Copy: Організація міжкультурної проєктної діяльності в НУШ: мотиваційно-практичні орієнтири
Навчитися створювати якісний міжкультурний практикоорієнтований контент за допомогою партнерської технології як засіб миротворчого комунікування й взаємодії, толерування міжетнічного розмаїття. Курс апробовують учасники/учасниці міжрегіонального проєкту з міжнародною участю "Щастя - БУТИ!"
Subject of advanced training:
Півторак Віталій РомановичDevelopers / Program Developments:
Півторак Віталій Романович, Півторак Оксана Миронівна, Кайзер ДаніелаPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: міжкультурне практикоорієнтоване проєктування
Qualification form:
- дуальна
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
- стажування
- Other: взаємонавчання
Target audiences:
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Керівник екскурсії
- Керівник студії
- Консультант
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Здатність спілкуватися іноземними мовами
- Інноваційна компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Мовленнєва та комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Проєктувальна компетентність
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Зарубіжна література
- Іноземна мова (англійська)
- Історія
- Мистецтво
- Угорська мова
- Українська література
- Other: Словенська мова і культура
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
Аплікування набутого досвіду.
Модуль 1. "Педагогіка партнерства” як технологія (за І. Підласим й іншими педагогічними джерелами) та стиль життя: відсебеційний контекст
- Точка перетину можливостей і взаємовигод у “чотирикутнику” співмрій, співдій, співіснування
- Лідерські, соціальні та громадянські компетентності: що це таке і чи потрібне в проєктуванні, для чого?
Модуль 2. Мріємо – діємо: як організувати спільну освітню справу
- Що/хто важливіший для народження ідеї: курка чи яйце/батьки, вчительство, громадськість чи учнівство? (мотиваційна гра “Узи співпраці”)
- SMART-“народження”: від ідеї до мети (оцінюємо доречність її вибору)
- “Виводимо в люди” ідею: покрокові дії для опису проєктної освітньої ідеї (Алгоритм (кроки) реалізації проєкту)
- Домашнє завдання? Так! Командне (на вибір учасників/учасниць “дуетний” - учительство/учнівство; “тріо” - учнівство/учительство/батьки; “квартет”-”чотирикутник” - учнівство/учительство, представники батьків, представники громади) алгоритму (кроків) реалізації проєкту (опис ідеї)
- Етикетно-етичні, естетичні орієнтири програм міжнародних учнівських обмінів
- Проміжна тематична практична робота.
Модуль 3. Ключові компетентності та підвалини міжкультурної освіти (за “Освітньою збіркою “Усі різні - усі рівні”)
- Виклики, проблеми та їх причини
- Зрозуміти відмінність та дискримінацію
- Міжкультурна освіта: позитивний підхід до відмінностей
- Вправи, методи та ресурси
- Відсебеційні історії міжнародности (ГО “Європейський діалог-Литва”, Кшижова - Блоссіні - Мюнхен - Грудзьондз, Культурний центр Британської ради в Україні “Навчаємося разом / Connenting Classrooms”, Стамбул, Сербія, Словенія та ін.)
- Обмін досвідом
- Проміжна тематична практична робота.
Модуль 4. A priori?.. A posteriori! / Лише теоретично?.. Практично здобуваймо знання! Мастермайнд із проєктного моделювання (за напрямком: міжрегіональні й міжнародні)
- Зразки проєктних алгоритмів
- Створення міжрегіональних, міжнародних проєктів
- Платформа Комісії Ради Європи “ETwinning Plus” - стартовий майданчик міжнародного проєктування (Майстерня)
- Проміжна тематична практична робота: підготовка пізнавально-волонтерського проєкту "ЩАСТЯ - БУТИ!" в рамках 26-го фестивалю театральних гуртів ЮНЕСКО "Z odra na оder" Основної школи Леона Штукля (м. Марібор, Республіка Словенія).
Модуль 5. Carpe diem / Лови мить. Насолоджуйся моментом!
Проєктне бієнале (представлення курсового практикування)
- Сценічна міжкультурна майстерка (міжнародні локації)
- Представлення програмних практичних результатів різновікової регіонально-міжетнічної співпраці
- Підсумкові проєктні матеріали: програма проєктних активностей, фото- й відеозвіти у соцмережах і на платформах, постпроєктна популяризаційна інформація, драматургічні матеріали
Програма проєктних активностей, фото- й відеозвіти у соцмережах і на платформах, постпроєктна популяризаційна інформація, драматургічні матеріал.
Знання іноземних мов.
Остання декада лютого 2023 - середина квітня