Спілкування з батьками учнів: як налагодити комунікацію
На зустрічі ми розглянемо чому виникають складнощі в комунікації з батьками (на прикладі теорії «4 вуха» Фрідеманна Шульца фон Туна) та на ваших прикладах застосуємо декілька моделей розв'язання проблем, які ви зможете використовувати у своїй практиці.
Subject of advanced training:
Благодійна організація «Благодійний фонд «Схід-СОС»Developers / Program Developments:
Перевишина Анастасія - магістр психології (програма “Клінічна психологія з основами КПТ”, УКУ), АСТ- терапевт, ТФ-КПТ терапевт, фахівець з прикладного аналізу поведінки (АВА). Куратор інклюзивного напрямку в “Finaribba” (м.Харків)Person (s) executing the program:
Main train directions:
- Other: Психологічна компетентність
Qualification form:
- очна
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вчителя
- Вихователь
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
List of common competencies:
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Психологічна
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
1. Аналіз проблем у комунікації з батьками: Учасники розглядають типові ситуації та причини, що призводять до непорозумінь та конфліктів у спілкуванні з батьками.
2. Застосування моделей розв'язання проблем: Учасники навчаються застосовувати різні моделі та стратегії для ефективного вирішення конфліктних ситуацій та непорозумінь з батьками. Наприклад, модель активного слухання, модель постановки запитань для роз'яснення, модель визначення спільних цілей тощо.
4. Практичні вправи та приклади: Учасники виконують рольові ігри, кейси та інші практичні вправи, щоб навчитися застосовувати набуті знання та навички на практиці.
Ця програма допомагає психологам, соціальним працівникам, вчителям та іншим фахівцям, що працюють з дітьми та їх батьками, поліпшити якість комунікації з батьками та зменшити конфлікти, що виникають в цьому процесі.
1. Покращення розуміння складнощів у комунікації з батьками Учасники будуть краще розуміти типові ситуації, що призводять до непорозумінь та конфліктів у спілкуванні з батьками.
2. Засвоєння теорії "4 вуха". Учасники зможуть розпізнавати різні способи сприйняття інформації та реагувати на них з урахуванням індивідуальних особливостей батьків.
3. Володіння моделями розв'язання проблем. Учасники будуть мати набір інструментів та стратегій для ефективного вирішення конфліктів та непорозумінь з батьками.
4. Покращення навичок комунікації: Учасники зможуть застосовувати активне слухання, емпатію, постановку запитань та інші навички комунікації для побудови позитивних та продуктивних взаємин з батьками.
5. Зменшення конфліктів та покращення взаєморозуміння: У результаті програми очікується зменшення кількості конфліктних ситуацій та покращення загального рівня взаєморозуміння між фахівцями та батьками.
6. Підвищення якості роботи з дітьми: Краща комунікація з батьками допоможе підвищити ефективність роботи з дітьми та їхнім вихованням, що відобразиться на їхньому соціальному та емоційному розвитку.