Національний EdCamp ВОЛЯ-2023 «Передпереможна сила для післяпереможних планів»
Ознайомлення з науково-педагогічними засадами запровадження міжнародного Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН); результатами та перспективами розвитку соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) в Україні; концепцією та очікуваними результатами реалізації проєкту «Державна платформа підтримки учнівства «ПОВІР»», спрямованого на подолання освітніх втрат і розривів, формування та розвитку навичок стійкості й благополуччя, впевненості учнівства у своїх силах у контексті концепту «student agency»; національним онлайн-курсом #освітабездискримінації; отримання нових знань щодо міжнародного досвіду подолання викликів в освіті та суспільстві під час війн та криз; розроблення ціннісно-обґрунтованих планів розвитку Нової української школи у воєнні і повоєнні часи за 8-ма стратегічними напрямками.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
ГО «ЕдКемп Україна»Person (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: соціальна і здоров’язбережувальна компетентність; безпека і цивільний захист; інфраструктура і мережа
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: освітологія
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- В3. Проєктувальна компетентність
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Філософською рамкою Національного EdCamp ВОЛЯ-2023 є компас українських цінностей, концепція Нової української школи та дослідження ОЕСР. Ця подія має назву «Передпереможна сила для післяпереможних планів», адже в передчутті перемоги України ми вже готуємося і думаємо про докорінні зміни в освіті.
ВОЛЯ — надважливий концепт, що містить ключові для українок і українців сенси, адже Україна — країна вільних людей. Ми маємо надзвичайну волю до перемоги і кращого майбуття для нашої країни. Кожен і кожна з нас вкладає багато зусиль для наближення перемоги. Це робить і освітянство — працюючи в надзвичайно складних умовах, навчаючи дітей у воєнний час, які стануть тим новим поколінням, яке буде розбудовувати нашу країну.
Ми трактуємо 4 літери слова ВОЛЯ як 4 вершини квадрата — фігури, що символізує стійкість, надійність, певну матрицю творення, утілення ідеї. В освітянській події ми пропонуємо ще одне прочитання ключового українського коду — щоб кристалізувати цю силу, яка веде до благополуччя.
ВІРА – ми віримо в Перемогу і подальше буття і розвій України. Маючи віру, ми можемо йти далі, навчатися. Коли є віра, я вірю в себе, то можу.
ОСВІТА – ми переконані, що вона має бути серед пріоритетів. Маючи широкі знання про світ, ми можемо прийняти його і навчаємося любити.
ЛЮБОВ – ми прагнемо, щоб саме любов і доброта — до себе, людей, професії, країни, світу — були основою нашого поступу. Тільки якщо ми здатні проявити співпереживання, емпатію, ми можемо мати ясність.
ЯСНІСТЬ — ми впевнені, що ясність є однією з головних якостей освіти, прозорої і відкритої, зрозумілої всім учасницям і учасникам процесу.
Концепт волі ми втілюємо у кристалі — фігурі з упорядкованою структурою, осердям якої є радість.
Нижня і верхня вершини, що зростають із його центру, — інтенції «я можу — я знаю», яка відповідає за індивідуальне благополуччя, і «ми можемо — ми знаємо», яка позначає колективне благополуччя та кінцеву мету, куди ми всі рухаємося.
Усьому експертному колу ми запропонуємо поділитися своєю ідеєю, візією чи конкретною пропозицією щодо змін в освіті. Роздуми спікерок і спікерів будуть організовані за 8 напрямами:
- Безпека і цивільний захист — підсилення цього компонента, особливо в районах, де відновлено контроль уряду України, зонах бойових дій, районах під постійними обстрілами.
- Відкритість світу — долучення української освіти до глобальних трендів та стандартів освіти, зокрема в контексті євроінтеграції.
- Зміст освіти — ціннісне підґрунтя, зміни у смисловому наповненні, педагогічних підходах та методиках, фокусах навчання.
- Інфраструктура і мережа — принципи відбудови закладів освіти та зміни в організації освітнього простору.
- Навички майбутнього — орієнтація шкільної освіти на соціально-емоційні навички та актуальні потреби ринку праці.
- Професійний розвиток педагогічних (науково-педагогічних) працівників/-иць — зміни ролі вчителя / вчительки відповідно до глобальної ситуації, наслідків війни та реформи Нової української школи.
- Стійкість і зцілення — залучення стійкісних підходів, що сприяють післявоєнному зціленню і психологічному благополуччю.
- Цифрова школа — роль технологій в організації та змісті навчання.
Упродовж 3 днів події:
– 2 експертні паралелі з ВОЛЯ-презентаціями від провідних експертів та експерток
– Панельні дискусії
– 32 п’ятихвилинні виступи українських та зарубіжних експертів та експерток
– 8 сходинок до підсилення волі в учнівства
– 3 сесії з обговоренням про сенси освіти та стійкості
– Щоденник ВОЛІ
– Переможний грайлист
– Підписання меморандуму та створення дорожньої карти впровадження соціально-емоційних навичок в освіті України
– Передзамовлення книги «Якою може бути нова /українська/ школа»
Докладно про концепцію і зміст програми за покликанням Перейти за покликанням
Учасницьке коло програми підвищення кваліфікації ознайомиться з:
- науково-організаційними засадами запровадження міжнародного Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН);
- результатами та перспективами розвитку соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) в Україні;
- концепцією та очікуваними результатами реалізації проєкту «Державна платформа підтримки учнівства «ПОВІР»», спрямованого на подолання освітніх втрат і розривів, формування та розвитку навичок стійкості й впевненості в учнівства у своїх силах у контексті концепту «student agency» (сила волі й залученість учнівства);
- національним онлайн-курсом #освітабездискримінації;
отримає нові знання щодо міжнародного досвіду й шляхів подолання викликів в освіті та суспільстві під час війн та криз;
долучиться до розробки ціннісно-обґрунтованих планів розвитку Нової української школи у воєнні і повоєнні часи за 8-ма напрямками:
- «Безпека і цивільний захист»;
- «Відкритість світу»;
- «Зміст освіти»;
- «Інфраструктура і мережа»;
- «Навички майбутнього»;
- «Професійний розвиток»;
- «Стійкість і зцілення»;
- «Цифрова школа».
- Обов`язковою умовою є заповнення реєстраційної форми для участі в Національному EdCamp ВОЛЯ-2023 «Передпереможна сила для післяпереможних планів» за покликанням Перейти за покликанням .
- Суб`єкт підвищення кваліфікації залишає за собою право за потреби вносити в змістову частину програми зміни, що не порушують її структуру та відповідають меті і завданням програми підвищення кваліфікації, не пізніше дати завершення подачі заявок на навчання.
- Для отримання сертифікату про підвищення кваліфікації усі особи, які завершили програму, повинні пройти сертифікацію у вигляді заповнення підсумкової онлайн-форми Перейти за покликанням . Кожна особа, яка має намір отримати сертифікат про підвищення кваліфікації, має дві спроби. Зараховується кращий отриманий результат. Сертифікація здійснюється у терміни: 1-ий етап - з 07.072023 до 14.07.2023 (перша спроба); 2-ий етап - з 15.07.2023 до 31.07.2023 (друга спроба). Терміни перевірки сертифікаційних робіт - з 01.08.2023 до 10.08.2023. Останній день перевірки сертифікаціних робіт вважається датою завершення виконання програми. Генерація сертифікатів про підвищення кваліфікації - до 25.08.2023.
- Комунікація між учасницьким та експертним колом здійснюється через Telegram-канал.
Графік реалізації програми:
Програма реалізовуватиметься з 27 червня до 29 червня 2023 року і передбачає 3 навчальні дні (20,00 год), у тому числі:
- інтерактивні лекції (6,25 год);
- майстерки (2,00 год);
- Five Minute Conference — «п’ятихвилинна конференція» (3,00 год);
- виконання самостійної роботи учасницями і учасниками програми у Щоденнику ВОЛІ (5,00 год),
- сертифікація (3,75 год).
27.06, вівторок:
**********************
10:30 — 11:30 — Перша експертна паралель
- Карл МІРРА — керівник ліберальних досліджень / соціальних наук, голова відділу викладання, навчання та технологій педагогічного коледжу Рут С. Аммон Адельфійського університету, США;
12:00 — 13:00 — Друга експертна паралель
- Ніна Мацюк — експертка з питань інклюзивності та безбар’єрності громадської організації «Безбар’єрність».
17:00 — 17:20 — Відкриття EdCamp ВОЛЯ-2023: на шляху до благополуччя, індивідуального і колективного
- Олександр ЕЛЬКІН — голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олег МАРУЩЕНКО — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олена МАСАЛІТІНА — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна.
17:20 — 18:20 — 12 експертних виступів за 3 напрямами – «Навички майбутнього», «Стійкість і зцілення», «Безпека і цивільний захист»
- Олександр ЕЛЬКІН — голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олег МАРУЩЕНКО — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олена МАСАЛІТІНА — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна.
Між виступами – вісім сходинок до кристалізації волі в учнівства (student agency)
18:30 — 19:30 — Сесія з обговоренням від Харківської школи архітектури
- Олег ДРОЗДОВ — співзасновник, президент Харківської школи архітектури, Україна.
28.06, середа:
**********************
09:30 — 09:45 — Ми зрозуміли, навіщо нам соціально-емоційне навчання (СЕН): голоси учнівства в часи війни.
Акція на підтримку закладів освіти, які прагнуть змін.
09:45 — 10:45 — Візійна промова «СЕН сьогодні заради завтра»
- Андреас ШЛЯЙХЕР — директор з питань освіти та навичок, радник з питань освітньої політики при генеральному секретарі Організації економічного співробітництва та розвитку, засновник міжнародного дослідження PISA, Франція.
10:45 — 11:30 — Презентація міжнародного Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) в Україні – заради благополуччя у XXI столітті. Національний онлайн-курс і ДоСЕН-школа
- Сергій ГОРБАЧОВ — освітній омбудсмен України, Україна;
- Лілія ГРИНЕВИЧ — проректорка з науково-педагогічної та міжнародної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки України (2016-2019 рр.), кандидатка педагогічних наук, Україна;
- Руслан ГУРАК — голова Державної служби якості освіти, Україна;
- Олександр ЕЛЬКІН — голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна.
12:00 — 13:15 — СЕН як додана цінність Нової української школи: панельна дискусія і підписання кроссекторального меморандуму
- Сергій БАБАК — голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна
- Тетяна ВАКУЛЕНКО — директор Українського центру оцінювання якості освіти, Україна;
- Сергій ГОРБАЧОВ — освітній омбудсмен України, Україна;
- Руслан ГУРАК — голова Державної служби якості освіти, Україна;
- Оксана Збітнєва – виконавча директорка ГО «Безбар'єрність», Україна;
- Оксен ЛІСОВИЙ – міністр освіти і науки України;
- Андреас ШЛЯЙХЕР — директор з питань освіти та навичок, радник з питань освітньої політики при генеральному секретарі Організації економічного співробітництва та розвитку, засновник міжнародного дослідження PISA, Франція.
14:00 — 15:00 — Перші досягнення програми соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) в Україні в контексті Всеукраїнської програми ментального здоров’я за ініціативою Першої леді України.
Панельна дискусія зі шкільними стейкголдерами, показ документального кіно, анонсування програми для старшої школи й утворення навчально-наукової лабораторії
- Ольга БУДНИК — уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту Україна (узгоджується);
- Райдер ДЕЛАЛОЄ — заступник директора з програми СЕЕН Центру споглядальної науки та етики на основі співпереживання Університету Еморі, США
- Лариса ЖЕДЕНКО — директорка опорного закладу «Ялосовецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області», що пілотує програму СЕЕН, сертифікована тренерка НУШ за програмою «НУШ для керівників ЗЗСО», Україна
- Катерина ЖУРБА — головна наукова співробітниця лабораторії громадянського і морального виховання Інституту проблем виховання НАПН України, Україна
- Олеся ЧАЙКІВСЬКА — вчителька української мови та літератури, заступниця директора з навчально-виховної роботи школи ім. В. Чорновола м. Южне, Одеської області, Україна.
15:00 — 15:30 — #освітабездискримінації – презентація національного онлайн-курсу, старт набору на навчання першої когорти освітян
- Валерія ТАРАН-ГАЙДУК — проєктна координаторка Фонду ООН у галузі народонаселення (UNFPA ) в Україні , Україна;
- Ганна ЄФІМЦЕВА — методистка «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олег МАРУЩЕНКО — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
15:30 — 16:00 — Усеукраїнська онлайн-платформа ПОВІР (подолання освітніх втрат і розривів).
Презентація, старт конкурсного набору педагогів, підписання меморандуму про співпрацю.
- Олександр ВОРОХАЄВ — тимчасово виконуючий обов'язки директора державної установи «Український інститут розвитку освіти», Україна;
- Сергій КОЛЕБОШИН — заступник голови комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна;
- Олександр СУШКО — виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження», Україна;
- Галина ТИТИШ — голова Правління ГО «Смарт Освіта», членкиня наглядової ради НСТУ, Україна.
17:00 — 18:30 — Сесія з обговоренням про наративи ренесансу в Україні
- Сергій БАБАК — голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна;
- Лілія ГРИНЕВИЧ — провідна експертка з політик у сферах освіти та науки, перша проректорка з міжнародної і науково-економічної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки (2016-2019 рр.), Україна;
- Сергій КОЛЕБОШИН — заступник голови комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна;
- Оксен ЛІСОВИЙ – міністр освіти і науки України;
- Олександр СУШКО — виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження», Україна;
- Тарас Тополя — співак, лідер гурту «Антитіла», член опікунської ради EdCamp Ukraine, Україна;
- Андреас ШЛЯЙХЕР — директор з питань освіти та навичок, радник з питань освітньої політики при генеральному секретарі Організації економічного співробітництва та розвитку, засновник міжнародного дослідження PISA, Франція.
18:30 — 19:10 — 8 експертних виступів за 2 напрямами — «Інфраструктура і мережа», «Цифрова школа»
- Сергій КОЛЕБОШИН — заступник голови комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна;
- Олена МАСАЛІТІНА — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна.
19:10 — 19:30 — СЕЕН-відзнаки для тренерського кола і закладів освіти
- Олександр ЕЛЬКІН — голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Лілія ГРИНЕВИЧ — провідна експертка з політик у сферах освіти та науки, перша проректорка з міжнародної і науково-економічної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки (2016-2019 рр.), Україна.
29.06, четвер:
**********************
08:30 — 09:30 — Третя експертна паралель – освітня політика
- Сергій КОЛЕБОШИН — заступник голови комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Україна; Роман ГРИЩУК — член Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;, Україна
- Руслан ГУРАК — голова Державної служби якості освіти, Україна; Іван ЮРІЙЧУК — заступник заступник голови Державної служби якості освіти з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, Україна;
- Сергій ГОРБАЧОВ — освітній омбудсмен України, Україна;
- Тетяна ВАКУЛЕНКО — директорка Українського центру оцінювання якості освіти, Україна.
17:00 — 18:00 — 12 експертних виступів за 3 напрямами — «Відкритість світу», «Зміст освіти», «Професійний розвиток»
- Лілія ГРИНЕВИЧ — провідна експертка з політик у сферах освіти та науки, перша проректорка з міжнародної і науково-економічної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки (2016-2019 рр.), Україна;
- Олег МАРУЩЕНКО — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
18:00 — 19:00 — сесія з обговоренням від таємної ГОСТІ або таємного ГОСТЯ та з вакциною стійкості
19:00 — 19:30 — Закриття, кіноВОЛЯ, старт передзамовлень на книгу «Якою може бути нова /українська/ школа» видавництва Vivat
- Олександр ЕЛЬКІН — голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олег МАРУЩЕНКО — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна;
- Олена МАСАЛІТІНА — віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», Україна.