Базові навички ненасильницького спілкування і медіації у щоденному вчительському житті
Більше 25 років працю заступником директора з виховної роботи. Більше трьох років впроваджую ненасильницьке спілкування (ННС) і медіацію у шкільне життя. Навчаюся постійно сама, перевіряю знання на практиці (що реально працює) і ділюся досвідом із колегами. Маємо у закладі успішні результати, тому переконана, що володіння вчителями базовими навичками ННС і медіації важливо так само, як володіння навичками надання домедичної допомоги. Це - реальні кроки створення щасливого освітнього середовища, про яке ми всі так багато говоримо і мріємо. Курс об’єднав кейси з шкільного життя – ті ситуації, що зазвичай приводять до конфліктів між вчителями, дітьми, батьками. Давайте розбиратися разом, використовуючі отримані знання і навички.
Subject of advanced training:
Наталія КолесніченкоDevelopers / Program Developments:
Наталія Колесніченко – заступниця директора Миколаївської гімназії №3; магістр управління навчальним закладом; випускниця школи Ed Coach School (Н.Чуприни); досвід українсько-німецького проєкту «Шкільна медіація та діалог – стратегії для молодого покоління миротворців в Україні» (2018-2019), міжнародного проєкту «Територія без провини. Практикум для освітян»(2021); спікер Форуму «Community mediation forum»(2019): координаторка Всеукраїнського фестивалю "Щасливий бути вчителем" (2020,Миколаїв) Партнер курсу; Школа освітнього коучингу EdCoach School (засновниця Наталія Чуприна)Person (s) executing the program:
Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Вожатий
- Вчитель
- Заступник директора
- Керівник гуртка
- Керівник секції
- Керівник студії
- Керівник інших форм гурткової роботи
- Методист
- Педагог-організатор
- Педагог професійного навчання
- Соціальний педагог
- Старший вожатий
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Здоров’язбережувальна компетентність
- Навчання впродовж життя
- Основи андрагогіки
- Соціально-емоційна компетентність
- Уміння конструктивно управляти емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
List of professional competencies:
- Основи здоров’я
- Позашкільна освіта
- Other: Етика
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- A1. Мовно-комунікативна компетентність
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б1. Психологічна компетентність
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Д1.3. Здатність застосовувати різноманітні підходи до розв’язання проблем у педагогічній діяльності
- Д2. Здатність до навчання впродовж життя
1. Вступ. Ненасильницьке спілкування і медіація. Визначаємо актуальність запропонований кейсів.
2. Вчимося чути «ні» від дітей, колег, батьків.
3.Вчимося говорити «ні»
4. Вчимося дякувати і хвалити
5. Суперечка між двома учнями. Як медіація стає у нагоді.
6. Суперечка між дитиною і батьками. Як медіація стає у нагоді?
7. Спілкування з батьками про успішність дитини. Як залишатися в ресурсному стані.
8. Мовчати чи говорити?
9. Життя без провини. Це як?
10. Обговорення кейсів від учасників групи. Сертифікація.
У результаті успішного завершення курсу учасники отримають наступні навички:
- Поглиблять знання щодо ненасильницького спілкування та медіації
- Отримають практичний досвід використання навичок ненасильницького спілкування та медіації у щоденному шкільному житті, як способу збереження власного ресурсного стану та побудови щасливого освітнього середовища
- Сформують мотивацію опанування в подальшому навичками ННС і медіації та використання запропонованих інструментів
- Навчаться більше розуміти себе та інших, слухати емпатійно і налагоджувати зв'язок у спілкуванні
Курс буде проходити у форматі zoom-зустрічей, домашок практичного спрямування. Протягом всього курсу буде здіснюватися зв'язок між учасниками через телеграм-канал //вайбер.
Курс розрахований на 6 тижнів.
Заняття відбуватимуться двічі на тиждень (Вт,Чт,) у вечірній час.