Онлайн-інтенсив для вчительок і вчителів образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
Представлення та популяризація інноваційних методик викладання візуального мистецтва, які дозволять отримати теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
PinchukArtCentre (БО Благодійний Фонд Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво в Україні»), Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України Слави Фролової, ГО «ЕдКемп Україна»Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: Вчителі і вчительки образотворчого мистецтва початкової та середньої школи
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання
- Культурна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Професійні компетентності галузевого спрямування
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Мистецтво (образотворче)
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- В1.2. Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
Понеділок, 5 лютого 2024
Лекція Оксани Садовенко «Використання методу Франсуази Барб-Галь на заняттях із дітьми»
Під час лекції мова піде про найцікавіші моменти в спілкуванні про мистецтво, про те, як відповідати на несподівані запитання дитини, поєднати теорію та практику та зацікавити учнів мистецтвом. Мета лекції — детально розглянути ставлення до дитячої творчості та надихнути на серйозну роботу із нею.
Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації “Культурний проект”. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021.
Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?»
Під час лекції учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в нашій країні на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки.
Про лекторку: Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проекту «Арт-Пікнік», культурної програми «WallFall».
Вівторок 6 лютого 2024
Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?»
Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про те, що таке «аутсайдерарт» та як формувалось саме поняття та складався дискурс навколо нього.
Про лекторку:
Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.
Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!»
Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію.
Про лекторку:
Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
Середа, 7 лютого 2024
Лекція Катерини Окремової «Стратегії візуального мислення»
Лекція буде присвячена такій методиці фасилітації дискусії навколо творів мистецтва як стратегії візуального мислення. На лекції учасниці та учасники з'ясують, що таке «візуальне мислення» та «візуальна грамотність» і чому важливо їх розвивати. Як вчителю мистецтва допомогти учням не лише дивитись на арт-об'єкти, але й бачити, робити певні висновки, спираючись на те, що вони помітили, довіряти власним відчуттям. Лекторка розкаже про особливості методики на прикладі ігор та творчих завдань з урахуванням вікових особливостей дітей.
Катерина Окремова – культурологиня, музейна едукаторка, арт-терапевтка, авторка творчих освітніх проєктів для дітей та дорослих.
Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення»
Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення.
Про лекторку:
Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”.
Четвер, 8 лютого 2024
Лекція Антона Целовальника «Античне мистецтво та архітектура Стародавньої Греції»
Лектор представить свій підхід до викладання та поділиться своїми порадами, як розкрити теми “з підручника” у цікавому форматі. Запропонує донести основні аспекти теми за певними асоціативними параметрами, що допоможе учням розібратися в темі та запам’ятати основні поняття, які дійшли до сучасності з часів античності.
Про лектора: Антон Целовальник – архітектор, викладач.
Лекція Маріанни Актаєвої «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями»
Учасниці та учасники дізнаються про характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкції ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі при різних емоційних станах, а також як говорити переконливо, але не руйнуюче.
Про лекторку:
Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
П’ятниця, 9 лютого 2024
Лекція Тамари Турлюн «Чи дійсно нам потрібна та довга прогулянка? Або як побачити "ті речі" довкола нас»
Під час лекції Тамара Турлюн розповість про дослідження світу через мистецтво, про такий напрям як ленд-арт, про уважність до навколишнього середовища через споглядання та турботу. Також викладачка запропонує варіант творчого завдання.
Про лекторку:
Турлюн Тамара — художниця, викладачка, співзасновниця самоорганізованого простору Depot12_59.
Лекція Ольги Шишлової «Робота з тривожністю, інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю»
Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю.
Про лекторку:
Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.
Субота, 10 лютого 2024
Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою
Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів.
Учасники й учасниці програми опанують теоретичні та практичні навички для урізноманітнення процесу викладання образотворчого мистецтва, познайомляться з авторами новітніх освітніх методик, прослухають лекції провідних арттерапевтів та викладачів мистецтва, отримають підтримку психологів, а також матимуть можливість долучитись до онлайн-обговорень з лекторами інтенсиву.
Дата, час | Тема і зміст | Форма роботи | Кількість годин |
05.02
11:00 | Лекція Оксани Садовенко «Використання методу Франсуази Барб-Галь на заняттях із дітьми» Під час лекції мова піде про найцікавіші моменти в спілкуванні про мистецтво, про те, як відповідати на несподівані запитання дитини, поєднати теорію та практику та зацікавити учнів мистецтвом. Мета лекції — детально розглянути ставлення до дитячої творчості та надихнути на серйозну роботу із нею. Оксана Садовенко — викладачка дитячої художньої студії ART4KIDS, лекторка освітньої організації “Культурний проект”. Є авторкою тексту та ілюстрацій арт-буку для малюків "Ти і Малевич", видавництво "Час Майстрів", 2021.
| Відео-лекція
| 1 година |
05.02
17:00 | Лекція Слави Фролової «Навіщо викладати дітям мистецтво?» Під час лекції учасники дізнаються, в чому полягає цінність культурної і художньої освіти, чому педагогу важливо про це пам'ятати та яким чином можна компенсувати дефіцит цієї освіти в на рівні спілкування вчитель-дитина-батьки. Слава Фролова – засновниця Фонду розвитку та підтримки молодого мистецтва України, авторка культурно-соціального проєкту “Арт-Пікнік”, культурної програми “WallFall”.
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
06.02
11:00 | Лекція Ольги Шишлової «Чи є аутсайдери в мистецтві?» Під час лекції учасники та учасниці дізнаються про те, що таке «аутсайдерарт» та як формувалось саме поняття та складався дискурс навколо нього. Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.
| Відео-лекція
| 1 година |
06.02
17.00 | Лекція Маріанни Актаєвої «Вчитель і тривога? Вихід знайдено!» Учасниці та учасники дізнаються про техніки самозарадності, лекторка поділиться практиками, що допоможуть справлятися із тривогою, а також поговорить про те, як допомогти дітям не втрачати мотивацію. Про лекторку: Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
07.02
11:00 | Лекція Катерини Окремової «Стратегії візуального мислення» Лекція буде присвячена такій методиці фасилітації дискусії навколо творів мистецтва як стратегії візуального мислення. На лекції учасниці та учасники з'ясують, що таке «візуальне мислення» та «візуальна грамотність» і чому важливо їх розвивати. Як вчителю мистецтва допомогти учням не лише дивитись на арт-об'єкти, але й бачити, робити певні висновки, спираючись на те, що вони помітили, довіряти власним відчуттям. Лекторка розкаже про особливості методики на прикладі ігор та творчих завдань з урахуванням вікових особливостей дітей. Катерина Окремова – культурологиня, музейна едукаторка, арт-терапевтка, авторка творчих освітніх проєктів для дітей та дорослих.
| Відео-лекція
| 30 хвилин |
07.02
17:00
| Лекція Ксенії Малих «Мистецтво як спосіб мислення» Лекторка познайомить учасників та учаниць з основами сучасного мистецтва та розповість про методи викладання, які базуються на розвитку критичного, аналітичного та образного мислення. Ксенія Малих – кураторка, дослідниця сучасного мистецтва, керівниця «Дослідницької платформи» PinchukArtCentre, викладачка курсу про сучасне мистецтво у школі “Майбутні”.
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
08.02
11:00 | Лекція Антона Целовальника «Античне мистецтво та архітектура Стародавньої Греції» Лектор представить свій підхід до викладання та поділиться своїми порадами, як розкрити теми “з підручника” у цікавому форматі. Запропонує донести основні аспекти теми за певними асоціативними параметрами, що допоможе учням розібратися в темі та запам’ятати основні поняття, які дійшли до сучасності з часів античності. Антон Целовальник – архітектор, викладач.
| Відео-лекція
| 1 год |
08.02
17:00
| Лекція Маріанни Актаєвої «Пропедевтика неприємної комунікації з учнями» Учасниці та учасники дізнаються про характеристики конфлікту та варіанти поведінки при неприємних діалогах. Лекторка надасть інструкції ведення конфлікту та розповість, як залишатися в діалозі при різних емоційних станах, а також як говорити переконливо, але не руйнуюче. Маріанна Актаєва – кандидатка психологічних наук, викладачка на кафедрі психології в КУБГ, шкільна психологиня КМДШ.
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
09.02
11:00 | Лекція Тамари Турлюн «Чи дійсно нам потрібна та довга прогулянка? Або як побачити "ті речі" довкола нас» Під час лекції Тамара Турлюн розповість про дослідження світу через мистецтво, про такий напрям як ленд-арт, про уважність до навколишнього середовища через споглядання та турботу. Також викладачка запропонує варіант творчого завдання. Турлюн Тамара — художниця, викладачка, співзасновниця самоорганізованого простору Depot12_59.
| Відео-лекція
| 30 хв. |
09.02
17:00
| Лекція Ольги Шишлової «Робота з тривожністю, інструментарій роботи з дітьми з ментальною інвалідністю» Під час лекції учасники ознайомляться із методиками роботи з дітьми з інвалідністю в рамках курсу образотворчого мистецтва з врахуванням умов війни, дізнаються, як краще взаємодіяти з батьками, однокласниками та з самою дитиною з інвалідністю. Ольга Шишлова — психологиня, арттерапевтка, членкиня правління БФ “Асоціація батьків дітей з аутизмом”, авторка та ведуча освітніх програм для дітей та підлітків з інвалідністю в PinchukArtCentre.
| Вебінар (1 година) та сесія запитань-відповідей (30 хв) (Zoom) | 1,5 год
|
10.02
11:00 | Фінальна зустріч-рефлексія з Ольгою Шишловою та Славою Фроловою Обмін досвідом, співставлення очікувань, цілей та результатів. | Вебінар (1, 5 години) (Zoom) | 1,5 год
|