Освіта під час криз: основи гендерної культури вчительства
Формування професійних компетентностей вчительства для ефективного впровадження принципу рівних прав та можливостей різних статей в усі сфери життєдіяльності та для організації освітнього процесу на засадах рівності та егалітарності.
Subject of advanced training:
EdCamp-академіяDevelopers / Program Developments:
Губіна Світлана, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури»; Дрожжина Тетяна, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури», к. пед. н., голова комісії з антидискримінаціійної експертизи підручників МОН України; Ісаєва Тетяна, експертка, тренерка ГО «Центр гендерної культури».Main train directions:
- інклюзивна компетентність, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Організаційна компетентність
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їхніх заступників)
- Соціально-емоційна компетентність
List of professional competencies:
- Other: формування гендерної культури особистості
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
Програма відповідає операційному плану заходів з реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності в сфері освіти до 2030 року на 2022-2024 роки (схвалений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2022 р. № 1163) та спрямована на реалізацію стратегічних цілей 2, 3, 4.
Модуль 1. Гендерна культура як основа гармонізації взаємин між різними статями y суспільстві (1,5 год.)
- Розуміння історичних, культурних та соціальних аспектів існування гендерної нерівності.
- Знайомство із міжнародним та українським законодавством щодо гендерної рівності.
- Стратегія впровадження гендерної рівності в сфері освіти до 2030 року і операційний план заходів з реалізації Стратегії.
Модуль 2. Гендерні стереотипи та як вони відображаються у мові і шкільній освіті (1,5 год.)
- Визнання відмінностей як норми співіснування людей. Вживання недискримінаційної лексики.
- Виміри «прихованого» навчального плану.
Модуль 3. Гендерний підхід як інструмент конструктивної освітньої взаємодії (1,5 год.)
- Особливості гендерночутливого уроку.
- Виховна робота в контексті гендерного підходу.
- Освітній простір з точки зору гендерної чутливості.
Модуль 4. Досягнення руху за рівні права і можливості жінок в освітній галузі (1,5 год.)
- Гендерні трансформації системи освіти.
- Напрями реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності в сфері освіти до 2030 року.
- Музей жіночої та гендерної історії як інноваційний освітній простір.
Сертифікація (2 год.)
Учасниці/-ки поглиблять знання з питань законодавства у сфері забезпечення гендерної рівності в освіті та реалізації діяльності ЗЗСО на засадах недискримінаційності та інклюзивності; оволодіють методичним інструментарієм для проведення гендерночутливих уроків і позакласних заходів, створення гендерночутливого освітнього простору.
У зв'язку з практичним спрямуванням програми підвищення кваліфікації кількість учасників/-иць обмежена. На навчання зараховуються 90 осіб, які першими подали заявки. Особам, які не потрапляють до групи у цей набір, буде запропоновано взяти участь у наступному наборі на програму, коли він буде оголошений, поза конкурсом.
Після підтвердження поданої заявки учасники/-иці програми підвищення кваліфікації отримують інформаційний лист-запрошення, де викладена вся необхідна інформація про перебіг навчання (просимо про всяк випадок передивлятися папку з небажаною поштою / спамом).
Підтвердження поданих заявок відбудеться до 15.02.2024.
19.02.2024 на електронну пошту, до якої привʼязаний профіль на платформі EdWay надійде лист-запрошення на навчання. Також у цей день усі важливі покликання будуть доступні учасницькому колу на цій сторінці.
Під час проведення занять ведеться запис, що доступний тільки учасницькому колу для можливості перегляду у зручний час у межах строків виконання програми.
Для ефективної комунікації з викладацьким складом створюється Телеграм-група, де організаторським колом публікуються сповіщення щодо перебігу навчання, створюється простір для запитань-відповідей за змістом програми, надаються важливі інформаційні повідомлення.
Під час занять учасницькому колу пропонується заповнення короткої форми відвідуваності занять. У разі перегляду заняття у записі учасники й учасниці також мають заповнити форму зворотного зв’язку.
Для отримання документа про підвищення кваліфікації особами, які подали заявку на навчання й зараховані до навчальної групи, виконується підсумкове тестування.
За умови своєчасного й успішного виконання умов сертифікації (до 05.03.2024) учасники/-иці отримують сертифікати про підвищення кваліфікації до 20.03.2024.
Згенеровані на платформі сертифікати автоматично розміщуються й зберігаються в Кабінеті професійного зростання – розділ Мої можливості – вкладка Завершено.
Сертифікати НЕ надсилаються електронною поштою.
Програма відповідає операційному плану заходів з реалізації Стратегії впровадження гендерної рівності в сфері освіти до 2030 року на 2022-2024 роки (схвалений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2022 р. № 1163) та спрямована на реалізацію стратегічних цілей 2, 3, 4.
Зміст програми | К-ть годин | |
20.02
16:00-17:30 | Модуль 1. Гендерна культура як основа гармонізації взаємин між різними статями y суспільстві
| 1,5 |
22.02
16:00-17:30 | Модуль 2. Гендерні стереотипи та як вони відображаються у мові і шкільній освіті
| 1,5 |
27.02
16:00-17:30 | Модуль 3. Гендерний підхід як інструмент конструктивної освітньої взаємодії
| 1,5 |
29.02
16:00-17:30 | Модуль 4. Досягнення руху за рівні права і можливості жінок в освітній галузі
| 1,5 |
До 05.03 | Сертифікація | 2 |