ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ СУЧАСНОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТИ: ПЕРЕВІРЕНИЙ ПРАКТИКОЮ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
1. Надати учителям літератури гайд для впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на різних етапах вивчення художнього твору і створення ефективного освітнього середовища в умовах очної, змішаної або дистанційної освіти. 2. Розвинути навички партнерської взаємодії учасників освітнього процесу. 3. Підвищити предметно-методичну (А2) та інформаційно-цифрову (А3) компетентність учителя літератури згідно сучасного Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти (Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №2736 від 23.12.2020).
Subject of advanced training:
Удовиченко Лариса МиколаївнаDevelopers / Program Developments:
Алла Кириленко, Лариса УдовиченкоPerson (s) executing the program:
Main train directions:
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
Qualification form:
- дуальна
Qualification types:
- практико-орієнтований курс (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Викладач
- Вчитель
List of common competencies:
- Вільне володіння державною мовою
- Громадянські та соціальні компетентності
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
- Культурна компетентність
- Лідерська компетентність
- Цифрова компетентність, інформаційно-комунікативні та цифрові технології в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
- ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
- Зарубіжна література
- Українська література
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2. Предметно-методична компетентність
- АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
Обмін досвідом у рамках конференції “Літературний процес…” у Київському університеті імені Бориса Грінченка
№ п/п | Тема | Лекції | Практичні заняття | Самостійна робота | Усього |
1. | Інформаційні технології в сучасній літературній освіті: міфи і реальність | 2 | 2 | ||
2. | 1-й крок у вивченні художнього твору: швидко й ефективно готуємо учнів до сприйняття тексту з використанням сучасних інструментів | 2 | 2 | 4 | |
3. | 2-й крок у вивченні художнього твору: як інформаційні технології допомагають стимулювати читання тексту | 2 | 2 | 4 | |
4. | 3-й крок у вивченні художнього твору. Виявлення первинної читацької інтерпретації з використанням соціальних мереж | 2 | 2 | 4 | |
5. | 4-й крок у вивченні художнього твору. Ефективні інструменти для аналізу тексту в самостійній і груповій роботі | 2 | 2 | 4 | |
6. | 5-й крок у вивченні художнього твору. Сучасний інструментарій для розвитку навичок аргументувати та формувати власні ідеї | 2 | 2 | 4 | |
7. | 6-й крок у вивченні художнього твору. Креативність, оригінальність та ініціативність: якими інструментами розвивати життєво важливі навички | 2 | 2 | 4 | |
8. | Презентація результатів професійного розвитку. Дискусійна платформа | 3 | 3 | ||
9. | Сертифікація | 1 | 1 | ||
10. | Разом: | 2 | 12 | 16 | 30 |
- Підвищення предметно-методичної (А2) та інформаційно-цифрової (А3) компетентностей учителя літератури згідно сучасного Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти (Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №2736 від 23.12.2020).
- Розвиток навичок партнерської взаємодії учасників освітнього процесу.
- Розробка власного гайду для впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на різних етапах вивчення художнього твору і створення ефективного освітнього середовища в умовах очної, змішаної або дистанційної освіти.
Виконання практичних завдань вимагає наявності робочого ПК/ноутбука з доступом до інтернету.
Матеріали курсу містять:
- теоретичні матеріали,
- відео контент,
- тестові завдання,
- творчі завдання,
- дискусійні завдання,
- командні завдання,
- онлайн сервіси для використання.
Упродовж навчального року
Участь у створенні навчальних посібників для закладів загальної середньої освіти.