Цінність викладання соціально-емоційного та етичного навчання в НУШ через призму філософських ідей Г.С. Сковороди
Розвиток навичок створення комфортного, позитивного, розвиваючого середовища для всіх учасників освітнього процесу НУШ; створення для учнівства ефективних умов для спілкування й сприйняття вербальної і невербальної інформації. Оволодіння інструментами і кейс-технологіями для співпраці та співтворчості, налагодження ефективної взаємодії учасників освітнього процесу на засадах соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) та на підґрунті творчості видатного українського філософа, письменника Г.С.Сковороди.
Subject of advanced training:
EdCamp-академіяDevelopers / Program Developments:
Малярчук Ірина Романівна, авторка програми підвищення кваліфікації, сертифікована учителька початкових класів міжнародної школи Гранд Експо, викладачка СЕЕН (Соціально-емоційного та етичного навчання ), авторка проєктів у сфері неформальної освіти.Main train directions:
- емоційно-етична компетентність
- мовленнєва, комунікаційна компетентність
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»
Qualification form:
- онлайн-навчання
Qualification types:
- вебінари (навчання за програмами підвищення кваліфікації)
Target audiences:
- Усі
List of common competencies:
- Емоційно-етична компетентність
- Інформаційно-комунікаційна компетентність
- Педагогічне партнерство, здатність співпрацювати з іншими людьми
- Соціально-емоційна компетентність
Common competencies of teachers according to the professional standard:
- ЗК.01. Здатність діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права і обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку (громадянська компетентність)
- ЗК.03. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження (культурна компетентність)
- ЗК.04. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
List of professional competencies:
- Other: Усі
Professional competencies of teachers according to the professional standard:
- А1.4. Здатність формувати і розвивати мовно- комунікативні уміння та навички учнів
- А2.2. Здатність формувати та розвивати в учнів ключові компетентності та вміння, спільні для всіх компетентностей
- Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності
- Б2. Емоційно-етична компетентність
- Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття, почуття та емоції, потреби, керувати власними емоційними станами
- Б.3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної (рівноправної та особистісно зорієнтованої) взаємодії з учнями в освітньому процесі
- В2.4. Здатність зберігати особисте психічне та фізичне здоров’я під час професійної діяльності
- Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку учнів
Запропонована програма підвищення кваліфікації приурочена до відзначення ювілею 300-річчя з дня народження великого українського мислителя-мудреця, педагога, філософа, поета, композитора, музиканта, культурно-освітнього подвижника– Григорія Савича Сковороди.
Тематичний план програми побудований за основними філософськими ідеями :
- «Нерівна всім рівність»
- «Моя школа-мій сад»
- «Шукаємо себе всередині себе»
- «Буквар Миру»
- «Сродна праця»
- «Світ у малюнках - Orbis pictus»
- «Гармонія між людиною та світом»
Кожна ідея - це кейс, ключ до набуття пізнавального, етико-виховного, соціального досвіду, передачі його іншим учасникам освітнього процесу та налагодження ефективної творчої взаємодії на засадах СЕЕН.
Цінність програми полягає в тому, що учасницьке коло за принципом «рівний - рівному» дізнаються про значущість та ефективність програми СЕЕН від колеги-викладачки, яка має трирічний досвід викладання СЕЕН.
Реалізація ідей сприятиме впровадженню соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН), морально-світоглядних принципів, навчанню та пізнанню свого унікального щастя, яке можна знайти тільки в нас самих.
СЕЕН з основою ідей Г.С. Сковороди реалізовує педагогічну модель, у якій під час опанування кожної компетенції та опрацювання запитань: «Хто ми? Звідки ми? Куди ми ідемо?» -, проходить три рівні розуміння:
- Здобуті знання
- Критичне мислення
- Утілене розуміння.
Програма побудована таким чином, що учасники і учасниці зможуть практикувати усвідомленість, співпереживання та залученість, а також реалізовувати три рівні СЕЕН: особистісний, соціальний та системний.
- В - вебінар
- ПР - практична робота
№ | Зміст програми | Вебінар (хв.) | ПР (хв.) |
1. | Кейс -технологія як форма інтерактивного навчання. Інструменти і технології для ефективної комунікації. Слово - символ думки. | 80 | |
Компетентісне учнівство, батьківство та вчительство. Як ми можемо пізнавати себе і світ в словах і символах. | |||
Чому праця за природою, за своїми здібностями дає людині щастя. | |||
«Нерівна всім рівність». Як використовувати різні форми співпраці в освітньому процесі. | |||
2. | Створення середовища для ефективної комунікації в моєму житті. «Моя школа - мій сад». | 80 | |
Наші цінності як фундамент співтворчості. | |||
3. | Створення домовленостей в освітньому процесі. | 80 | |
Мета і очікуваний результат навчання. Усвідомлення мети і кінцевого результату. Шукаємо себе всередині себе. | |||
4. | Запитання як інструмент пізнання світу. Хто ми ? Звідки ми ? Куди ми ідемо? | 80 | |
Як поставити запитання, щоб знайти відповідь. | |||
Для чого нам Mind fullness , mind fitness ? Мистецтво уважності до себе та світу. Уважність та активне слухання. | |||
5. | Гармонія між людиною і світом. | 80 | |
Буквар Миру. Створення позитивного середовища через співпрацю та взаємодію | |||
«Сродна праця» - джерело нашого щастя. Шляхи формування прямої мови та зворотного зв'язку під час співпраці. | |||
6. | Використання методів семіотики як інструменту усвідомленості. Світ у малюнках - Orbis pictus. | 80 | 80 |
Робота з символами і знаками для дітей. | |||
Робота з символами і знаками для батьківства та вчительства. | |||
Робота з заданими символами. | |||
Мовні маркери семіотики. | |||
7. | Сертифікація. | 40 | |
Разом | 360 | 240 |
- Учасники та учасниці розширять знання щодо кейс-технологій в освітній діяльності.
- Вдосконалять уміння створювати умови для ефективної співпраці та співтворчості, комунікації та результативної взаємодії в професійній діяльності та у власному житті.
- Опанують практичні кейси щодо прямої мови та зворотного звʼязку, постановки сильних питань з використанням методів семіотики.
- Удосконалять уміння щодо налагодження партнерських стосунків з колегами, батьківством, учнівством.
- Опанують навички створення ефективних умов для спілкування і сприйняття вербальної і невербальної інформації
У зв'язку з практичним спрямуванням програми підвищення кваліфікації кількість учасників/-иць обмежена. На навчання зараховуються 90 осіб, які першими подали заявки. Особам, які не потрапляють до групи у цей набір, буде запропоновано взяти участь у наступному наборі на програму, коли він буде оголошений, поза конкурсом.
Після підтвердження поданої заявки учасники/-иці програми підвищення кваліфікації отримують інформаційний лист-запрошення, де викладена вся необхідна інформація про перебіг навчання (просимо про всяк випадок передивлятися папку з небажаною поштою / спамом).
Навчання за програмою завершується сертифікацією.
Умовою сертифікації є обов'язкове виконання підсумкової тестової роботи. Для успішної сертифікації достатньо набрати 75 % правильних відповідей (не менше 12 правильних відповідей з 16 запитань).
Сертифікаційні роботи виконуються до 18:00 07.10.2022.
За умови своєчасного й успішного виконання умов сертифікації учасники/-иці отримують сертифікати про підвищення кваліфікації до 23.10.2022.
Згенеровані на платформі сертифікати автоматично розміщуються й зберігаються в Кабінеті професійного зростання – розділ Мої можливості – вкладка Завершено.
Сертифікати НЕ надсилаються електронною поштою.
Для комунікації з викладацьким складом створюється телеграм-група, покликання на вступ до якої зазначається в інформаційному листі-запрошенні.
- В - вебінар
- ПР - практична робота
№ | Дата проведення | Час | Зміст програми |
1. | 13.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Кейс–технологія як форма інтерактивного навчання. |
Компетентісне учнівство, батьківство та вчительство. Як ми можемо пізнавати себе і світ в словах і символах. | |||
Чому праця за природою, за своїми здібностями дає людині щастя. | |||
«Нерівна всім рівність». Як використовувати різні форми співпраці в освітньому процесі. | |||
2. | 15.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Створення середовища для ефективної комунікації в моєму житті. «Моя школа - мій сад». |
Наші цінності як фундамент співтворчості. | |||
3. | 20.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Створення домовленостей в освітньому процесі. |
Мета і очікуваний результат навчання. Усвідомлення мети і кінцевого результату. Шукаємо себе всередині себе. | |||
4. | 22.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Запитання як інструмент пізнання світу. Хто ми ? Звідки ми ? Куди ми ідемо? |
Як поставити запитання, щоб знайти відповідь. | |||
Для чого нам Mind fullness , mind fitness . Мистецтво уважності до себе та світу. Уважність та активне слухання. | |||
5. | 27.092022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Гармонія між людиною і світом. |
Буквар Миру. Створення позитивного середовища через співпрацю та взаємодію. | |||
«Сродна праця» - джерело нашого щастя. Шляхи формування прямої мови та зворотного зв'язку під час співпраці. | |||
6. | 29.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Використання семіотики (науки про знаки і символи) як інструменту усвідомленості. Світ у малюнках - Orbis pictus. |
Робота з символами і знаками для дітей. | |||
Робота з символами і знаками для батьківства та вчительства. | |||
Робота з заданими символами. | |||
Мовні маркери семіотики. | |||
7. | 30.09.2022 | 16.00 - 16.40
16.50 – 17.30 | Практична робота. Узагальнення та систематизація отриманих знань. Сертифікація. |