інна Володимирівна, вчитель початкових класів КУ "Пологівський колегіум №1" ПМР (м. Пологи, Пологівська ОТГ, Запорізька обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 2 класу”

Дуже цінною виявилася інформація про тематичне планування роботи за підручником.

 

Парнюк Лариса Анатоліївна, заступник директора Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 (м. Лубни, Полтавська обл.) 5 липня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 2 класу”

Дякую, що пояснили, як на одному уроці охопити різні види діяльності. Ваш підручник дає для цього чудові можливості! 

 

Сорощук Тетяна Петрівна, вчитель початкових класів М Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 2 класу”

Ви показали, як можна на практиці по-новому реалізувати змістові лінії навчання.

 

 

Бабюк Ірина Володимирівна, вчитель початкових класів Кловського ліцею №77 (м. Київ) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 3 класу”

Цінно було дізнатися про методику роботи зі сторітелінгом і загалом про організацію навчання за підручником.

 

 

П'ятанова Людмила Сергіївна, вчитель початкових класів КЗ "НВК "Джерело" (смт Комишуваха, Оріхівський р-н, Запорізька обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 3 класу”

Поєднання різних авторів підручника з зошитом. Рада була дізнатися, що ваші робочі зошити можна використовувати з підручниками різних авторів. Дякую, що пояснили, як це робити.

 

Мурановська Ольга Петрівна, вчитель початкових класів КЗ “Долинський ОЗЗСО–гімназія І-ІІІ ступенів №3 Долинської міської ради” (м. Долинська, Долинський р-н, Кіровоградська обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 3 класу”

Усе було пояснено доступно і зрозуміло. Окреме спасибі за Тренажери з правопису.

 

Грушецька Валентина Леонідівна, вчитель початкових класів СНВК “Пізнайко” (м. Київ) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Дякую за цінні поради про написання есе.

 

Ревенко Ірина Василівна, вчитель початкових класів Кременчуцького ліцею № 11 "Гарант" (м. Кременчук, Полтавська обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Дуже корисно було дізнатися про різні види і форми роботи на уроці.

 

Бекас Ірина Михайлівна, вчитель початкових класів БСПМШ №16 (м. Біла Церква,
Київська обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Усе було цікавим, пізнавальним і доступним.

 

Походжай Марія Маркіянівна, вчитель початкових класів Знам’янської ЗОШ № 7
(м. Знам'янка, Кіровоградська обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Дякую за чудові допоміжні матеріали до уроків!

 

Іщенко Ольга Володимирівна, вчитель початкових класів Ковалівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
(с. Ковалівка, Монастириський р-н, Тернопільська обл.) 14 червня 2021 р. Вебінар “Особливості роботи з підручником Ганни Остапенко “Українська мова та читання” для 4 класу”

Класні й актуальні ідеї! Особливо зацікавила рубрика “Мої твори”.

 

Марченко Оксана Петрівна, вчитель початкових класів Ліцею № 5 ім. Т. Г. Шевченка (Коростишів, Коростишівський р-н, Житомирська обл.) 16 червня 2021 р. Вебінар “Досліджуємо мовлення”

Я впевнена, що учні найкраще засвоюють ті знання, які здобули з власного досвіду. Мовні дослідження, які ви запропонували, у цьому добре допоможуть.

 

Іванова Ольга Василівна, вчитель початкових класів ЛІТ №79 (м.Київ) 16 червня 2021 р. Вебінар “Досліджуємо мовлення”

Дуже важливо, аби діти повірили у власні сили. Тепер я знаю, як їм в цьому допомогти.

 

Федорова Наталія Юріївна, вчитель початкових класів КЗ "НВК: ЗШ І-ІІІ СТ ГЕК №29 ВМР"
(м. Вінниця) 16 червня 2021 р. Вебінар “Досліджуємо мовлення”

Тепер хочу проводити дослідження на своїх уроках української мови. Це активізує дітей, налаштує їх на плідну роботу і допоможе добре опанувати матеріал.

 

Мальована Наталя Спиридонівна, вчитель початкових класів Білгород-Дністровської
ЗОШ №11 (м. Білгород-Дністровський, Одеська обл.) 17 червня 2021 р. Вебінар “Читаємо із задоволенням”

Дякую Ганні Остапенко та учасникам вебінару за обмін цікавим досвідом! Читацький клуб, пости читачів у соцмережах, читацький марафон, книжкова вечірка — це по-справжньому чудові ідеї!

 

Кутюк Ганна Василівна, вчитель початкових класів НВК “ЗЗСО I-II ступенів - ЗДО ім. Дмитра Петрини с. Торгановичі” (с. Торгановичі, Старосамбірський р-н, Львівська обл.) 17 червня 2021 р.  Вебінар “Читаємо із задоволенням”

Усе було цікаво, доступно й зрозуміло. Щиро дякую за корисні вебінари!

 

Звірко Тетяна Олексіївна, вчитель початкових класів КЗО "СШ №115" ДМР (м. Дніпро) 17 червня 2021 р.  Вебінар “Читаємо із задоволенням”

Слухала Вас із задоволенням! Щиро дякую за таку цікаву зустріч!

 

Волосатова Ольга Миколаївна, вчитель початкових класів Бердянської ЗОШ №1 (Бердянськ, Запорізька обл.) 18 червня 2021 р.  Вебінар “Пишемо без помилок”

Дуже корисно було дізнатися, як навчити дітей самостійно виправляти власні помилки. Дякую за чек-лист і спеціальні позначки для перевірки учнівських робіт.

 

Таргонська Тетяна Анатоліївна, вчитель початкових класів Миргородськлї ЗОШ I-III ступенів №3 (м. Миргород, Полтавська обл.) 18 червня 2021 р. Вебінар “Пишемо без помилок”

Завдяки вам я зрозуміла, що діти можуть самостійно виправляти помилки у власних роботах, і що їх варто цьому навчати.

 

 

 ТемаВиди діяльностіТривалість етапівЗагальна тривалість
1Проєктне навчання у початковій школі

1. Вхідне опитування

2. Лекція з елементами тренінгу

3. Завершальне формувальне опитування

4. Блок запитань та відповідей

0,1 години

2,0 години

0,2 години

 

0,2 години

2,5 години
2Види проектної діяльності у початковій школі

1. Вхідне опитування

2. Лекція з елементами тренінгу

3. Завершальне формувальне опитування

4. Блок запитань та відповідей

0,1 години

2,0 години

0,2 години

 

0,2 години

2,5 години
3Етапи організації проектного навчання

1. Вхідне опитування

2. Лекція з елементами тренінгу

3. Завершальне формувальне опитування

4. Блок запитань та відповідей

0,1 години

2,0 години

0,2 години

 

0,2 години

2,5 години
4Сертифікація

1. Теоретичне опитування.

2. Практичне завдання

1,5 години