Освіта під час криз: STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку
Формування в учасницького кола системного уявлення про шляхи запровадження STEM-освіти в початковій школі; ознайомлення з матеріалами посібника «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку» та методикою викладання; опанування базовим набором сценаріїв STEM-занять для учнів і учениць початкової школи.
Subject of advanced training:
EdCamp-академіяDevelopers / Program Developments:
• Ірина Потапенко – авторка посібника «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку», співзасновниця ГО «СТЕМ ОСВІТА Україна», сертифікована тренерка програми Е2Young engeneers (Ізраїль), Science 4 us (США), Eduten FinMath (Фінляндія) та CTC Business today (Великобританія). • Арсен Новосад – директор ГО «СТЕМ ОСВІТА Україна», сертифікований коуч (ICF), спеціалізації в командному та трансформаційному коучингу (ССЕ). Сертифікований ТоР фасилітатор (ICA). • Тетяна Бойко – вчитель початкових класів Ліцею № 10 «Тріумф» м. Бердичева, вища кваліфікаційна категорія, "учитель-методист", освітня експертка, тренерка НУШ, членкиня експертної вчительської групи зі створення посібника «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку».Main train directions:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Методист
List of common competencies:
- Інноваційна компетентність
- Компетентності у галузі природничих наук
- Компетентності у галузі техніки і технологій
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Початкова школа
- Природничі науки
- Природознавство
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В3. Проєктувальна компетентність
- В3.1. Здатність проєктувати осередки навчання, виховання і розвитку учнів
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д1.1. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі
- Д1.2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності
РОЗДІЛ 1. ЩО ТАКЕ STEM ТА STEM-ОСВІТА?
- Якою є концепція STEM-освіти?
- Навіщо впроваджувати STEM-освіту в початковій школі?
- Хто і як може проводити STEM-урок?
РОЗДІЛ 2. НА ЩО ТРЕБА СПИРАТИСЯ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ STEM В КЛАСІ?
- STEM-компетентнісне навчання
- STEM-грамотність та її компоненти
- Яким є STEM-грaмотне учнівство?
РОЗДІЛ 3. ЯКІ ПІДХОДИ ТА МЕТОДИ ПОКЛАДЕНО В ОСНОВУ STEM-УРОКУ?
- Хто такий дослідник / дослідниця?
- Дослідницький підхід
- Стратегії та методи навчання під час упровадження наукових концепцій
- Інтегрований підхід
- Навчання на основі вивчення явищ (PhBL)
- Навчання на основі запитів (відкриттів) IBSE
РОЗДІЛ 4. ЯК НАВЧАТИ STEM?
- Модель 5E
- Цикл занять
РОЗДІЛ 5. ЯК І ЩО ОЦІНЮВАТИ НА УРОКАХ STEM?
- Про що говорить оцінювання і яким воно буває
- Ключові принципи формувального оцінювання
- Інструменти оцінювання
Учасницьке коло:
- сформувало системне уявлення про шляхи запровадження STEM-освіти в початковій школі;
- вивчило матеріали посібника «STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку»;
- ознайомилося з методикою викладання за матеріалами посібника;
- опанувало базовий набір сценаріїв STEM-занять для учнів і учениць початкової школи.
У зв'язку з практичним спрямуванням програми підвищення кваліфікації кількість учасників/-иць обмежена.
На навчання зараховуються 90 осіб, які першими подали заявки. Особам, які не потрапляють до групи у цей набір, буде запропоновано взяти участь у наступному наборі на програму, коли він буде оголошений, поза конкурсом.
Після підтвердження поданої заявки учасники/-иці програми підвищення кваліфікації отримують інформаційний лист-запрошення, де викладена вся необхідна інформація про перебіг навчання (просимо про всяк випадок передивлятися папку з небажаною поштою / спамом).
Підтвердження поданих заявок відбудеться до 09.02.2024.
09.02.2024. Запрошення на навчання надійде на електронну пошту, до якої привʼязаний профіль на платформі EdWay,
Перейти за покликанням ">Постійне покликання для входу до зум-кімнати
Під час проведення занять ведеться запис, що доступний тільки учасницькому колу для можливості перегляду у зручний час у межах строків виконання програми.
Перейти за покликанням ">Покликання на відеозаписи занять
Для ефективної комунікації з викладацьким складом створюється Телеграм-група, де організаторським колом публікуються сповіщення щодо перебігу навчання, створюється простір для запитань-відповідей за змістом програми, надаються важливі інформаційні повідомлення.
Перейти за покликанням ">Покликання на Телеграм-групу
Під час занять учасницькому колу пропонується заповнення короткої форми відвідуваності занять. У разі перегляду заняття у записі учасники й учасниці також мають заповнити форму зворотного зв’язку.
Перейти за покликанням ">Покликання на форму відвідуваності
Для отримання документа про підвищення кваліфікації особами, які подали заявку на навчання й зараховані до навчальної групи, виконується сертифікаційна робота.
За умови своєчасного й успішного виконання умов сертифікації (до 28.02.2024) учасники/-иці отримують сертифікати про підвищення кваліфікації до 14.03.2024.
Згенеровані на платформі сертифікати автоматично розміщуються й зберігаються в Кабінеті професійного зростання – розділ Мої можливості – вкладка Завершено.
Сертифікати НЕ надсилаються електронною поштою.
Дата, час | Зміст заняття | Кількість годин |
12 лютого 18:00-19:30 | РОЗДІЛ 1. ЩО ТАКЕ STEM ТА STEM-ОСВІТА?
| 1,5 |
14 лютого 18:00-19:30 | РОЗДІЛ 2. НА ЩО ТРЕБА СПИРАТИСЯ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ STEM В КЛАСІ?
Практична робота | 1,5 |
19 лютого 18:00-19:30 | РОЗДІЛ 3. ЯКІ ПІДХОДИ ТА МЕТОДИ ПОКЛАДЕНО В ОСНОВУ STEM-УРОКУ?
Практична робота | 2 |
21 лютого 18:00-19:30 | РОЗДІЛ 4. ЯК НАВЧАТИ STEM?
РОЗДІЛ 5. ЯК І ЩО ОЦІНЮВАТИ НА УРОКАХ STEM?
Практична робота | 2 |
до 29 лютого | Сертифікація | 1 |