Змішане навчання у закладах освіти: тенденції та виклики сьогодення
Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників в частині організації навчального процесу за методикою поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання
Subject of advanced training:
Центр розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університетуDevelopers / Program Developments:
Фахівці центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету; Анна МАРЧЕНКО, кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук, навчально-науковий консультант ТОВ «Майндкей»; Юрій ДЕРЕВ’ЯНКО, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування, консультант по роботі з додатками та прикладними економічними продуктами; Олена ПРОЦЕНКО, кандидат фізико-математичних наук, доцент, член Українського науково-освітнього ІТ-товариства, учасник проектів програми Erasmus+, тренер ТОВ NetCracker; Тарас ЛЮТИЙ, кандидат фізико-математичних наук, доцент, член виконавчої ради Української науково-дослідницької асоціації, блогер, громадський активістMain train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- цифрова компетентність
Qualification form:
- інституційна (дистанційна)
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Асистент вихователя
- Асистент вчителя
- Асистент вчителя-реабілітолога
- Викладач
- Вихователь
- Вчитель
- Завідувач
- Заступник керівника
- Методист
List of common competencies:
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Здатність організовувати викладання дисципліни та навчання у дистанційній формі за допомогою різних онлайн-ресурсів
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2. Предметно-методична компетентність
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
- АЗ.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси
- А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі
- Г1. Прогностична компетентність
- Г1.2. Здатність планувати освітній процес
- Г2.2. Здатність організовувати різні види і форми навчальної та пізнавальної діяльності учнів
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
- Змішане навчання як технологія поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання.
1.1 Цифрові освітні технології в навчальному процесі. Соціальні, педагогічні, технологічні та організаційні аспекти впровадження цифрових технологій.
1.2 Моделі змішаного навчання та особливості їх впровадження у навчальній діяльності.
1.3 Практичний кейс.
2. Інформаційно-освітнє середовище для організації змішаного навчання.
2.1 Використання Google-сервісів у змішаному навчанні.
2.2 Застосування інструментів Microsoft Office 365 для організації змішаного навчання.
2.3 Роль соціальних мережевих сервісів у змішаному навчанні.
2.4 Мультимедійний контент: види та засоби створення
- розуміти особливості впровадження змішаного навчання у закладах освіти;
- знати можливості та механізми використання Google-сервісів при організації навчального процесу за змішаними технологіями навчання;
- вміти застосувати засоби Microsoft (Word, Excel) для організації та контролю знань студентів;
- розуміти особливості створення навчального контенту у соціальних мережах;
- володіти сучасними технологіями створення мультимедійного контенту