Цінності та практики недискримінації й соціально-емоційного навчання. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року
Мета програми: ознайомити з основними поняттями та принципами гендерного, недискримінаційного й інклюзивного підходів в освіті, основними нормативними документами з теми недискримінації; навчитися розпізнавати дискримінаційні практики в закладах освіти та нівелювати їхній вплив; узагальнити знання з теми соціально-емоційного та етичного навчання в контексті недискримінаційного підходу в освіті; опанувати основні стратегії та практики тренінгової майстерності, зокрема, в контексті недискримінації та соціально-емоційного навчання.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Громадська організація «ЕдКемп Україна». Програма здійснена у партнерстві з Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні (UNFPA) та його проєктом «Трамплін до рівності», що реалізується за підтримки Швеції та Офісу віцепрем’єрки з питань Європейської та Євроатлантичної інтеграції України.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: соціально-емоційна та етична компетентність
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.1. Здатність створювати умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
- Г3.3. Здатність забезпечувати самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті: шлях в Україні. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року.
Розпізнаємо гендерну та іншу дискримінацію в закладі освіти.
Гендерночутлива та недискримінаційна мова.
Тренерська комунікаційна компетентність: недискримінаційний і інклюзивний підходи та вектори розвитку.
Стиль комунікації на уроці. Чутливі та недискримінаційні практики. СЕЕН та недискримінація: розширюємо погляд на програму. Можливості для зростання в темі.
Основи тренерської майстерності.
Спільний аналіз тренерського досвіду.
Перспективи тренерської, експертної і фасилітаторської СЕЕН-діяльності.
Презентація педвишу. Мозковий штурм щодо магістерської програми та підвищення кваліфікації: контекст недискримінації, інклюзії та соціально-емоційного навчання.
Соціально-емоційне навчання: презентація нових можливостей і мозковий штурм.
учасниці і учасники програми
- розуміють основні засади гендерного, недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті, основні положення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року;
- ідентифікують дискримінаційні практики в закладах освіти та вміють нівелювати їхній вплив, використовують гендерночутливу та недискримінаційну мову;
- володіють основними навичками тренерської майстерності, зокрема, в контексті недискримінації та соціально-емоційного навчання;
- розуміють можливості для власного зростання в напрямках СЕН і СЕЕН, недискримінації в освіті.
14.12.2023
- Гендерний, недискримінаційний та інклюзивний підходи в освіті: шлях в Україні. Стратегія впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року.
- Розпізнаємо гендерну та іншу дискримінацію в закладі освіти.
- Гендерночутлива та недискримінаційна мова.
- Тренерська комунікаційна компетентність: недискримінаційний і інклюзивний підходи та вектори розвитку
15.12.2023
- Стиль комунікації на уроці. Чутливі та недискримінаційні практики. СЕЕН та недискримінація: розширюємо погляд на програму. Можливості для зростання в темі.
- Основи тренерської майстерності (частина 1).
- Основи тренерської майстерності (частина 2).
- Основи тренерської майстерності (частина 3).
- Спільний аналіз тренерського досвіду.
16.12.2023
- Перспективи тренерської, експертної і фасилітаторської СЕЕН-діяльності.
- Презентація педвишу. Мозковий штурм щодо магістерської програми та підвищення кваліфікації: контекст недискримінації, інклюзії та соціально-емоційного навчання (частина 1).
- Презентація педвишу. Мозковий штурм щодо магістерської програми та підвищення кваліфікації: контекст недискримінації, інклюзії та соціально-емоційного навчання (частина 2)
17.12.2023
- Соціально-емоційне навчання: презентація нових можливостей і мозковий штурм.