Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: тьюторські компетенції
Зануритися в процес супроводу учнівства в межах Всеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалити навички застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширити знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацювати практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); підготувати освітянство до тьюторингу.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Команда Усеукраїнського державно-громадського проєкту «ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА «ПОВІР» у складі: Владислав Акименко, Оксана Дегтярьова, Людмила Кубатко, Олена Трибко.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
- Other: тьюторські компетенції для підтримки і супроводу учнівства
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Лідерська компетентність
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Позашкільна освіта
- Початкова школа
- Other: загальна середня освіта, менеджмент в освіті
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
- Б3. Компетентність педагогічного партнерства
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д3. Рефлексивна компетентність
Модуль 7 «Підтримка і супровід учнівства на траєкторії особистісного зростання: тьюторські компетенції»
(20 годин)
Час проведення сесій – з 16.30 до 18.30
Зміст програми | Кількість годин | Дата проведення Початок о 16:30 | ||
---|---|---|---|---|
Загальна кількість | Авдиторні години (онлайн) | Самостійна робота | ||
Етичні стандарти проєкту. Понятійний апарат проєкту. Спринти і марафон. Віч-на-віч як основна структурна одиниця тьюторського супроводу. Посадові обов'язки тьюторок/-ів. Алгоритм супроводу учнівства у межах проєкту. Вікові психолого-педагогічні особливості учнівства 7, 9 та 11 класів. Роль СЕЕН у проєкті. Моделювання структури і змісту першої зустрічі на платформі. | 20 | 2 | 1 | 24.01.2024 |
Педагогічне спостереження за діяльністю учнівства на платформі у межах проєкту: друга і третя віч-на-віч. Мова запрошення і мотиваційна підтримка учнівства у досягненні цілей в проєкті. Моделювання структури і змісту другої та третьої віч-на-віч під час спринтів. | 2 | 1 | 26.01.2024 | |
Практикум з СЕЕН і тьюторингу. Відпрацювання проведення установчої віч-на-віч. | 2 | 1 | 31.01.2024 | |
Моделювання структури та змісту циклу віч-на-віч під час марафону. СЕЕН-компонент — ядро віч-на-віч. Технологія досягнення цілей, основи тайм-менеджменту. Розробка тематичного плану установчої зустрічі. | 2 | 1 | 02.02.2024 | |
Робота над змістом віч-на віч відповідно до тематичного плану занять. | 2 | 1 | 07.02.2024 | |
Практикум з СЕЕН і тьюторингу. Відпрацювання проведення віч-на-віч під час марафону. | 2 | 1 | 09.02.2024 | |
Сертифікаційна робота | 2 | 09-16.02.2024 |
СЕРТИФІКАЦІЯ (2 години)
Виконання творчого завдання за змістом програми. Заповнення форми зворотного зв’язку.
учасники й учасниці зануряться у процес супроводу учнівства в межах Усеукраїнського державно-громадського проєкту «Освітня платформа «ПОВІР»; удосконалять навички щодо застосування прийомів взаємодії з учнівством різних вікових категорій, з урахуванням особистих інтересів кожної дитини для підтримки їхньої мотивації; розширять знання щодо застосування методики проведення занять з СЕЕН; опрацюють практичні кейси на основі програми СЕЕН (Університет Еморі, США); оволодіють тьюторингом.