Укр

Особливості організації освітнього процесу за Державним стандартом базової освіти в умовах реалізації концепції Нової української школи

Мета програми підвищення кваліфікації полягає у розвитку загальних і професійних компетентностей вчителів, необхідних для ефективної організації освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898, та Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р. Програму підвищення кваліфікації розроблено з урахуванням професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 24 грудня 2020 року № 2736, та результатів моніторингового дослідження впровадження реформи «Нова українська школа» у закладах загальної середньої освіти.

Subscribe
Developers / Program Developments: Громадська організація «Громада. Освіта. Розвиток»
Main train directions:
  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку
  • емоційно-етична компетентність
  • мовленнєва, комунікаційна компетентність
  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти)
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
  • дистанційна
Qualification types:
  • курси (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
  • Викладач
  • Вчитель
  • Психолог
  • Соціальний педагог
List of common competencies:
  • Громадянські та соціальні компетентності
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями добробуту та здорового способу життя
  • Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
  • Емоційно-етична компетентність
  • Інноваційна компетентність
  • Інформаційно-комунікаційна компетентність
  • Критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність
  • Лідерська компетентність
  • Мовленнєва та комунікаційна компетентність
  • Навчання впродовж життя
  • Основи андрагогіки
  • Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
  • Психологічна компетентність, психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку
Common competencies of teachers according to the professional standard:
  • ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
  • ЗК.02. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
  • ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • ЗК.05. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (підприємницька компетентність)
List of professional competencies:
  • Громадянська освіта
  • Історія
  • Історія України
  • Історія (Всесвітня історія)
  • Мистецтво
  • Позашкільна освіта
  • Правознавство
  • Українська мова
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
  • A1. Мовно-комунікативна компетентність
  • A1.1. Здатність забезпечувати здобуття учнями освіти державною мовою
  • А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
  • А2. Предметно-методична компетентність
  • А2.1. Здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів
  • А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
  • А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання учнів
  • А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів
  • А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
  • А2.6. Здатність здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу
  • А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
  • АЗ. Інформаційно-цифрова компетентність
  • АЗ.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності
  • Б1. Психологічна компетентність
  • Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші індивідуальні особливості учнів
  • Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
  • Б1.3. Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність
  • Б1.4. Здатність формувати спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною
  • Б2. Емоційно-етична компетентність
  • Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
  • Б2.2. Здатність конструктивно та безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  • Б3. Компетентність педагогічного партнерства
  • Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
  • Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства
  • Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями, асистентами вчителя для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • В1. Інклюзивна компетентність
  • В2. Здоров’язбережувальна компетентність
  • В3. Проєктувальна компетентність
  • Г1. Прогностична компетентність
  • Г3. Оцінювально-аналітична компетентність
  • Д1. Інноваційна компетентність
  • Д2. Здатність до навчання впродовж життя
  • Д2.2. Здатність взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства та підтримки (у рамках наставництва, супервізії тощо)
  • Д3. Рефлексивна компетентність
  1. Електронний або друкований сертифікат (на вибір учасників) підвищення кваліфікації на 30 годин (1 кредит ЄКТС).
  2. Покликання на електронний реєстр сертифікатів та електронний варіант програми.

Зміст програми: 

Модуль 1. Нормативна база системи загальної середньої освіти. Концепція Нової української школи. Ціннісні засади НУШ. Нові ролі та завдання вчителя в контексті сучасних змін. 

Модуль 2.  Державний стандарт базової середньої освіти: особливості, 
ключові компетентності та наскрізні вміння. Цілі та ціннісні орієнтири базової середньої освіти. 

Модуль 3. Громадянська та історична освітня галузь: мета, компетентнісний потенціал та базові знання.Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів згромадянської та історичної освітньої галузі. Базовий навчальний план.

Модуль 4. Модельні навчальні програми громадянської та історичної освітньої галузі: перелік, аналіз особливостей та  реалізація практичної складової програм.

Модуль 5. Наступність між початковою та базовою середньою освітою. Інтегрований підхід в освітньому процесі. Психологічний супровід освітнього процесу. Організація інклюзивного навчання.

Модуль 6. Оцінювання навчальних досягнень  учнів. Формувальне поточне, підсумкове оцінювання.

Навчально-методичним забезпеченням курсу є методичні та дидактичні матеріалидля для слухачів курсу в електронному вигляді (відео та презентації до модулів).

Після закінчення дистанційного курсу навчання вчителі будуть:

  • розуміти нові ролі вчителіву контексті впровадження Нової української школина рівні базової середньої освіти;
  • усвідомлювати   ціннісні   орієнтири,   ключові   компетентності,   наскрізні вміння,ціннісні засади формування освітньої програми ЗЗСО;
  • розуміти компетентнісний потенціалта обов’язкові результати навчання

(загальні/ конкретні/ орієнтиридля оцінювання);

  • розрізняти поняття «типова освітня програма»,«освітня програма закладу»,

«модельні навчальні програми»;

  • усвідомлювати власні ролі у створенні освітньоїпрограми закладу; особливості створення модельних навчальних програм та ЕОРів для їхньої реалізації;
  • розуміти значення наступності при переході від початкової до базової освіти; створювати план «перехідних» заходів із залученням усіх зацікавлених сторін;
  • розуміти значення створення «шкільної команди» для запровадження НУШ на рівні базової середньої освіти; уміти взаємодіяти з учасниками та учасницями шкільноїкоманди;
  • розуміти значення професійного розвитку педагогічного персоналу закладу освіти, застосовувати практики педагогічного менторства та формування професійної спільноти; уміти використовувати методи виявлення освітніх запитів та потреб;
  • вибудовувати та реалізовувати план комунікації з учнями та батьками щодо запровадження НУШ на рівні базової середньої освіти.

 

Типова програма передбачає поєднання відео лекцій та презентацій з практичними вправами та тестуваннями, індивідуальними онлай консультаціями щодо питань, які стосуються сучасних тенденцій розвиткусистеми освіти.

 

Період з 10 червня 2022 р.  до 20 серпня 2022 р.