Організація безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких проявів булінгу (цькування).(Для педагогів Сумської області)
Підвищення рівня правової обізнаності щодо основних понять та нормативно-правових актів щодо протидії і запобігання булінгу (цькуванню), набуття практичних навичок роботи щодо створення безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу (цькування).
Subject of advanced training:
Управління Державної служби якості освіти у Сумській областіDevelopers / Program Developments:
Управління Державної служби якості освіти у Сумській областіPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- практичний курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вихователь
- Вихователь-методист
- Вчитель
- Директор
- Заступник директора
- Заступник керівника
- Керівник
- Методист
- Практичний психолог
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Організаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Розуміння передумов виникнення булінгу та вміння організовувати роботу з подолання та протидії булінгу і насильства у навчальном узакладі
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
- В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу
- В2.2. Здатність здійснювати профілактично просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
- В2.3. Здатність формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя
Зміст | № | Модулі | Теми | Кількість годин | |||
Лекція | Практичне заняття | Самостійна робота | Всього | ||||
Організація безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких проявів булінгу (цькування). | 1. | Організаційно-правові аспекти створення в закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу (цькування). | Нормативно-правові основи протидії та запобігання булінгу (цькуванню) у закладі освіти. | 1 | 0 | 1
| 2 |
З чого розпочати? Організаційні питання створення в закладі освіти безпечного освітнього середовища. Оформлення документації. | 0 | 1
| 2 | 3 | |||
2. | Планування та реалізація діяльності щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти. | Планування діяльності щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти. Порядок проведення моніторингу стану освітнього середовища. Розробка плану заходів. | 1 | 2 | 2 | 5 | |
Порядок взаємодії з органами Національної поліції та іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу. | 1 | 0 | 1 | 2 | |||
Практичний аспект здійснення моніторингу ефективності заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Оформлення документів. | 1 | 1 | 2 | 4 | |||
Правила поведінки учасників освітнього процесу: інструмент чи формальність? | 0 | 1 | 1 | 2 | |||
3. | Порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти. | Як діяти далі? Покроковий алгоритм дій учасників освітнього процесу у разі виявлення випадку булінгу. | 0 | 2 | 2 | 4 | |
Комісія з розслідування випадків булінгу в закладі освіти. Мета та завдання. | 1 | 0 | 2 | 3 | |||
Порядок застосування заходів виховного впливу. | 0 | 1 | 2 | 3 | |||
4. | Підсумковий контроль. | Оцінювання теоретичних знань та набутих практичних навичок. | 2 | 0 | 0 | 2 | |
Обсяг програми: | 7 | 8 | 15 | 30 |
Підвищено обізнаність керівників закладів освіти про нормативно-правове регулювання питань запобігання і протидії булінгу (цькуванню), поняття ознаки булінгу (цькування), способи запобігання, виявлення та протидії булінгу (цькуванню) у закладі освіти, алгоритми дій учасників освітнього процесу в разі виявлення булінгу (цькування).
Отримано навички:
- застосування норм законодавства під час прийняття управлінських рішень щодо організації попередження та протидії булінгу (цькування),
- організації і проведення моніторингу стану освітнього середовища, виявлення і оцінка ризиків виникнення булінгу (цькування);
- ефективного планування діяльності щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти;
- здійснення моніторингу ефективності заходів, спрямованих на запобігання і протидію булінгу (цькуванню);
- вжиття заходів реагування на виявлені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти;
- створення безпечного освітнього середовища, вільного від булінгу (цькування).
Відповідно до розкладу, наданий учасникам