Школа онлайн: недискримінаційний вимір. Підготовка експертного кола та вчительства Всеукраїнської школи онлайн до створення освітнього контенту з урахуванням недискримінаційного підходу
підготовка експертного кола та вчительства Всеукраїнської школи онлайн до створення і оцінювання освітніх матеріалів з урахуванням недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті.
Subject of advanced training:
Громадська організація «ЕдКемп Україна»Developers / Program Developments:
Воровка Маргарита, докторка педагогічних наук, доцентка Мелітополького державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, сертифікована експертка з недискримінації в освіті, членкиня експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, тренерка; Єфімцева Ганна, методистка ГО «ЕдКемп Україна», психологиня, сертифікована експертка з недискримінації в освіті, членкиня експертної комісії з проведення антидискримінаційної експертизи Міністерства освіти і науки України, Петрученя Ганна, фахівчиня з управління проєктами ГО «ЕдКемп Україна», сертифікована експертка з недискримінації в освіті, тренерка; Попадинець Ольга, сертифікована експертка з недискримінації в освіті, тренерка, консультантка.Main train directions:
- Other: Створення та оцінювання освітніх матеріалів, з позицій недискримінаційного та інклюзивного підходів в освіті.
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- тренінги (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Other: Педагоги та експертна спільнота ВШО
List of common competencies:
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівних прав і можливостей
- Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями прав людини
- Емоційно-етична компетентність
- Рефлексивна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
List of professional competencies:
- Громадянська освіта
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А2.5. Здатність розвивати в учнів критичне мислення
- А2.7. Здатність формувати ціннісні ставлення в учнів
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів
- Д3. Рефлексивна компетентність
- Д3.1. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати індивідуальні професійні потреби
Модуль 1. Сутність недискримінаційного підходу в освіті.
1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті.
1.2. Сфери, на які поширюється заборона дискримінації.
1.3. «Прихований навчальний план» і його вплив на результат освітнього процесу. Сфери вияву та впливу «прихованого навчального плану» у змісті освіти.
1.4. Недискримінаційна мова як чинник створення якісного освітнього контенту. Типові дискримінаційні практики у стилі педагогічної комунікації.
1.5. Дискримінація та стереотипи.
1.6. Як уникнути помилок при підготовці уроків.
Модуль 2. Мова вільна від дискримінації.
2.1. Чи однаково важливо, що і як ми говоримо.
2.2. Гендерна асиметрія мови.
2.3. Шляхи уникнення андроцентризму в мові.
Учасниці/-ки ознайомляться з вимогами щодо забезпечення відповідності освітнього контенту вимогам недискримінаційного та інклюзивного підходів; дізнаються про критерії аналізу навчального контенту і педагогічної комунікації з позицій недискримінаційного та інклюзивного підходів; удосконалять уміння аналізу освітнього контенту і педагогічної комунікації.
Основна умова сертифікації:
– присутність онлайн на вебінарах 27 та 29 липня 2022 року;
– успішне складання підсумкового тесту – понад 75% правильних відповідей.
Дата | Тема і зміст | Кількість годин |
27.07.2022 16:00 | Модуль 1. Сутність недискримінаційного підходу в освіті 1.1. Нормативне підґрунтя недискримінаційного підходу в освіті. 1.2. Сфери, на які поширюється заборона дискримінації. 1.3. «Прихований навчальний план» і його вплив на результат освітнього процесу. Сфери вияву та впливу «прихованого навчального плану» у змісті освіти. 1.4. Недискримінаційна мова як чинник створення якісного освітнього контенту. Типові дискримінаційні практики у стилі педагогічної комунікації 1.5. Дискримінація та стереотипи. 1.6. Як уникнути помилок при підготовці уроків | 1 година 30 хвилин |
29.07.2022 16.00 | Модуль 2. Мова вільна від дискримінації 2.1. Чи однаково важливо, що і як ми говоримо 2.2. Гендерна асиметрія мови 2.3. Шляхи уникнення андроцентризму в мові та педагогічній комунікації | 1 година 30 хвилин |
30.07.2022 | Сертифікація (тестування) | 1 година |